Dotter fyller moppe, vad gäller ?

philsson skrev:
Köp en gammal DT till henne :tummenupp Så behöver du inte oroa dig för dyra reparationskostnader och det är inte så farligt om hon lägger den en gång eller två. Man kan ha så mycket roligare med något som inte är lika värdefullt, nytt och dyrt. :tummenupp
Klokt tänkt! Det finns yngre syskon också så det kommer nog bli en slit o slänggrej vad det lider hursomhelst.

jag gled runt på Gileras Supermotard modell, fick hela mitt 2hjuls intresse genom moopen, ar bara inne på bilar innan men den har hjälpt mig alot...

sen det där med skylten är för att det är så JÄVLA FULT att ha kylten hängandes i rumpan, så jag körde in den i hjulhuset istället, vart mkt råare och hastigheten var "lite" smått över det den fick gå med sina 94.6km/h (ja det var äkta, fick fram det när snuten testade den :P)

Fuzzman skrev:
sen det där med skylten är för att det är så JÄVLA FULT att ha kylten hängandes i rumpan, så jag körde in den i hjulhuset istället, vart mkt råare och hastigheten var "lite" smått över det den fick gå med sina 94.6km/h (ja det var äkta, fick fram det när snuten testade den :P)
Wow. Vilken rebell du är. Jag blir så imponerad. :Bugar

:rolleyes:

Fuzzman skrev:
jag gled runt på Gileras Supermotard modell, fick hela mitt 2hjuls intresse genom moopen, ar bara inne på bilar innan men den har hjälpt mig alot...

fräääänt

hade aldrig moppe men tror de är jävligt farligt, alla kör ju som ena jävla tokar.

Fuzzman skrev:
2031664 jag gled runt på Gileras Supermotard modell, fick hela mitt 2hjuls intresse genom moopen, ar bara inne på bilar innan men den har hjälpt mig alot...

:corn

carleson skrev:
2025900 Hej
Dottern fyller snart femton och jag har inte koll på vilka regler som gäller nuförtiden. Vad får hon köra vid den åldern utan körkort? Och vilken modell rekommenderas?
När jag var femton var det liksom 50 cc och max 30 km/h och inget annat...
Tacksam f svar. :tomten
en ciao tycker jag

carleson skrev:
2025900 Hej
Dottern fyller snart femton och jag har inte koll på vilka regler som gäller nuförtiden. Vad får hon köra vid den åldern utan körkort? Och vilken modell rekommenderas?
När jag var femton var det liksom 50 cc och max 30 km/h och inget annat...
Tacksam f svar. :tomten

Jag tycker du tar och köper henne en Bultaco Astro/Lobito, Eu-moppe då såklart. Finns inte många mopeder som är lika stabila som den samt har lika bra bromsar och fjädring. Reservdelar är inget problem eftersom det är en Derbi i grunden.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back