Dråplig värsting

Nyteknik skrev:
Inte ens för Rossi innebär "on the throttle" full gas. Ett bra exempel är antalet sekunder per varv som MotoGP-hojarna går på just full gas. De är inte många. Femhundrorna var ännu värre. Doohan öppnade gasen helt bara några sekunder varje varv på sin NSR 500. Och han var inte precis känd för att vara långsam.

Mitt på rakan brukade vara enda stället 500 orna hade full gas några sekunder. Dvs när man hade avverkat ettan, tvåan, trean och fyran så kunde man krana på fullt.......

För den som tycker det låter otroligt så kan ni be Bjorn ladda upp ett par loggfiler från Skölds Ducati 996. Då är det en trött hög jämför med en 500.

Nyteknik skrev:
Inte ens för Rossi innebär "on the throttle" full gas. Ett bra exempel är antalet sekunder per varv som MotoGP-hojarna går på just full gas. De är inte många. Femhundrorna var ännu värre. Doohan öppnade gasen helt bara några sekunder varje varv på sin NSR 500. Och han var inte precis känd för att vara långsam.

Jag pratade cross, när bytte du ämne? :rolleyes:

Fast diskussionen om full gas på en CR500 handlade om man kunde ge full gas på en sådan - på en crossbana.

honkiie skrev:
en kompis till mig hade en cr500 modell 86 eller nå sånt där, en dag så låste sig gasen. Han provade växla upp till sexan och släppa kopplingen, den stannade inte utan det spann bara som satan. Han fick rulla den mot ett träd och stå på båda bromsarna och släppa kopplingen för att få stopp på den

Salt historia, men Honda CR500 har bara fem växlar

Goodstuff skrev:
Fast diskussionen om full gas på en CR 500 handlade om man kunde ge full gas på en sådan - på en crossbana.

Klart att man kan "ge full gas" på en crossbana med en CR500. Men det är en missuppfattning att man ska ha gasen avslagen eller helt öppen för att köra så effektivt som möjligt. Speciellt om man sitter på en CR 500.

Jag har också läst påbudet att man inte ska fjutta med gasen och det har uttryckts ungefär som Ninjaboy citerar. Men vem som helst som har kört bana vet att man kör "coasting" stora delar av ett varv. Man kan inte köra in i, bromsa och accelerera ut ur alla kurvor. Det funkar inte så.

part2_09.jpg

Det här var inte snyggt. Uppenbarligen har inte killen kunnat eller tänkt tillräckligt mycket. Jag kommer osökt att tänka på "Pulse-Link" - ett stag som någon japan monterat på sin glidare för att den ska skaka som en amerikansk hoj.

Nyteknik skrev:
Klart att man kan "ge full gas" på en crossbana med en CR500. ---edit---
Det funkar inte så.

Jag fattar vad du menar i dina tidigare inlägg. Skulle bara påpeka att du hade fel angående vad fullgas diskussionen handlade om . Cross eller bana. :D

Chrille skrev:
Det här var inte snyggt. Uppenbarligen har inte killen kunnat eller tänkt tillräckligt mycket. Jag kommer osökt att tänka på "Pulse-Link" - ett stag som någon japan monterat på sin glidare för att den ska skaka som en amerikansk hoj.

:rofl :rofl Vem vill frivilligt ha vibrationer i hojen? :D

Chrille skrev:
Det här var inte snyggt. Uppenbarligen har inte killen kunnat eller tänkt tillräckligt mycket. Jag kommer osökt att tänka på "Pulse-Link" - ett stag som någon japan monterat på sin glidare för att den ska skaka som en amerikansk hoj.[/QUOTE]

:eek: jäklar såg inte de bilderna innan! Skulle nästan kunna tro att det var en elmotor han skulle montera :tungan

Chrille skrev:
Yamma, Kawa, Sukka, Honda - när de vill konkurrera med HD

Vem fan tänder inte på goda vibrationer, men inte ifrån ett motor fordon... :va :gnissla :D

Fan. Ju mer jag har tittat på bilderna, ju mer övertygad är jag om att det är tur att grabbfan inte vill köra med den. Det känns som om han har prylarna till att få till något riktigt kul men behöver en hel del hjälp med motorinstallationen. Som det ser ut nu behöver han göra om och göra rätt, men nog fan hade det varit ett fräckt projekt.

Hade han bott i Sverige så hade man nog fått ge han ett bud på skiten.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2