Donationssläde/plastraket

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Fick höra att personalen på Sahlgrenska sjukhuset kallar sporthojar för donationssläde pga alla de olycker som dessa är inblandade i. Detta för att förarnas organ doneras vidare. Hjälp mig kontra på detta , blir så jävla less på alla påhopp på oss sporthojsåkare. Plastraketsförare har jag hört förut men detta blir bara för mycket.

Ok.

Jag lovar att jag ska leva hela 2009, så har jag gjort mitt.

Går väl inte kontra de jobbar där får se mycket, sen att många har donationskortet i innerfickan på stället säger väl en del också.

Borde man inte kunna få en peng i förskott för organen,,,Dvs,billigare försäkring,kan ju säljas utomlands med stor vinst,,,,

Varför kontra, kanske dags att acceptera verkligeheten? :) (det senare brukar dessutom ta luften ur folk bättre än att börja försvara sig)

Ordet donationssläde låter inte speciellt moget att använda om man jobbar på ett sjukhus. Får hoppas de är lite mer sakliga när det kommer till själva vårdbiten.

Man får ta det med en klackspark eller nå :), men nog ligger det en sanning bakom namnet. Tänk bara så många allvarliga olyckor som sker med en vanlig cykel. Finns många som jobbar på akuten som vägrar cykla utan hjälm.

Ordet donationssläde låter inte speciellt moget att använda om man jobbar på ett sjukhus. Får hoppas de är lite mer sakliga när det kommer till själva vårdbiten.

En rå jargong är vanlig inom alla yrken där hemska upplevelser sker.

Exempelvis inom försvaret, sjukvården och polisen. Det är ett sätt att hantera situationen. :fakta

Sen till TS:
Som sagts tidigare så stämmer det ju till viss del också. Det är ju lite som att säga "att hoppa fallskärm är hur säkert som helst, enligt statistik så är det säkrare än bilkörning", och visst, det stämmer, statistiskt är det säkrare.

Men går det åt helvete i luften finns det i princip inget som kan rädda en, i en bil finns det ändå chanser.

Samma sak med sporthojsåka, går det åt helvete, då går det inte lite åt helvete, utan oftast blir det allvarliga skador.

Last edited:
Till trådskaparen:
Låt mig gissa: Du känner dig "kränkt".
Själv tycker jag det var ett roligt skämt. Ta det så du med. Släpp sargen och kom in i matchen.

:hihi Man skall nog inte börja tänka i de här banorna. Då slutar man snart köra.:angel
Eller som man säger Häromkring. Lev hårt ,dö ung och bli organdonator..:rofl

Om man skall doneras måste dom hitta kvarlevorna först.
Några som sett min hoj hävdar att jag antagligen kommer hamna i "omloppsbana"...:D :D :D

Det här är ju positivt, ytterligare en coolhetsfaktor att köra hoj :yoparty

Haha, det var lite lustigt. Orka ta allt skitsnack om hojåkare på största allvar?

Trafikolycksfall är generellt mycket dåliga donatorer då det krävs en hel del för att kunna ta tillvara på organen. En hjärnblödning som hamnar i respirator är däremot bra skit i donationssammanhang.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...