dränering nsr...

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Det är så när jag varit ute o kört med min hoj o ska ställa den över natten eller om jag ska jobba, så alltid när jag kommer ut till den så har den dränerat olja/bensin?. Ligger alltid nån pöl under hojjen ibland stor ibland liten.

Det spelar ingen roll ifall jag är nytankad eller inte, känns som nånting inte står rätt till..nån som har aning??

Vanish skrev:
Det är så när jag varit ute o kört med min hoj o ska ställa den över natten eller om jag ska jobba, så alltid när jag kommer ut till den så har den dränerat olja/bensin?. Ligger alltid nån pöl under hojjen ibland stor ibland liten.

Det spelar ingen roll ifall jag är nytankad eller inte, känns som nånting inte står rätt till..nån som har aning??

kolla ALLA kylarslangar, en kompis nsr gör så fast enormt mycke, bensin kan det läcka från en dåligt tätad förg.

hbg_speedster skrev:
kolla ALLA kylarslangar, en kompis nsr gör så fast enormt mycke, bensin kan det läcka från en dåligt tätad förg.

okej jag får ta o kika runt lite imorrn då, tack för svaret!

Vanish skrev:

är det olja och bensin?
kolla slangen från tanken, bensinkranen och om dom där grejorna som flyter i förgasaren och stänger soppatillförseln när den e full fungerar... testa att vrida av soppakranen när du ställer den o se om det läcker ändå

lycka till

jag bytte växellådsolja för inte så länge sedan, det vart nog en aning för mkt med ny olja..jag var ute och kollade nyss runt 12 och jag kom hem från jobbet vid halv 10 så det kanske har dränerat klart..alltså tömt överflödig olja. Godnatt! :tomten

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back