DQ har valt att skrota hojen in i en fet grind!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Det finns stunder då man bär sig ganska så talanglöst åt. Börjar misstänka att jag nog har damp trots allt och inte riktigt har koll i alla lägen.

Vi skulle ut o åka lite gata idag. Kanonskoj :) Gottis mötte upp utanför jobbet, vi lastade ut alla prylar o hoj och gjorde oss klara. Chefen, några arbetskompisar m.fl. tittade på. Jag svänger runt parkeringen och ska köra ett litet bakhjul. Går bra men jag glömmer att parkeringen tar slut. Sätter ner och förstår att jag aldrig kommer få stopp. Dom helkalla däcken biter inte nått vidare och man går i backen med ett ordentligt brak och börjar genast skämmas så man tror kroppen ska ta livet av sig själv. Sen smäller det till utan helvete och jag sitter still. I slutet av parkeringen är det en 2.5 meter hög synnerligen bastant stor grind som ska stoppa långtradare för att komma in/ut. Hojen har vikt grinden, gått igenom ett staket och ut på en trottoar. Mig stoppade grinden med framgång.

Två saker (förutom den ohyggliga skammen och den överväldigande känslan av värdelöshet) slog mig. Ett - att det nog bara är skit av hojen och att det var färdigrejsat för i år. Två - att åtminstånde 10, 12 ben i kroppen borde vara av. :(

Men jävlarimig - DQ har riddarblod i ådrorna och helt klart härdats och Rosinante är inte den som viker sig när det står lite skit i vägen.

Hojen höll - fotpinnar, gaffel, fälg o så gott som allt annat. Instrumentet är en ledsen syn! Luftinsugsprytteln i plast finns inte mer. Toppkåpan? Ehh.. Nah, den är nog också klar.

Undertecknad då? Jo, det är nått fel på vänster hand helt klart. Knät är lite sådär. Foten pekar lite snett. Men utöver det så tror jag minsann att det blir att rejsa i helgen trots allt. Hurray! :)

Ja, nu är det fotboll. Sverige leder med 2-1. Det e la gött gubbar!

EDIT: Kom på mer saker. Vi slet av allt som var trasigt och kom ut å åkte en bra bit efteråt. Lätt o köra bakhjul utan kåpor. O grinden böjde vi hyffsat rätt med 4 man o en bil. Nämen, ingen skada skedd juh... (typ)...

Last edited:
Don Quixote skrev:
Undertecknad då? Jo, det är nått fel på vänster hand helt klart. Knät är lite sådär. Foten pekar lite snett. Men utöver det så tror jag minsann att det blir att rejsa i helgen trots allt. Hurray! :)

Ja, nu är det fotboll. Sverige leder med 2-1. Det e la gött gubbar!
Du glömde huvet, där måste vara nåt fel på det :kocko

Hörrö, lägg av med sånt där. Du ska hålla dig på hjulen och ge fan i grindar och annat.

Skönt att du är okej i alla fall :tummenupp

Ska du pyssla med sådana där dumheter säger du till nästa gång så går du låna gamrexxen. Ett kompakt stycke plåt på runt 200 kg, grinden kommer inte ha en chans

Bra att du är hel!

Lycka till i helgen! Nu är du ju uppvärmd i alla fall.... :yoparty

Vi kastar grus på dig om du inte sätter dina utlovade nior ;)
Sådant där är lite pinigt, men du är ju inte alltför handikappad iaf :tummenupp

kan vi inte få se lite bilder på hela?

dessvärre så va det väl ingen som hade tanke på att ta fram kameran men jag kan lova att bilder kommer att komma upp på kåpan iaf och puzzlet av luftitaget och den så kallade LCD displayn som ju mest nu består av en miljon delar... :död

men lilla Riddaren satte ju sig på Rosinante och skulle fortsätta och visa hur man ska köra bakhjul och får väl tilllägga att jag nog ännu själv kör längre :tungan

Grinden får vi nog lägga lite färg på jag föreslog Kawa grön som minne för hur det kan gå när man ska stila sej inför chefen... :rolleyes:

Men som sagt bilder ska vi fixa fram på hojen hehe

Här måste jag få skriva.......Only in Göteborg. :hihi :rofl :lol

Ses på Gelleråsen, din klant!

Ouch! Kan trösta dig med att det samma sak har hänt mig på jobbets parkering inför samtliga jobbets rökare runt 1998 fast jag behövde varken grind eller bakhjulsåking för att vurpa... Det räckte så bra att missa att jag fick möte på parkeringsutfarten och drog i frambromsen mitt i svängen. Kände mig inte heller så värst ball då, haha!

Kan hända den bäste.... :rolleyes:

Skämt åsido, rackarns va skönt att kroppen klara sig. Känslan av att göra bort sig kan vara vara rätt tung emellanåt men den försvinner oftast fortare än kroppen läker. :)

/Olzki

Gah vilken trippelosis. Pinsamt, onödigt och dumt, men ganska kul om tio år.
Skönt att du klarade dig förhållandevis bra. Jag var på Åsen idag och dina konkurrenter körde skitsakta så det är lugnt. :tummenupp

Last edited:
:rofl .. Detta är nog det roligaste jag läst..... Någonsin!! Bra jobbat!! :tummenupp Ses på banan, kör inte för nära mig bara!! :tungan

Last edited:
alakhai skrev:
:rofl .. Detta är nog det roligaste jag läst..... Någonsin!! Bra jobbat!! :tummenupp Ses på banan, kör inte för nära mig bara!! :tungan

HUmm.. hur är det den där låten går nu? ehh.. ja, just det

"Oooohh, look who's talking nooooow, look who's talking noooow"

Vi kan bli ett svårslaget par ute på banan! Folk kommer flytta på sig i ren självbevarelsedrift! ;)

Don Quixote skrev:
HUmm.. hur är det den där låten går nu? ehh.. ja, just det

"Oooohh, look who's talking nooooow, look who's talking noooow"

Vi kan bli ett svårslaget par ute på banan! Folk kommer flytta på sig i ren självbevarelsedrift! ;)
Hehe, du fattar att alla kommer glömma min lilla incident nu va?! ALLA kommer prata om din grindmisshandel..!! Tackar vi för.. :)

Skönt det gick bra för dig fresten, vill ju fortsätta fighterna på banan.

*asg* Ja, vad säger man.....
Nu har du ju något att skylla på om du inte står på pallen ;-)

Håller tummarna för dig i helgen :tummenupå

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...