DonQ smiskar 1098S på Bogesund

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
En sån aldeles fantastisk kväll.

Är i stockholm för lite kneg och fick ett samtal av min polare Alex, Tjuren från Bromma, att jag kunde låna en sånhär ikväll:
http://img301.imageshack.us/img301/9768/c34dc1e0e9vo9te2.jpg

Italiensk designporr för ett tränat och nördigt öga :)
Så han tog en Sucka R1000 så stack vi ut och buskörde. Wee, länge sen det var så jäkla kul att köra hoj. La mer eller mindre ner gatåka för rätt länge sen till förmån för racing men en sån här kväll och med en sånhär hoj!!! Jösses!! Det måste vara den bästa hoj jag fått äran att prova. Helt guld och när jag som är så rutten på bakhjul lyckades snärta upp den på trean och åkte en hel motorvägsraka utan problem så var lyckan total. Åkte Bogesundsvägen ut till vaxholm och åt glass. Härligt att äntligen få köra denna omtalade väg ;) Hade jag inte haft jeans på mig hade ni fått höra en tid som ni inte vågat drömma om. Nu gick det lite mer städat ;)

Och körde sen in till stan och åkte ett gäng skapliga bakhjul på östermalm så socitetstanterna satte kvällskaffet i vrångstupen. Oh så outlaw :yoparty

Tja... det var nog det. Glaaad Björn :)

ohh din bad boy :smisk

lite avis e jag iaf, hur var den o köra jämfört med R1:an då ? motor, låda, chassi, (bromsar fattar jag att dom e bra) sist men inte minst, storleksmässigt ?

ohh din bad boy :smisk

lite avis e jag iaf, hur var den o köra jämfört med R1:an då ? motor, låda, chassi, (bromsar fattar jag att dom e bra) sist men inte minst, storleksmässigt ?

Vill inte låta för överentusiastisk men jämfört med R1 04/05 så tror jag nog den är bättre på allt. Bromsarna såklart helt vansinniga, chassit känns mycket tightare, den är nog inte ens hälften så bred över tanken, motorn går väldigt jämnt, svarar perfekt på gas och har massor med effekt. Har Aprilia Mille att jämföra med och dom är inte ens konkurrenter - duccen är så mycket bättre och känns som den har 40 hästar mer (vilket den nog har också...).

Stor skillnad på att åka gata och bana förstås och man har ju inte chans att testa på allvar på väg, men som gathoj skulle jag välja duccen före R1 varje dag i veckan.

Håller med, bästa hoj jag kört so far. Jävligt smekbar hoj :) :pannkyss

Vill inte låta för överentusiastisk men jämfört med R1 04/05 så tror jag nog den är bättre på allt. Bromsarna såklart helt vansinniga, chassit känns mycket tightare, den är nog inte ens hälften så bred över tanken, motorn går väldigt jämnt, svarar perfekt på gas och har massor med effekt. Har Aprilia Mille att jämföra med och dom är inte ens konkurrenter - duccen är så mycket bättre och känns som den har 40 hästar mer (vilket den nog har också...).

Stor skillnad på att åka gata och bana förstås och man har ju inte chans att testa på allvar på väg, men som gathoj skulle jag välja duccen före R1 varje dag i veckan.

Ehhhh:7peta har ikke du fått tilbud om å teste 1098:confused:

Äntligen har du sett ljuset tack vare att du fick provköra. :yoparty

Så, när kan du hämta ut din då?
PSST Oscars far ska sälja sin S tror jag.

Ja det är en trevlig hoj det där. Som du sa, bromsarna är ju galna :näsblod

Geir - jodå, nästa gång vi är på nån bandag så ska jag nog försöka få provköra din :)

Men grabbar - alla ni som kör 1098 i BoTT borde skämmas att ni får stryk av aprilior ;) :arsele

Hade väldigt gärna skaffat en 1098 men dom är bara föör dyra. 215.000 för en S. Det går inte...

Geir - jodå, nästa gång vi är på nån bandag så ska jag nog försöka få provköra din :)

Men grabbar - alla ni som kör 1098 i BoTT borde skämmas att ni får stryk av aprilior ;) :arsele

Hade väldigt gärna skaffat en 1098 men dom är bara föör dyra. 215.000 för en S. Det går inte...

Klart jag skäms, men jag har råd att skämmas.. :arsele ;)

Sen ger jag gärna bort någon placering bara för att se Er andra lyckliga.:tummenupp :rolleyes:

Hojen i all ära men det är väl ändå vägen som är det härliga i den här storryn, en av mina hemabanor faktiskt !

Aaaaa men vad faaan... Nu blev ju jag sugen! FY, DQ :mad:

Helt sjukt vad bra de gör sig i svart.

Kul läsning men (moralkärring på) varför köra på slangen i jeans!? :va

Om du nu ska klaga, är det inte "värre" att köra Bogesund i Jeans?

Jag kan svara åt dig. Jo det är det. Utan att vara så hemskt hur som helst.

Undrar hur många i Europa som just nu bränner omkring i jeans, 20.000 st? 200.000 st?

Hva skal man gjøre, er man asdårlig så hjelper det lite med bra sykler:va Men hva driver du med i år, du kjørte jo (nesten) like fort med Pinky som R1:arsele

Synd bara att du lade ut bild på en vanlig istället för S :tungan
konstiga är att svart bara ska komma i S utförande... kanske bara gäller sverige.. :confused: Nej fan.. äh, fet hoj i alla fall! tack för en schhwinit fin tur!
ducati_1098_s_5.jpg

För att jag är så löjligt säker på slangen..

Äh, såklart det hade varit mycket bättre med ett helställ men nu fanns det inte att tillgå och jag var tillräckligt orolig för att skrota en ny Ducce för att inte göra nått dumt :)

Sen är detta inget flamebate men frågan är vad som egentligen är säkrast? Åka i jeans på Bogesund o känna sig ömtålig och ta det lugnt eller dra på sig stället o känna sig som en pansarvagn o piska på? ;) Jeje, skit i det nu. Skoj hade vi iaf.

Var hittar man sånna kompisar???:va

Hva skal man gjøre, er man asdårlig så hjelper det lite med bra sykler:va Men hva driver du med i år, du kjørte jo (nesten) like fort med Pinky som R1:arsele

Naah... inte riktigt sant va? Åkte 1.38 med R1an och 1.42 med Pinky så det är allt skillnad. Men sen så tog jag nog i mer med Pinky också. Det behövdes ;)

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back