Donationssläde/plastraket

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Fick höra att personalen på Sahlgrenska sjukhuset kallar sporthojar för donationssläde pga alla de olycker som dessa är inblandade i. Detta för att förarnas organ doneras vidare. Hjälp mig kontra på detta , blir så jävla less på alla påhopp på oss sporthojsåkare. Plastraketsförare har jag hört förut men detta blir bara för mycket.
 

Tommy.exe

Guest
Ok.

Jag lovar att jag ska leva hela 2009, så har jag gjort mitt.
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Går väl inte kontra de jobbar där får se mycket, sen att många har donationskortet i innerfickan på stället säger väl en del också.
 

zippo500

Medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Borås
Hoj
RD 350
Borde man inte kunna få en peng i förskott för organen,,,Dvs,billigare försäkring,kan ju säljas utomlands med stor vinst,,,,
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Varför kontra, kanske dags att acceptera verkligeheten? :) (det senare brukar dessutom ta luften ur folk bättre än att börja försvara sig)
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Ordet donationssläde låter inte speciellt moget att använda om man jobbar på ett sjukhus. Får hoppas de är lite mer sakliga när det kommer till själva vårdbiten.
 

kojf

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2008
Ort
Boden
Hoj
Funderar på KTM 640
Man får ta det med en klackspark eller nå :), men nog ligger det en sanning bakom namnet. Tänk bara så många allvarliga olyckor som sker med en vanlig cykel. Finns många som jobbar på akuten som vägrar cykla utan hjälm.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Ordet donationssläde låter inte speciellt moget att använda om man jobbar på ett sjukhus. Får hoppas de är lite mer sakliga när det kommer till själva vårdbiten.

En rå jargong är vanlig inom alla yrken där hemska upplevelser sker.

Exempelvis inom försvaret, sjukvården och polisen. Det är ett sätt att hantera situationen. :fakta

Sen till TS:
Som sagts tidigare så stämmer det ju till viss del också. Det är ju lite som att säga "att hoppa fallskärm är hur säkert som helst, enligt statistik så är det säkrare än bilkörning", och visst, det stämmer, statistiskt är det säkrare.

Men går det åt helvete i luften finns det i princip inget som kan rädda en, i en bil finns det ändå chanser.

Samma sak med sporthojsåka, går det åt helvete, då går det inte lite åt helvete, utan oftast blir det allvarliga skador.
 
Last edited:

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Till trådskaparen:
Låt mig gissa: Du känner dig "kränkt".
Själv tycker jag det var ett roligt skämt. Ta det så du med. Släpp sargen och kom in i matchen.
 

JOPE

ARBETARE
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Varberg- Valinge
Hoj
R1 Race Edition..
:hihi Man skall nog inte börja tänka i de här banorna. Då slutar man snart köra.:angel
Eller som man säger Häromkring. Lev hårt ,dö ung och bli organdonator..:rofl
 

GubbMisilen

När jag slutar med hoj tänker jag åka...
Gick med
8 Sep 2008
Ort
Stavsnäs
Hoj
...fort-farande...2000, Aprilia RSV Mille R
Om man skall doneras måste dom hitta kvarlevorna först.
Några som sett min hoj hävdar att jag antagligen kommer hamna i "omloppsbana"...:D :D :D
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Det här är ju positivt, ytterligare en coolhetsfaktor att köra hoj :yoparty
 

Bache

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Borås
Hoj
beslutsångest
Haha, det var lite lustigt. Orka ta allt skitsnack om hojåkare på största allvar?
 

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Africa Twin
Trafikolycksfall är generellt mycket dåliga donatorer då det krävs en hel del för att kunna ta tillvara på organen. En hjärnblödning som hamnar i respirator är däremot bra skit i donationssammanhang.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top