Donera mera

Klart man ligger i det registret sedan ett antal år tillbaka... :)
 
Har redan donerat rubbet. Är jag död så är jag, så de får göra vad de vill :tummenupp
 
Det är ju glatt så! :tummenupp
...men det är inte så troligt att de kommer till användning ändå. Det är svårt att matcha mottagare och donator om det inte är släktförhållanden emellan...

SÅ! :hördu Gör en insats och bli blodgivare!!!
Blod går åt hela tiden. :)
 
Så, då var man upplagd som donator. Hoppas att det kan hjälpa någon om jag mular.

Jag var blodgivare för några år sedan men la ner det när de flyttade runt blodgivarcentralerna så att man aldrig visste var man skulle gå för att lämna blod. Har funderat på att ta upp det igen eftersom det är för en så pass god sak. Är det någon som vet vart man enklast vänder sig för att få tag på adresser till "blodbanken"?
 
mankan skrev:
Så, då var man upplagd som donator. Hoppas att det kan hjälpa någon om jag mular.

Jag var blodgivare för några år sedan men la ner det när de flyttade runt blodgivarcentralerna så att man aldrig visste var man skulle gå för att lämna blod. Har funderat på att ta upp det igen eftersom det är för en så pass god sak. Är det någon som vet vart man enklast vänder sig för att få tag på adresser till "blodbanken"?


http://www.geblod.nu/

:banana
 
Fick ett brev från Socialstyrelsen för några veckor sedan. Först funderade jag på om dom återigen ville upplysa mig om att jag riskerar impotens och minskad spermieproduktion fram tills dess jag dör en förtidig död och tar min omgivning med mig. Som dom gör på cigarettpaketen.

Men dom ville bara bekräfta min anmälan till donationsregistret. :)
 
Sådär. Nu får de göra som de vill när jag e död.
Lyllo den som får min balle. :D
Det skulle ju va bra om den kunde glädja någon när man kolat också.
 
watson skrev:
Jag med, men jag har en fråga.... Funderar på att börja ge blod, men är astmaiker.. Är det bara att glömma då eller?!

/FW

Lindrig astma som endast kräver lokalbehandling med inhalator ska inte vara något hinder. Det ska till ganska svår astma innan de börjar neka.
 
Nu jävlar har man blitt en bättre människa.

Både anmält mig för att de får ta det dom vill. (dock ej medicinsk)

Och så passade man på att fylla i att jag ville bli blodgivare med.

// Jonne Numera en bättre människa
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top