Domen på fyllesvinet....

VaLLe

天皇
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Harley-Davidson FXDWG
Fyllesvinet som körde över en farmor och barnbarnet så att bägge dog.....fick sin dom idag......

Grattis 1,5år......

Nu kommer han sitta jätte länge........ :huvet

När kommer de svenskalagarna att förändras? Det blir ju bara värre, något måste göras.

Människoliv är inte mycket värt här i Sverige.
3 år för mord?
1,5 för att ha kört ihjäl två?
Det är ju fan ett hån.

Swedie skrev:
7-25 år beroende på hur det hände.

Ta det minsta 7 år låter så lite i USA men i Sverige är det MYCKET.

Det är sällan man läser att någon Våldtäktsman, Mördare, Pedofil får 7 år i Sverige. Får intagna i USA "lediga dagar" från fängelset.

Nozfer skrev:
3 år för mord?
Det är ju fan ett hån.

Jag känner att om man skadar en annan människa så är det "okej"

Men om du Fuckar staten då Jäv**r :mad:

VaLLe skrev:
Fyllesvinet som körde över en farmor och barnbarnet så att bägge dog.....fick sin dom idag......

Grattis 1,5år......

Nu kommer han sitta jätte länge........ :huvet

När kommer de svenskalagarna att förändras? Det blir ju bara värre, något måste göras.

Problemet är inte våra lagar utan mer dom som använder dom ,alltså domstolarna. Exempel: Ligger straffskalan på mellan 1år till 6år för ett brott så dömer de oftast på den lägre straffskalan.

Jag tycker det är grovt vållande! Det tycker jag även när folk kör utan framför motorcyklister o annat i trafiken. Har man ihjäl en annan människa ska man faan sitta i fängelse även om man sitter i en bil, va faan är de för ursäkt?!

/ Hannes

poke skrev:
Problemet är inte våra lagar utan mer dom som använder dom ,alltså domstolarna. Exempel: Ligger straffskalan på mellan 1år till 6år för ett brott så dömer de oftast på den lägre straffskalan.

Jag minns jag läste en gång om en pedofil som dömdes lågt för att offret inte gjorde motstånd......offret en 10 åring.

Smart kille. Han erkände till rattfylla men inte till att det var hans fel att dom dog. Vad fan tror han att dom dog av då? Jävla idiot.

Nozfer skrev:
3 år för mord?
Det är ju fan ett hån.

Alltså! Vill du ha ihjäl någon så sup dig full och kör över personen, då får du ett lindrigare straff. Kanske att man till och med kan få skadestånd om man gör det med en MC, efter som det är så svårt att pricka.

gulingen skrev:
1,5 år tycker jag är för lite döm han för mord 10år minst

Rätta mig om jag har fel för jag är lite osäker på lagarna men mord går det väl ändå inte att få det till? Då måste det ju vara överlagt och det antar jag att det inte var.
Vållande till annans död som han trots allt säkert dömdes för är mer passande...
Men jag håller med dig till 100% om att han skulle fått sitta inne betydligt längre än 1,5 år!
Jaja, nu blev det lite ordmärkning men lite skoj måste man ju få ha! :D

Performance skrev:
Rätta mig om jag har fel för jag är lite osäker på lagarna men mord går det väl ändå inte att få det till? Då måste det ju vara överlagt och det antar jag att det inte var.
Vållande till annans död som han trots allt säkert dömdes för är mer passande...
Men jag håller med dig till 100% om att han skulle fått sitta inne betydligt längre än 1,5 år!
Jaja, nu blev det lite ordmärkning men lite skoj måste man ju få ha! :D

Man kan ju anse att det är ganska överlagt om man sätter sig i en bil med 2,27 promille. För hur faan skulle det kunna sluta väl ?

Svenska rättssystemet är ett skämt helt enkelt. :död
Är det acceptabelt att en skattefuskare får hårdare straff än ett fyllesvin som kör ihjäl någon?
Är det rimligt att det är högre böter för en fortkörning på en motorväg, än om man skulle misshandla en annan person?

Något borde göras, men vad fan KAN man göra.... :huvet

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma