Don't get mad,,,,

• Thread starter Thread starter USA
  • Start date Start date

USA

A Swede in the states!
Gick med
22 Jan 2006
Hoj
Yamaha R1 - Raven & Harley Road King Classic
I just have to share what I pay for my 2005 R1 over here in the states for insurance, $380.00 for one year, full insurance. :banana

I know, it sucks compared to the outrageous fees you guys pay. :huvet

Hey, just move here and save on insurance,,,,,,,,,,, :tomten

Last edited:
USA skrev:
I just have to share what I pay for my 2005 R1 over here in the states for insurance, $380.00 for one year, full insurance. :banana

That´s just crazy... A well we might aswell believe in Santa Claus.. cuz the insurancefees in Sweden will never get that low. Hmm maybe if you almost have 2 legs in the grave .. then you might get a decent price on the insurance.. But then again what use do one have if their halfdead, wont do any good riding a bike .. LOL.. It´s pathetic but that´s life !

Lucky for you ! :)

Has to be different compared to state?, i was talking to a bunch of guys in CA, Santa Cruz, they were complaining about the high insurance on their sports bikes, two gsx-r, they never mentioned a number but obviously it was high.

Täcker din försäkring personskador och ersättningar för lyte på miljonbelopp som trafikförsäkringen då? Eller täcks det av en personlig olycksfalls- och sjukförsäkring?

Last edited:
Insurance

It differ from state to state, how old you are, if you are married, have kids, and how good ypur finances are.

A young 20 something rider living with mom and low income can probably pay up to $3,000 annually.

And yep it covers everything including bodily injury

Visst jag betalar mer för mc-försäkring i Sverige men tänk va mycket annat vi har här som inte ni har i USA...så jag tror inte att jag vill flytta till usa vA :blah

Shawn skrev:
Visst jag betalar mer för mc-försäkring i Sverige men tänk va mycket annat vi har här som inte ni har i USA...så jag tror inte att jag vill flytta till usa vA :blah

Ja vi har ju Bert Karlsson och Laila Freivalds :banana

Shawn skrev:

Haha, det där är fan humor på högsta nivå! :rofl:yoparty

Man är född i fel land helt enkelt... bara att svälja för man är ju för stadgad nu för att emigrera.

skilja sig ar dyrt som fan har ocksa,,,,,,,,,,,50% aker :gnissla

Jag tänkte lite djupare, tänk på hur människorna i USA lever, ingen bryr sig om den andra + ingen vet nåt om omvärlden.
Men visst vill man bara tänka på sig själv och tjäna pengar så är det "möjligheternas land" my aaasssssssss it is..... :arsele

Shawn skrev:
Jag tänkte lite djupare, tänk på hur människorna i USA lever, ingen bryr sig om den andra + ingen vet nåt om omvärlden.
Men visst vill man bara tänka på sig själv och tjäna pengar så är det "möjligheternas land" my aaasssssssss it is..... :arsele

:tummenupp

USA skrev:

I pay $280 per year, full coverage. In Madison, WI, but still... :hihi

Shawn skrev:

Javisst, så är det. Alla amerikaner är likadana. Feta krigsglada idioter allihopa.
Precis som alla blonda blåögda svenskar är tystlåtna arbetsskygga neandertalare.

Djupt tänkt, hörrudu... :rolleyes:

Nånsin varit här, förresten?

Shawn skrev:

Har du varit där eller?? Dom är fan så gästvänliga i usa, skulle gärna flytta dit! Den största anledningen till flytt är ju att slippa sossar som dig o den svenska avundsjukan, som aldrig tycks kunna få nog :zpy
Sen att man kan köra duccen året runt på vissa ställen där skulle ju komma som en liten bonus :tuttar

Lugn skrev:
I pay $280 per year, full coverage. In Madison, WI, but still... :hihi

Javisst, så är det. Alla amerikaner är likadana. Feta krigsglada idioter allihopa.
Precis som alla blonda blåögda svenskar är tystlåtna arbetsskygga neandertalare.

Djupt tänkt, hörrudu... :rolleyes:

Nånsin varit här, förresten?

Jag har inte sagt att alla är likadana. Feta och krigsglada lär ju många av de vara men inte alla. Jag är bara trött på alla som gnäller över hur dåligt det är i Sverige. Bo någon annan stans där ni inte har de fördelarna som finns i Sverige så får ni se hur bra ni har det egentligen.
Jag förstår att du reagerar så när du är bosatt i USA men min kritik är inte riktad mot människorna utan regeringen. Och ja jag har varit i USA och är just nu i Kanada(mycket stor skillnad på människorna här och de i USA).

har bott 28 ar i Sverige och 14 ar I Staterna, hur lange har du varit har Shawn? Lange nog for att ha en asikt verkar det som,,,,,,,,,,,,,,,Du har ju uppenbarligen en asikt som du fatt fran nagon tidning eller tv......

Hmmm inte riktad mot maniskorna men mot regeringen,,,undrar vad regeringen bestar av :kocko vanta, det ar ju maniskor som sitter i regeringen :fatta!

Ojojojoj ja säger då de....

Bifogat

• difference_168.jpg
    difference_168.jpg
    40.9 KB · Visningar: 123
Bildern man får av amerikanre är den bilden Jay Leno ger oss i sin talkshow:=)
Sen att Bush sitter vid makten gör ju inte situtaionen bättre.

1:Amerikanare kan bara sin egen historia och ingenting om övriga världen
2:Amerikanare vill bara kriga
3:Amerikanare är konstiga

Jag vet att man inte ska generalisera, men denna uppfattningen har nog många i Europa.

USA skrev:
har bott 28 ar i Sverige och 14 ar I Staterna, hur lange har du varit har Shawn? Lange nog for att ha en asikt verkar det som,,,,,,,,,,,,,,,Du har ju uppenbarligen en asikt som du fatt fran nagon tidning eller tv......

Hmmm inte riktad mot maniskorna men mot regeringen,,,undrar vad regeringen bestar av :kocko vanta, det ar ju maniskor som sitter i regeringen :fatta!

det sitter människor i regeringen men dom personerna har inte alltid kontakt med omvärlden verkar det som.....

Skönt med så billig försäkring:) i sverige så finns det ju inte så mycket till val det är ju bara att betala:huvet

Flyttar till spanien i höst...

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...