Double bubble screen!

RacerKeld

what
Gick med
24 Nov 2003
Hoj
3/4L GSXR
Hejsan!

Har just köpt och testat en MRA Racing vindskärm till CBR600:an, och jag måste säga att det är helt enkelt Best Mod Ever(tm)!

Med original vindskärmen känns hojen lite orolig över 200 km/t, liksom jag fick så mycket vind att det inte var särskilt bra att köra fort. Med nya vindskärmen går den mycket fortare - hann bara testa 220 km/t i dag, men det känns som 160 med gamla vindskärmen!

Kan varmt rekommenderas! :tummenupp

//Ronni

Last edited:
- Har oxå köpt en MRA dubbel.. från lelles & den va kanon!.. :tummenupp
- enda påpekningen av mej var kanske att den var lite väl tonad..

Wiseguy skrev:
Hur mycket fick du betala i frakt till Sverige ?

Jag betalade 21.95 Euro för mitt paket. Inget kåpglas, men ett paket i normal storlek. (Regnställ och lite annat plock.)
Det verkar vara standardpriset från Louis, och de använder dessutom "vanliga" Posten.
Smidigare än att försöka tajma ett fraktföretag som bara levererar 7.00-16.00. (Om man inte kan få paketet utkört till arbetsplatsen.)

Jag var inne i en Louis butik på min mini-semester för några dagar sen.
Jag gick ut igen efter 3 min. Jag insåg att jag skulle förköpa mig på deras sortiment annars. Det fanns så mycket, till så bra pris och så lite plats i mitt bagage.

Ar det inte krångligt att handla i andra land??, nu ar ju ni eu medlemmar och det ar ju inte vi har i Norge..

ska åka dit istället!

RacerKeld skrev:
Postorder hos Louis (www.louis.de) - på tyska är det tydligen en Verkleidungsscheibe jag har köpt :yoparty

(Onlineshop -> Anbauteile -> Scheiben & Verkleidungen -> Produktgruppe Verkleidungsscheiben)

//Ronni

var inne å surfa där löite, men man fattar ju ingeting asså! :va

Då har jag ändå försökt mig på tyska 2 år i skolan för 1 år sedan, mycket jag kom ihåg! :rofl

RacerKeld skrev:
Hejsan!

Har just köpt och testat en MRA Racing vindskärm till CBR600:an, och jag måste säga att det är helt enkelt Best Mod Ever(tm)!

Med original vindskärmen känns hojen lite orolig över 200 km/t, liksom jag fick så mycket vind att det inte var särskilt bra att köra fort. Med nya vindskärmen går den mycket fortare - hann bara testa 220 km/t i dag, men det känns som 160 med gamla vindskärmen!

Kan varmt rekommenderas! :tummenupp

//Ronni

Har funderat ett tag på att köpa ett DB till min. Efter din kommentar verkar det ju som att man ska slå till. Blir nog ett klart med tanke på funktion. Är det någon som provat iridium eller vad det nu heter? Ser man något igenom det där regnbågsfärgade ascoola glaset?

/p

pitte skrev:
Är det någon som provat iridium eller vad det nu heter? Ser man något igenom det där regnbågsfärgade ascoola glaset?

/p
Det blir ganske mörkt, omtrent som å se igjennom et sotet visir :brinnerup Funker dårlig å filme igjennom men da kan man jo bare bytte til original.

Någon som vet var man kan beställa till rimligt pris från svenskt företag? Tycker att det verkar så krångligt att beställa från utlandet.
Skiljer det sej mellan olika tillverkare? :confused:

pitte skrev:
Är det någon som provat iridium eller vad det nu heter? Ser man något igenom det där regnbågsfärgade ascoola glaset?

Min Iridium-ruta är väldigt mörk (precis som ninjamannen säger).

En annan nackdel är att Iridium börjar bli "för vanligt". Jag ville egentligen ha ett kåpglas med silverspegel (otroligt snyggt!), men fabriken hade problem med gjutformarna så det kom aldrig. Fick byta till Iridium, och det är väl ok...men särskilt originellt är det ju inte längre.

Double Bouble-funktionen är tveksam då man "sitter upp". Fartvinden ökade snarare än minskade när jag monterade mitt. Observera dock att Fazern har en ganska upprätt förarposition. Det kanske fungerar bättre om man har en mer "sportig" (läs liggande) körställning.

pitte skrev:
/p

Jag köpte ett som kallades för "Midnight Blue Iridium" från Powerbronze via S-Racing. (http://www.blue-matrix.net)
Hade hoppats på att färgen skulle vara liknande "SHOEI Spectra Blue" visir, det vill säga som ett par lätt mörktonade solglasögon från insidan och med en blåskimrande spegeleffekt utifrån.
Men så var det inte alls :( Det var tillverkat av blå plast med någon sorts spegelbeläggning på insidan vilket gör det nästan helt ogenomskinligt!

demoniak skrev:
Det var tillverkat av blå plast med någon sorts spegelbeläggning på insidan vilket gör det nästan helt ogenomskinligt!

Det låter ju som en märklig lösning. :confused:

Min ruta (Airblade) är som ett par vanliga blå spegelglasögon med skiktet på "utsidan". Blankt och snyggt, men nackdelen lär vara att de är väldigt känsliga för repor. Ditt "spegelskikt" kanske sitter mer skyddat vid tvätt?

Har hittills klarat mitt från några större skavanker, men är väldigt försiktig vid rengöring -> Mycket Turtle Wax "Bug Remover" innan man börjar gnida bort flugorna.

Flagga skrev:
Det låter ju som en märklig lösning. :confused:

Min ruta (Airblade) är som ett par vanliga blå spegelglasögon med skiktet på "utsidan". Blankt och snyggt, men nackdelen lär vara att de är väldigt känsliga för repor. Ditt "spegelskikt" kanske sitter mer skyddat vid tvätt?

Har hittills klarat mitt från några större skavanker, men är väldigt försiktig vid rengöring -> Mycket Turtle Wax "Bug Remover" innan man börjar gnida bort flugorna.

Åfan, trodde att Airblade glasen bara fanns i "Rainbow Iridium", finns de alltså i blått också... var hittade du dem?
Hur är kvaliteten och passformen i övrigt?
Mitt Powerbronze glas verkar vara typ formpressat medan originalglaset ser ut av vara gjutet på något vis. Detta medför något sämmre passform då infästningarna blir för raka. Det har också en ganska grov kant övertill som de skickade med en gummilist till, inte riktigt lika snyggt.

demoniak skrev:
Åfan, trodde att Airblade glasen bara fanns i "Rainbow Iridium", finns de alltså i blått också... var hittade du dem?

Asch so... Jag lurades kanske. Mitt är nog det du kallar för "Rainbow":

Mestadels blått, men skiftar i lila m. fl. (Som olja i vatten.)

Fick också en "snygg" gummilist till (som jag visserligen har monterad).

Är ditt Powerbronze färgat på insidan? De har precis den Silver-screen som jag egentligen ville ha:

wsch750.jpg

Jag fick paketen skickat till min (ex-)flickvän i Danmark, det är ganska mycket billigare än att skicka till Sverige :va
Visst finns det en butik i Skåne som säljer Louis grejer billigt, kanske det är värt att kolla med dom? (www.mcdepan.se)

Fartvinden är mycket reducerad på CBR:an, kanske det är en mer 'sporty' körställning än på Fazer:n?

Oh well, jag har testad till 240 km/t nu, och det är hur bra som helst - klockrent tyst och stabilt!

//Ronni

Suzuki har orginaltillbehör som innefattar förhöjda kåpglas till GSXR av nyare årsmodell. Jag har ett på min 1000-03 och är mer än nöjd. Original är (nästan) alltid bättre än pirat. Dessutom är det billigare än pirat. 850 riksdaler betalade jag!

//jaG

pitte skrev:
Har funderat ett tag på att köpa ett DB till min. Efter din kommentar verkar det ju som att man ska slå till. Blir nog ett klart med tanke på funktion. Är det någon som provat iridium eller vad det nu heter? Ser man något igenom det där regnbågsfärgade ascoola glaset?

/p

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back