Donken Onsdagen den 14/3

Jodå...

Ja nu har äntligen amerikakofferten anlänt! http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=148665

Hur går det för dig? Tror du att du hinner få ihop rödljusjärnet till sommaren? Fått tag på alla delar?


Målsättningen lr snarare förhoppningen är ju att få igång hojen någon gång under säsongen. Den börjar ju inte föränns i Maj för en gubbe som en annan:D Vill ju inte ha grus på vägen lr en massa otympliga kläder.
Sakletarjakten har varit hyfsat framgångrik. Man vet ju aldrig om man gör rätt då man väger beg mot nytt bara. Fördelarna med nytt är ju uppenbara då dom ju levereras lackerade. Har ju haft tron att det ska gå att göra billigare med beg. Men därtill kommer ju en del jobb samt att hitta hantverkare till det som man inte kan själv. MÅLA! lr SVETSA. Men det är ju ett nöje i sig, annars så skulle man ju inte hålla på med en sådan här gammal hoj som man gör. Och att summera något i slutet vad det gäller pengar känns ju inte aktuellt heller då det alltid kostar mycket mer än vad man tror.
Men det är det värt!!!
Och i övrigt så kan jag ju tillägga att den inte kommer att vara original längre då allt är på plats enligt min digra lista, men orginell kanske.
Färgen tänker jag iaf behålla enligt förebilden, iaf så här långt:gnissla

Btw ska du behålla ekerhjulen? Tänkte på att du ju med den nya motorn kommer att käka RRRR hojar på löpande band (dom första metrarna) vid rödljusen:yoparty

/Uffe

PS Önskar att man hade ett garage som ditt, hade ju underlättat en del DS
 
Det låter ju som att du är på god väg ändå!
Jag är likadan vad gäller att ställa på en landsvägshoj: jag vill att det ska vägarna ska ha hunnit bli sopade, det ska helst även ha hunnit regna ngn gång så att allt aggresivt salt och dubbdäcksgegg från vintern (som annars lätt oxiderar polerad aluminium osv) är upplöst och bortspolad. Så det brukar bli i början av maj för mig med. Iaf med en hoj man har puts på.

Ja ekerhjulen ska självklart vara kvar, det är ju en flattracker! :)
Jag lät ju ekra om bakhulet redan förra sommaren för att tåla denna motor. Det blev rostfria polerade race-ekrar samt ett kraftigare nav. Dessutom sk 4-kors HD-ekring vilket är det starkaste. Det är när ekrarna kommer mer rakt in i navet enligt bilden nedan. På "vanliga" nav där ekrarna kommer in från sidan så ökar belastningen på ekrarna. Skickar med en bild på ett nav för HD-ekring så ser du på flänsarna vad jag menar. Det håller för mycket.
30-090.jpg


/J


Målsättningen lr snarare förhoppningen är ju att få igång hojen någon gång under säsongen. Den börjar ju inte föränns i Maj för en gubbe som en annan:D Vill ju inte ha grus på vägen lr en massa otympliga kläder.
Sakletarjakten har varit hyfsat framgångrik. Man vet ju aldrig om man gör rätt då man väger beg mot nytt bara. Fördelarna med nytt är ju uppenbara då dom ju levereras lackerade. Har ju haft tron att det ska gå att göra billigare med beg. Men därtill kommer ju en del jobb samt att hitta hantverkare till det som man inte kan själv. MÅLA! lr SVETSA. Men det är ju ett nöje i sig, annars så skulle man ju inte hålla på med en sådan här gammal hoj som man gör. Och att summera något i slutet vad det gäller pengar känns ju inte aktuellt heller då det alltid kostar mycket mer än vad man tror.
Men det är det värt!!!
Och i övrigt så kan jag ju tillägga att den inte kommer att vara original längre då allt är på plats enligt min digra lista, men orginell kanske.
Färgen tänker jag iaf behålla enligt förebilden, iaf så här långt:gnissla

Btw ska du behålla ekerhjulen? Tänkte på att du ju med den nya motorn kommer att käka RRRR hojar på löpande band (dom första metrarna) vid rödljusen:yoparty

/Uffe

PS Önskar att man hade ett garage som ditt, hade ju underlättat en del DS
 
Det låter ju som att du är på god väg ändå!
Jag är likadan vad gäller att ställa på en landsvägshoj: jag vill att det ska vägarna ska ha hunnit bli sopade, det ska helst även ha hunnit regna ngn gång så att allt aggresivt salt och dubbdäcksgegg från vintern (som annars lätt oxiderar polerad aluminium osv) är upplöst och bortspolad. Så det brukar bli i början av maj för mig med. Iaf med en hoj man har puts på.

Ja ekerhjulen ska självklart vara kvar, det är ju en flattracker! :)
Jag lät ju ekra om bakhulet redan förra sommaren för att tåla denna motor. Det blev rostfria polerade race-ekrar samt ett kraftigare nav. Dessutom sk 4-kors HD-ekring vilket är det starkaste. Det är när ekrarna kommer mer rakt in i navet enligt bilden nedan. På "vanliga" nav där ekrarna kommer in från sidan så ökar belastningen på ekrarna. Skickar med en bild på ett nav för HD-ekring så ser du på flänsarna vad jag menar. Det håller för mycket.
30-090.jpg


/J



Puh fick ju en farhåga att fälgarna skulle ryka pga förra årets lilla fadäs. Även Katanan leverades med ekerfälgar i en av dom första årsmodellerna, tror det var i Au. Riktigt coolt:yoparty
/Uffe
/Uffe
 
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag kommer! :D (på båge om handlederna pallar, annars på en sparkcykel eller nått..)
 
Jag kommer till fots. Eller kanske på cykel. Eller på bräda......
Rullar inte fram grisen för att transportera mig 350 meter.
 
Puh fick ju en farhåga att fälgarna skulle ryka pga förra årets lilla fadäs. Även Katanan leverades med ekerfälgar i en av dom första årsmodellerna, tror det var i Au. Riktigt coolt:yoparty
/Uffe
/Uffe

Man får ju hoppas att "Au" hänvisar till guldfärgat stål?
Annars kan man snacka fälgrykning :)
 
Last edited:
Puh fick ju en farhåga att fälgarna skulle ryka pga förra årets lilla fadäs. Även Katanan leverades med ekerfälgar i en av dom första årsmodellerna, tror det var i Au. Riktigt coolt:yoparty
/Uffe
/Uffe

Ja det small några ekrar förra året som sagt. Men det var nog klena ekrar i kombination med ett felaktigt nav/ekring enligt Mr Ekerhjul, Sigge. Han har ekrat upp mitt nya hjul himself så nu borde det ju hålla. Han var inte orolig.

Vad nice! Det visste jag inte!Jag har aldrig sett en Katana med trådekrade hjul. Men Katanans originalhjul är snygga tycker jag, även om de är för smala för att klara dagens däckmode. Men pendeln svänger nog snart tillbaks.

/J
 
Min hoj står o laddar efter att jag låtit den bli både dammig o helt urladdad (DUMMA BRUD). Jag MÅSTE köra den till verkstaden imorrnom jag skall få den tillbaka till nästa vecka. Om batteriet inte funkar efter detta får jag krupp.

Weeeell? Hur gick det? :)
 
Jag vill också komma dit på Onsdag, men kan inte. :huvet
Ni andra får hålla stämningen på topp utan mig. :tungan
 
Nä dom är SPECIELLT välkomna tycker jag :)



25-30 sköna mil igår :yoparty på gamla drivpaketet


Wheee! :yoparty :D
Men kommer du på banditen eller i türktaksi? :basdunk_bmw

Varit sjuk & upptagen som en gris men luftade Wilden förra måndagen (Rosenhill) och gamla sursukkan igår (ordentligt!) så om skruvandet går vägen ikväll så slipper ni inte mig om vädret är nådigt :-) :yoparty

Sen blire Hoj-X till helgen. Den här månaden börjar bra :yoparty :D
 
Tror jag åkte runt 50mil igår, fikade vid rosenhill, träffade kompisar i åkersberga, flickvännen på lidingö samt polarn i enskede för att sedan åka hem till värmdö :)

Vi ses på onsdag flickor och pojkar :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top