Doom III

KaliZ skrev:
Hur sjutton får man fram konsollen i Doom 3??? Jag har testat alla kombinationer på tangentbordet känns det som.

/KaliZ

altgr+§ har jag för mig. eller bara §.

tilde "~" fast den sittar väl på "å" eller "ä" svenskt tangetbord.
(nä jag har inte provat i doom3 än)

KaliZ skrev:
Hur sjutton får man fram konsollen i Doom 3??? Jag har testat alla kombinationer på tangentbordet känns det som.

/KaliZ

CTRL+ALT+(knappen till vänster om siffran "1", inte "1"an på numpaden utan "det vanliga stället")

Skalman skrev:
det är den som är § :)

Den ja :yoparty
Är van att dra detta på engelska och iom att deras keyboard ser lite skummare ut blir det till att göra lååånga beskrivningar :rolleyes:

Hjälp A.S.A.P plz!

Har kört fet-fast o snart så kommer mina knogar hälsa på t-bordet.......HÅRT!!

Är på en level som heter Alpha Labs Sector 4 och där ska man hoppa till en plattform som går runt runt hela tiden.
Har nu savat så jag ska ta det sista språnget/hoppet till den sista dörren i det rummet.

Har nu hoppat 423421 gånger i dagarna tre så nu är mitt tålamod riktigt jevvla på upphällning!
Ngn vänlig själ som vill berätta vad tricket är?
Ska man stå på räcket som omgärdar den roterande plattformen när man hoppar??
Finns ngn form av "super-jumps"??
Eller kan man springa extra fort så man får mera sats??

Hjäääääääääääälp...
:död

Gixxer-Anders skrev:
Hur absurt mycket kräm kräver spelet eg.. :confused:
Har P4 3Ghz, 512 ram, radeon9600 256MB, XP home.... Ändå hackar det något fruktansvärt.. :huvet :huvet

:huvet och jag som har en ADM XP 2600+ barton, 9600 pro, 512 mb @ 400mhz.. kommer nog inte o flyta :(

EDIT: har en 2500 inte 2600... men dock lite klockad.

Last edited:
laddade ner det för 2 dagar se. jävligt fin grafik.. men jag har råkat ut för lite buggar här å där. spelet bara hänger sig och så måste man starta som med mkt besvär :(

El Presidente skrev:
Har kört fet-fast o snart så kommer mina knogar hälsa på t-bordet.......HÅRT!!

Är på en level som heter Alpha Labs Sector 4 och där ska man hoppa till en plattform som går runt runt hela tiden.
Har nu savat så jag ska ta det sista språnget/hoppet till den sista dörren i det rummet.

Har nu hoppat 423421 gånger i dagarna tre så nu är mitt tålamod riktigt jevvla på upphällning!
Ngn vänlig själ som vill berätta vad tricket är?
Ska man stå på räcket som omgärdar den roterande plattformen när man hoppar??
Finns ngn form av "super-jumps"??
Eller kan man springa extra fort så man får mera sats??

Hjäääääääääääälp...
:död

Håll inne SHIFT , då sprintar du, sen är det bara att hoppa.

va fan.. jag kan inte lira det här... buggar alldeles för mkt... docj inte pga datorn, den e super duper bra ;)
och jjävligt skrämmande är det också, sitter och skiter på mig för fan

Last edited:
Gixxer-Anders skrev:
Kör ju 640x480... skiter sig iaf..

Men har du pro eller nonpro versionen av 9600?
Prestandaskillnaden är STOR
ett 9600 pro är ungeför 50% så bra som 9800 pro, 9600 nonpro dör så fort den får lite belastning på sig.

TJa

Har problem med att spelet låser sig lite då och då typ en halvtimme emellan. vad kan detta bero på samt viktigare vad kan jag göra åt det?

(kan ej uppdatera min grafikkortsdrivrutin, för då kommer det 2 st Okändaenheter....)

Jag kollade och det är ingen skillnad verkar det som... HUr som så verkar det fungera om man uppdaterar drivrutinerna till Grafikkortet.

Muhahaha, fan va griimt det var!
har kommit till alphalabs där den stora biffen som hoppar in genom fönstret är och vissa stunder blir man lite rädd.
Gött o sitta me sin fetesub och bra höglatare, ljuden riktigt slås in i huvet :yoparty

För övrigt: Dom som har prestandaproblem kan ju testa att gå in i avancerade grafikiställningar och sätta allt på NO osv, och sätta allt på det sämsta.
Jag gjorde det och det flyter väldigt bra, kör föresten på 800x600

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back