Dovizioso, vad är problemet?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Vad tror ni är hans problem? Han verkade trivas/köra bättre förra året när han körde för scott och på en "gammal" hoj. Bortsett från hans seger i år tycker jag att verkligen inte har leverat..
Och Pedrosa har ju visat att det går att köra fortare än så.
 
Dovi har efter sommaren inte varit blyg med att gå ut i media och ställer krav på Honda.. Han tycker att han är värd en cykel som matchar honom och inte är gjord för Dani.

Han sa bl.a att titta och jämför mig med Dani så förstår ni vad jag menar..
 
Menar han kroppsmässigt? Dani är en dvärg men Dovizioso är inte heller någon av de längre i MotoGp.
 
Men 07:an som Dovi verkade trivas bättre med var ju oxå enligt vissa, tex Hayden byggd "Dani-spec."
 
Jag kan omöjligen tänka mig att fabrikerna inte anpassar hojarna efter repektive förares längd!
Allt annat vore ju helt sajko.

Därför är allt surr från andreförare om att hojen de sitter på i första hand är anpassad för försteföraren.

Såklart att elektronik och motorkonfiguration samt nyaste rönen tillfaller försteföraren, men det får ju även andreföraren så småningom.
Och så djävla unika är inte vi människor så att det som är bra för nån annan är rent dåligt för den ene.
Iaf inte när det gäller allt annat än ren ergonomi.

Kanske vissa saker inte är optimala. Men det allra mesta på en Gp-hoj går att ändra i det oändliga, om så behövs.
Men definitivt är inte saker försteföraren "helt tvärtom" och "dåligt för mig", som vissa gnällspikar försöker göra gällande.

Det hela är bara en loosers dåliga ursäkter, att skylla på materialet.

Och att de inte skulle flytta fotpinnar i höjd och sida, prova olika sadelhöjder, styrändsvinklar/höjder osv på denna nivån av tekniskt raffinemang är som sagt bara blårök från en besviken gnällspik.

Jäla gnällspik.:mad:

Ha! :) Du hann före, och sa det kort och kärnfullt! :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top