Donington

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
Någon som vet hur man smidigast bokar biljetter till
Donington Park Moto-GP den 2á juli.
Tänkte åka 4á pers, vi åker flyg.
60 present till lilla pappa!
(som han själv bjuder på :tummenupp )

Tips på boende i närheten tas också gärna emot.

Finns det paketresor ?

Last edited:
Du kan köpa på plats är jag rätt säker på. Det gjorde jag utan problem.

gör såhär ,, köp biljetter på plats och för boende ska du leta efter en liten by som heter Melbourne (jo samma namn som i australien) så letar du runt bland B&B ställena där ,, ett ställe heter "the swan" eller om det var White Swan o där kan man bo.
jag var där 1989-90-91 o såg allas våran hjälte Kevin Swantz vinna 3 år på raken,,, Melbourne är en liten by ca:3-4 km från banan.
billigaste sättet för o komma dit är väl typ ryan air flyg o sedan tåg till Liester
eller Chester o sedan ta buss till den by ni ska bi i.
om ni inte åker hoj förstås för det gjorde jag.

MvH Jocke i köping,, :Bugar

Cliff Barnes skrev:
Tänkte åka 4á pers 60 present till lilla pappa!

Finns det paketresor ?

jocke i köping skrev:
gör såhär ,, köp biljetter på plats och för boende ska du leta efter en liten by som heter Melbourne (jo samma namn som i australien) så letar du runt bland B&B ställena där ,, ett ställe heter "the swan" eller om det var White Swan o där kan man bo.
jag var där 1989-90-91 o såg allas våran hjälte Kevin Swantz vinna 3 år på raken,,, Melbourne är en liten by ca:3-4 km från banan.
billigaste sättet för o komma dit är väl typ ryan air flyg o sedan tåg till Liester
eller Chester o sedan ta buss till den by ni ska bi i.
om ni inte åker hoj förstås för det gjorde jag.

MvH Jocke i köping,, :Bugar

Super tips ska kolla boendet omedelbart
:tummenupp

Köpa biljetter på plats funkar, men det är dyrt. Kanske billigare att förköpa?Naturläktarna duger, men var där tidigt på racedagen. Folket köar vid innan klockan sex, warm-up börjar vid halv tio...
Med hyrbil tar ni er lätt inom en tillräckligt stor radie för att hitta allt från fina hotell till mysiga B&B. Vi bodde i Nottingham, inte fancy alls. Ingen mysig stad faktiskt.

/Joakim

Cliff Barnes skrev:
Tänkte åka 4á pers 60 present till lilla pappa!

Finns det paketresor ?

Gå in på Doningtons hemsida, http://www.donington-park.co.uk/

De lär säkert kunna sälja biljetter.

Boende blir väldigt avgörande av hur ni transporterar er själva etc.

Pålle skrev:
Köpa biljetter på plats funkar, men det är dyrt. Kanske billigare att förköpa?Naturläktarna duger, men var där tidigt på racedagen. Folket köar vid innan klockan sex, warm-up börjar vid halv tio...
Med hyrbil tar ni er lätt inom en tillräckligt stor radie för att hitta allt från fina hotell till mysiga B&B. Vi bodde i Nottingham, inte fancy alls. Ingen mysig stad faktiskt.

/Joakim

Verkar stämma, 60pund/pers för bara söndag på plats, 60pund/pers helgen förköp, en jädra skillnad

Rolle Rotax skrev:
Gå in på Doningtons hemsida, http://www.donington-park.co.uk/

De lär säkert kunna sälja biljetter.

Boende blir väldigt avgörande av hur ni transporterar er själva etc.

Eftersom vi tänkt flyga och sen ta tåg till någon by i närheten så lär vi vara beroende av lokal transport till banan, kan man räkna man att sån finns/fungerar så man kan ta lokalbuss från tex Melbourne till banan på dom tider man behöver :va

Lycka till och berätta gärna hur det går för dig med bokningar ,, min tripp till tjeckien för 3:e året i rad sket sig,, jag blev uppbokad på annat jag inte kan missa,
dvs jag kanske åxå vill till GB på race,,

MvH Jocke i köping

Cliff Barnes skrev:
Eftersom vi tänkt flyga och sen ta tåg till någon by i närheten så lär vi vara beroende av lokal transport till banan, kan man räkna man att sån finns/fungerar så man kan ta lokalbuss från tex Melbourne till banan på dom tider man behöver :va

Lånar tråden lite....
Vi har tänkt att köpa biljetter i förväg, men undrar vad man ska satsa på.
Vart rekommenderar ni att man ska stå/sitta runt banan?

Närmsta hotell som hade rum hittade vi i Derby. Någon med erfarenheter hur man bäst tar sig till banan? Finns det något smartare alternativ än att ta motorcyklarna dit?

RGV_250 skrev:
2057934 Lånar tråden lite....
Vi har tänkt att köpa biljetter i förväg, men undrar vad man ska satsa på.
Vart rekommenderar ni att man ska stå/sitta runt banan?

Närmsta hotell som hade rum hittade vi i Derby. Någon med erfarenheter hur man bäst tar sig till banan? Finns det något smartare alternativ än att ta motorcyklarna dit?

Bästa naturläktaren är nog den gigantiska backen där man ser nerför och uppför svackan. Annars chicanen, där det går lite långsammare och där man dessutom ser hojarna en gång till när de tar sig igenom sista hårnålen ut på start/mål rakan.

Derby är bättre än Nottingham!

Köra hoj till banan är nog rätt schysst. Kan bli LÅNGA köer på racedagen...

Flyg till Luthon Airport, hyrbil, sunkig övernattning och inträde kostade nog mig cirka 4000 förra året (vi var två som delade på bil/bensin), om man nu inte vill på hojsemester...

/Joakim

Last edited:
Helvete, helvete, helvete!

Detta sviiiiider! Jag ska på Download-festivalen på Donington Park helgen efter. Förstår ni hur grymt det hade varit att se racet först, sedan supa i fyra dagar för att sedan kolla in världens bästa metal-band?! Men icke! Jag jobbar och kan inte ta ledigt i en hel vecka. Jag önskar jag kunde skrika som Dave i Monster Magnet: I'M NEVER GONNA WORK ANOTHER DAY IN MY LIFE!!!

Macho Woman skrev:
2059418 Helvete, helvete, helvete!

Detta sviiiiider! Jag ska på Download-festivalen på Donington Park helgen efter. Förstår ni hur grymt det hade varit att se racet först, sedan supa i fyra dagar för att sedan kolla in världens bästa metal-band?! Men icke! Jag jobbar och kan inte ta ledigt i en hel vecka. Jag önskar jag kunde skrika som Dave i Monster Magnet: I'M NEVER GONNA WORK ANOTHER DAY IN MY LIFE!!!

Är inte du lärare och tokledig under sommaren?

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!