Dopade? Eller?

Samma här.
Jag undrar om det faktiskt går att hålla världsrekordklass utan att laborera lite i gråzonen till vad som, just nu, är tillåtet, men som förmodligen blir förbjudet när kontrollapparaten kommit ikapp.

Sen får man väl vara lite kritisk också? Hur tufft är eg. ett världsrekord i sjukamp för damer? Jag är mer imponerad av att det ens finns sju damer som är tillräckligt bra för att ens vara med i VM.....
Samma gäller ju 100m häck, de är ju väldigt många inom "världseliten" som inte ens springer under 13:50.

Svenskar är alltid så naiva och tror att inga svenska idrottare dopar sig och ändå vinner de mot idrottare från andra nationaliteter där atleterna dopar sig. Oftast när någon åker fast så har de ämnen med långa spårtider i kroppen, troligtvis har de tagit preparat som inte innehållit exakt vad de trodde utan något preparat med längre spårtid, i andra fall kanske någon räknat fel på spårtiden. Men jag tror inte att svenskarna är bättre än någon annan nationalitet. När hela deras idrottskarriär och ekonomi står på spel så kan jag nog förstå om de tar den lilla risk som det innebär att förr eller senare åka fast.

En annan intressant sak att jämföra på vissa svenska idrottare är deras kroppsutvekling. En av våra supertjejer som är väldigt smalt byggd med nästintill inget kroppsfett hade lagt på sig åtskilliga kg med massa från en säsong till en annan. Detta trots att hon tränat med experthjälp i ett flertal år. Med den typen av träning denna tjej håller på med finns det ingen möjlighet i världen att lägga på sig den massan på så kort tid utan "tillskott".

Något annat som är ytterst märkligt är att våra elitidrottare på något mirakulöst sätt återhämtar sig från allvarliga skador på 25% av den normala tiden.

Håller faktiskt helt med dig, skulle knappast bli förvånad om kallur, klüft eller någon annan svensk stjärna torskar i dopingkontroll.

Snacka om att styrkelyft dominerade dopingligan..... :tungan
Styrkelyft är en av få (om inte den enda) av rf's specialförbund som regelbundet dopingtestar motionärer. Dvs folk som tränar på atletklubbar som är medlemmar i styrkelyftsförbundet kan bli kallad till doping test om rf's kontrolanter dyker upp på gymmet.
En del av dom avstängda är följdaktigen "vanliga" gymtränade som har pillrat.:gnissla

Susanna Kallur har enligt "experter" en enastående teknik. Därav kan hon springa fort i häcklopp,det är nog förklaringen. På slätlöpning är hon nog sämre än sina amerikanska konkurenter.

Klüft's styrka är väl att hon är hyfsat bra i alla grenar och inte tappar för många poäng i någon gren. Men hon gör väl inte några extrema resultat i någon gren?

Last edited:
Svenskar är alltid så naiva och tror att inga svenska idrottare dopar sig och ändå vinner de mot idrottare från andra nationaliteter där atleterna dopar sig. Oftast när någon åker fast så har de ämnen med långa spårtider i kroppen, troligtvis har de tagit preparat som inte innehållit exakt vad de trodde utan något preparat med längre spårtid, i andra fall kanske någon räknat fel på spårtiden. Men jag tror inte att svenskarna är bättre än någon annan nationalitet. När hela deras idrottskarriär och ekonomi står på spel så kan jag nog förstå om de tar den lilla risk som det innebär att förr eller senare åka fast.

En annan intressant sak att jämföra på vissa svenska idrottare är deras kroppsutvekling. En av våra supertjejer som är väldigt smalt byggd med nästintill inget kroppsfett hade lagt på sig åtskilliga kg med massa från en säsong till en annan. Detta trots att hon tränat med experthjälp i ett flertal år. Med den typen av träning denna tjej håller på med finns det ingen möjlighet i världen att lägga på sig den massan på så kort tid utan "tillskott".

Något annat som är ytterst märkligt är att våra elitidrottare på något mirakulöst sätt återhämtar sig från allvarliga skador på 25% av den normala tiden.
Så sant. Du tog orden ur munnen på mig.

Dessutom så måste det inte vara deca bara för att nån testas med nandrolon, det finns andra preparat än npp och deca, t.ex. dmn som inte går att testa mot ännu utan man kan bara testa nandrolonnivån i blodet (och nandrolon förekommer naturligt också).

Så sant. Du tog orden ur munnen på mig.

Dessutom så måste det inte vara deca bara för att nån testas med nandrolon, det finns andra preparat än npp och deca, t.ex. dmn som inte går att testa mot ännu utan man kan bara testa nandrolonnivån i blodet (och nandrolon förekommer naturligt också).

tror inte det är många som frivilligt utsätter sig för de bieffekter som dmn ska ge.

finns lite olika metorder för att komma förbi dopingkontrollerna

Så klarar dopade idrottare testerna.
Rent urin kläms ut genom fejksnoppen.
En som penisfuskat är superstjärnan Maradona, uppger SVT:s Agenda.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article1908417.ab
Jag såg programmet igår.
Uppfinningsrikedomen verkar vara kollosal när det gäller att lura kontrollanterna.
Men fd. förbundskaptenen stack ut hakan liite när han påstod att sverige (som vanligt) är världsledande i ärlighet.
Fusket förekommer baaara i andra nationer.:rolleyes:

Last edited:
tror inte det är många som frivilligt utsätter sig för de bieffekter som dmn ska ge.
Jag tror faktiskt att det är rätt många som är villiga att ta dem inom friidrottsvärlden, de behöver ju knappast ta samma doser som kroppsbyggare, och bieffekter är dosrelaterade.

Men, jag kan ha fel och ingen av oss vet ju hur det är egentligen..

Grejen är väl oxå att reglerna för vad som är tillåtet och inte tillåtet, och vilka preparat och ämnen som tillåts ändras hela tiden.
Om nån tror att nån elitidrottare bara har gått på Havregrynsgröt och Arla Mjölk hela sin karriär är ju jävligt naiv.
Men skulle idrottsförbundet får för sig att Gainomax skulle dopingklassas så kan man ju räkna ut med arslet hur många som skulle torska. :)

Jag tror faktiskt att det är rätt många som är villiga att ta dem inom friidrottsvärlden, de behöver ju knappast ta samma doser som kroppsbyggare, och bieffekter är dosrelaterade.

Men, jag kan ha fel och ingen av oss vet ju hur det är egentligen..

de kurrapporter som jag läst som involverat dmn är oftast HCLabs MT-DMN och de flesta säger att den torkar ut lederna något otroligt ( i klass med stanozolol) vilket inte känns bra för friidrottare, nu är det kanske MTn som gör detta och inte DMN så bara ren DMN är kanske bra för dem.

de kurrapporter som jag läst som involverat dmn är oftast HCLabs MT-DMN och de flesta säger att den torkar ut lederna något otroligt ( i klass med stanozolol) vilket inte känns bra för friidrottare, nu är det kanske MTn som gör detta och inte DMN så bara ren DMN är kanske bra för dem.
Winny har ju många torskat på också, i doser som inte gäller bb så är inte effekterna så farliga vad jag förstått, helst inte i kombination med artrox etc. Tänk på att bbs tar doser på upp till 10ggr vad en friidrottare skulle behöva göra.

Men som sagt, vem vet? Det finns säkert fler preparat som innehåller nandro än de som vi känner till från forum och pubmed etc, the clear och the cream var ju helt okända för allmänheten även när de varit i bruk i flera år.

Winny har ju många torskat på också, i doser som inte gäller bb så är inte effekterna så farliga vad jag förstått, helst inte i kombination med artrox etc. Tänk på att bbs tar doser på upp till 10ggr vad en friidrottare skulle behöva göra.

Men som sagt, vem vet? Det finns säkert fler preparat som innehåller nandro än de som vi känner till från forum och pubmed etc, the clear och the cream var ju helt okända för allmänheten även när de varit i bruk i flera år.

det visste jag faktiskt inte, men det känns iofs logiskt med brutala styrkeökningar utan att öka så mycket i kroppsvikt för en friidrottare.

precis, vem vet om man är utanför "Klicken" som får grejerna.

det visste jag faktiskt inte, men det känns iofs logiskt med brutala styrkeökningar utan att öka så mycket i kroppsvikt för en friidrottare.

precis, vem vet om man är utanför "Klicken" som får grejerna.
Det var ju det Ben Johnson torskade på när han sprang sin rekordtid på 9.79 på OS 88.

"Rafael Palmeiro tested positve for the potent anabolic steroid stanozolol, the same substance Olympic sprinter Ben Johnson of Canada took in 1988"

"Greek baseball players Andrew James Brack and Derek Nicholson tested positive for banned substances (Brack for stanozolol; Nicholson for the diuretic hydrochloro-thiazide) "

"Russian shot-putter Irina Korzhanenko won gold in the women's shot put event, but was later stripped of the title when she tested positive for the steroid stanozolol."

"Russian sprinter Anton Galkin was expelled from the Olympic Games after testing positive for the steroid stanozolol."

Ja, jag tror faktiskt Winny är/var en av de mest använda steroiderna för friidrottare, men som sagt, vem vet.

är helt övertygad om att de är dopade och hoppas att de gör doping lagligt snart för att göra de mer tittarvänligt :)

är helt övertygad om att de är dopade och hoppas att de gör doping lagligt snart för att göra de mer tittarvänligt :)
Jag är också övertygad om att vissa av dem är dopade och hoppas verkligen inte de gör doping lagligt. Det är sådana hälsorisker med doping, och om det var lagligt skulle doserna säkerligen stiga när de inte behöver oroa sig för tester etc. Elitidrottare hade fått välja kortare liv bara för att kunna tävla på samma villkor.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025