Doom III

duckie skrev:
uj.
jag har sån där sugdator och får 23 fps i 640x480. jag har en sug-AMD.
Nå - lika bra det. Får jag se all GORE så blir det ingen sömn för mig om natten.

För mig var det helt ospelbart, även fast jag har en 2.8hz. Det e iofs en Laptop... Vet inte, men det känns som det e fett med slask i systemet här :(

Jag har iaf typ 1 FPS om ens det.... Jag överdriver inte.

Hur går det för er andra då? Betygsätt? Är det bra?

ID har ju aldrig misslyckats tidigare!!!!

SSB skrev:
Japp, troligen i det sista problemet ligger...laptopens grafikkort är säkert :död

Det är ju faktiskt nåt halvvärsting spelkort av nåt slag. Kommer inte ihåg vad det heter nu.... Jag måste ha en ny stationär dator.... Det här går inte. Måste lira DooM III asså.... Det e mitt mission in life nu!

Jag installerade det igår, vilket härligt spel !
Fick sitta å pusta ut efter att jag lirat.

Nackdelen är prestandakraven, jag har en bra dator (trodde jag) men nu måste jag inhandla ett nytt grafikkort för att få ut det där lilla extra ur spelet. Det är tydligen gforce 6800 man ska satsa på om man ska lira doom.
Jajja, snart höst så man får väl inhandla ett kort och se det som "terapi-pengar" så att man klarar av hösten efter den här skitsommaren.

EDIT: ahhhhh, ett Asus FX6800 V9999 Gamer Edition/TD/256M beställt ! :)
sch'wing

Last edited:
Jajja, snart höst så man får väl inhandla ett kort och se det som "terapi-pengar" så att man klarar av hösten efter den här skitsommaren.

Se det som att du tar ut pengar från sommarens soppakonto. För det lär ju ligga över budget för de flesta ;)

Spana in ATI's X800 kort. Särskilt om du har det trångt i burken (1 plats istället för 2, och 1 moulinex istf 2).

url: http://www.ati.com/products/radeonx800/subsite/index.html

Har lirat det i några timmar nu och tycker inte att det är jättebra. Känns mest bara hyffsat.
System shock 2 skrämde mig mer än Doom3 gör.
Visst grafiken i Doom3 är snygg och spelmässigt är det roligt.
Men tex Farcry kändes roligare.
Hoppas det blir intresantare ju längre man spelar.

Hur absurt mycket kräm kräver spelet eg.. :confused:
Har P4 3Ghz, 512 ram, radeon9600 256MB, XP home.... Ändå hackar det något fruktansvärt.. :huvet :huvet

Jag sitter med en P4 2.4GHz, ett GeForce Ti4600 samt 512 Mb RAM och det går strålande att spela. Fattar ni inte att man inte kan safta på max upplösning när man har såna skitmaskiner som vi har? :7peta

640x480 here we come. :näsblod

Har 3.2 Mhz HT med 1Gb ram och nått 9800pro eller va det heter med 256Mb grafikminne. Rullar på fett me bra

Plåtniklas skrev:
Jag sitter med en P4 2.4GHz, ett GeForce Ti4600 samt 512 Mb RAM och det går strålande att spela. Fattar ni inte att man inte kan safta på max upplösning när man har såna skitmaskiner som vi har? :7peta

640x480 here we come. :näsblod

Kör ju 640x480... skiter sig iaf..

Tjoffe skrev:
Har 3.2 Mhz HT med 1Gb ram och nått 9800pro eller va det heter med 256Mb grafikminne. Rullar på fett me bra

Merde!!! Vad kostar eg ett uppgraderings kit månntro? Är du insatt Tjoffe?

Gixxer-Anders skrev:
Kör ju 640x480... skiter sig iaf..

Kan ha med drivrutiner och sånt också.
Jag har en hyffsad dator, men jag kunde inte spela Farcry och blev lite putt(med lägsta inställningar som var möjligt) . Sen snackade jag med nissar som hade sämre dator än jag, och de hade inga problem. :4skrika

Håller tummarna nu, jag vill inte köpa nytt grafikkort än. :gnissla

Det gäller att tweaka när man sitter på sugiga grejer.

Jag körde lite multiplayer igår, ofantligt kul.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back