Double-Bubble

gsxr 750

Medlem
Gick med
12 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
KTM 520 EXC -02, milleR -01
henkeBoy skrev:
Lånar tråden lite.
Har funderat på å skaffa ett double bubble till R1:an. Är det någon som kan beskriva skillnaderna mot original?
Klart jag förstår att luftströmmen kommer hamna högre. Men är skillnaden stor?
Beror lite på längd, jag som är 173 och på min hoj, föredrar mitt normala (haft dubbelbubbla) för då får jag luftströmmen på bröstet om jag sitter upp i högre fart, med dubbelbubbla hamnar luftströmmen precis fel, så det blir turbulent runt huvudet. Men gillar man att krypa ner och tycker att vanliga kåpan känns låg, så är givetvis db bra. Sen är det ju snyggare med db. Men hur det kommer att kännas för dig kan du bara gissa innan du provat.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
3000 spänn för ett BB kåpglas (995) å en solocuts (1995) :rolleyes: verkar lite dyrt på bikersneed.. eller ligger priserna där?
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
heimdal skrev:
3000 spänn för ett BB kåpglas (995) å en solocuts (1995) :rolleyes: verkar lite dyrt på bikersneed.. eller ligger priserna där?

Ja det är nog där du hamnar, om du inte beställer från utlandet - men då åker du ändå på högre frakt + evt tull... Kanske kan spara några hundringar, men inte mycket mer..

Jag är iofs på g att beställa en hotbodies undertail, genom bikersneed skulle det hamna på 2700 + frakt men tar jag den från USA (www.1-tail.com) så ligger den på 1400 + frakt o evt tull. Men jag lär ju ändå tjäna på det.. Frakten skulle bli runt $25, vad tullen lägger på vet jag inte.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
ARRRRRRRRRGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!

har suttit hur länge som helst å letat, å hittat tillslut:
http://www.bikehps.com/acatalog/BikeHPS_OnlineStore_Single_Seat_Cowls_for_Yamaha_28.html#a22848
(vill ha ett som ser ut ungefär som dettta.. inget med ensåndär "bula" på)

och så valde jag ett vanligt gråtonat DB kåpglas föratt de fanns på sidan.. hyffsat bra pris på allt £140

så kommer vi till frakten... £86 (1000 spänn föratt båta över en lådjävel över nåra små sund.) :va :död ... så allt skulle kosta £226 (2 982,43 SEK)

då skulle ja tjäna ca 200 - 300 spänn mot att beställa på Bikersneed... hmm.. knappt värt besväret.. ingen som vet billigare? :confused:
 

Syss

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Huddinge
Hoj
Årets nyhet 2010 (Sarotea)
henkeBoy skrev:
Lånar tråden lite.
Har funderat på å skaffa ett double bubble till R1:an. Är det någon som kan beskriva skillnaderna mot original?
Klart jag förstår att luftströmmen kommer hamna högre. Men är skillnaden stor?


Jag undrar helt klart detsamma... Råkade ju trilla i fredags och behöver ett nytt kåpglas... Hade förhöjt innan men är inne på double bubble nu. Vad är skillnaden? Tycker det är skitvsårt att få tag i bilder och dylikt. :va
 

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Uppar du medvetet asgamla trådar för att göra reklam?

Kikade igenom tråden och såg att ingen länkat till något svenskt företag som tog in double-bubble kåpor. Så det var mest ett tips...såg i ärlighetens namn inte att den var från 2005. Men men, är ju knappast något inaktuellt ämne iaf! :tummenupp
 
Nyheter
Ole Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top