Donationsregistret

Hur ställer du dig till donation?

• Antal röstningar
    0

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Har precis reggat mig där, tycker jag alla här borde göra. Det händer ju olyckor hela tiden, så varför inte ge lite av oss själva...

Last edited:
Är reggad sen några år tillbaka. Vet man att man vill donera om det scenariot skulle se, så är det bäst för alla om man är reggad. Då kan det inte uppstå några problem.

Går att anmäla sig via nätet på www.livsviktigt.se

Tycker det är ganska givet att vara med. Skulle de nu vilja ha något ur min kropp för att rädda någons liv så är det för mig väldigt självklart att man gör vad man kan.

Självfallet med. Likväl som man är blodgivare.

Det gäller att bjuda lite på sig! ;)

Skulle gärna göra det, man kan inte/får inte pga autoimmun sjukdom.

Jag uppskattar verkligen alla donatorer, dels för att jag kör hoj, dels för att jag e sjuk..

Japp !!

Jag är åxå både reggad på donationsregistret och är blodgivare..

Ska regga mig innan sommaren jag har ju klotat 2 gånger och om jag gör det ordentligt är det ju inte mer än rätt att någon får delarna som blir över

Bra att ämnet aktualiseras. Anmäld sen några år.

Va sjutton ska jag med mina organ till om jag kolar? Bättre att polarn kan ha nytta av dom (eller vem som helst för den delen).

Måste man inte göra nå tester innan de ser om man är "värdig" att donera?
Ska skriva upp mig om man slipper tester för är FRUKTANSVÄRT sprut rädd..

Xyron skrev:
Måste man inte göra nå tester innan de ser om man är "värdig" att donera?
Ska skriva upp mig om man slipper tester för är FRUKTANSVÄRT sprut rädd..
Nix, man behöver inte göra några tester... bara o anmäla sig... :tummenupp

freding skrev:
Har precis reggat mig där, tycker jag alla här borde göra. Det händer ju olyckor hela tiden, så varför inte ge lite av oss själva...

Jag är med & dem får inte skära i mig ;) Var ju någon lapp som florerade för några år sedan där det var ett JA eller NEJ. Man skulle ha den i plånboken om det hände något tror jag..

varit med lääänge :tummenupp

...o dom får ta allt :hihi

Är anmäld, dock med restriktionen att mina organ inte ska användas till forskning utan endast som donation till annan patient.

jag är med i både ragistrena...men det är ju självklart att vara med i donationsvarianten...vad fan ska jag med min lever till när jag dör.

Nej aldrig! Det kommer inte att funka.
Ska rika få köpa.. eller bara ta, sina reservdelar och "fattiga" får inte ens läkarvård.Bättre att alla lever sitt lev till ända.
Det finns kriminalitet i alla kategorier, så varför skulle det inte finnas här?
Ingenting funkar ju som det ska.

Back