Domen mot 16-åringarna som sparkade ihjäl på Kungsholmen

Vad tycker du om påföljderna?

• Antal röstningar
    0
Att något blir en nyhet betyder inte att det är anmärkningsvärt.

Nej, med tanke på det eviga ältandet om varenda dokusåpakändis som finns så har du givetvis fullständigt rätt..

Vem fan äre som sitter och tar bort mina inlägg ?!

Håll dig till ämnet istället för att ta alla chanser du kan att hetsa och bedriva din äckligt bruna smutskastning så kanske något av inläggen får vara kvar...

Last edited:
j
skulle vilja få tag i dessa och låta vovven " leka " lite med dom...

Varför inte låta polis/åklagare först och främst utreda det hela..
"-Enligt min klient är det han som har blivit angripen, slagen och hotad med kniv och knivskuren och att det hela är en hämnd för vad han dömts för."

Vilket låter troligast:
1. Hämdlysten pöbel ger sig på de dömda "kungsholmen-killarna"
2. Kungsholmenkillarna ger sig ut å spöar nytt folk på skoj samma vecka som de själva dömts..

,....ditt egna inlägg är ju ett typexempel på varför du borde hålla käft till saken är utredd... Du är ju själv ett bevis för att killarna löper risk att angripas ...

Stackars pojkar, men nu har dom väl kvaliciferat sig till en gratiskryssning till Maldiverna t.ex :va

Näe, ja fattar nada! Vad göra med sådana? Arkebusering är olaglig! Väl?

EDIT: Och vad händer efter sedvanlig utredning av polis och åklagare då:mad:

Själv undrar jag vad de dömda gör ute i det fria. De borde ha börjat avtjäna sina straff direkt.

Själv undrar jag vad de dömda gör ute i det fria. De borde ha börjat avtjäna sina straff direkt.

:fakta
...precis!
OM man nu inte verkställer straff per omgående så borde de iaf få bära fotboja eller ha utegångsförbud på kvällstid eller andra restriktioner tills straffet är avtjänat!

Varför ska han dra? ...han har ju rätt!
Eller lever du också i villfarelsen att ekobrott ger hårdare straff än mord? Har du foliehatt också?

Muhaha, "foliehatt". hihi. haha.

Något som är riktigt tragiskt är alla smygrassar här som direkt börjar gorma över att kraven på invandrare ska skärpas osv. Kan ni inte läsa på lite så slipper ni skämma ut er direkt.

...precis!
OM man nu inte verkställer straff per omgående så borde de iaf få bära fotboja eller ha utegångsförbud på kvällstid eller andra restriktioner tills straffet är avtjänat!

Kan vara en bra ide....
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=732255

Last edited:
...precis!
Hade det varit min 16-åriga son hade han inte fått gå utanför dörren efter en sån dom.

Analys kan man knappast kalla det. Ett konstaterande snarare. Praxis är att man döms till sluten ungdomsvård i 3-4 år om man är under 18 år och dödar någon. Frågan är vad som är viktigast: att den folkliga ilskan ska stillas genom längre/hårdare påföljder eller att man dömer till påföljder som har störst utsikt att förhindra återfall. En ytterligare fråga är i vilken grad väsentligt hårdare påföljder skulle avskräcka från dylika våldsbrott. En antydan till svar på den frågan är de skolmassakrer i USA vars gärningsmän hade dömts till livstid eller döden om de inte tagit sina egna liv.

Om man vill förhindra återfall ska man väl just livstidsinternera eller avrätta?
Huruvida det avskräcker ett psyko, vilket de här på Kungsholmen inte var, är en annan fråga. Det är lite äpplen och päron i ditt resonemang, eller en hel fruktsallad rent av.

nu är dessa föräldrar engagerade

Pappa till dömd greps för hot

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=732461

precis..

sådan pappa sådan son el ??

"På söndagseftermiddagen begärdes de dömda 16-åringarna häktade för ännu en misshandel. De ska ha slagit och hotat den ena pojkens exflickvän och hennes två vänner.

16-åringens pappa greps i lördags misstänkt för att ha telefonhotat exflickvännen.
"

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1619508.ab

Alla som skriver att man ska skicka ut dom, var det inte bara en av gärningsmännen som var nysvensk?

Men: Synd att dom inte fick fängelsestraff/straffarbete i Lappland på livstid.

Haha, den svenska tänkareliten är visst ute på gruppromenad i den här tråden ser jag. :hihi

Jag vill också vara med och hojta.

nACkSKÅTttttt!!!!!!!:mad:

De domar man ser i media känns rent spontant som att mord ger lägre straff än ekonomiska brott.
Finns det statistik att backa upp motsatsen med?

Du behöver bara lite grå smet innanför pannbenet för att förstå att det inte är på det viset, så i ditt fall förstår jag att det är svårt att begripa.

Hur som helst;

Om du mördar någon, kan du dömas till fängelse på livstid (s k icke tidsbegränsat straff). Om du robbar staten på 100 mille så kan du inte dömas till livstidsfängelse. punGt.

Med andra ord, sluta läs Aftonbladet, sluta titta på Efterlyst och börja ångra att du inte gick ut grundskolan.

Sticker ut hakan lite och undrar om nå´n vet vad Riccardo gjorde som bidrog till att han blev misshandlad tills döds? Jag vet det fan inte. Aftonhoran och andra tidningar berättar bara om dådet, inte upprinnelsen till det. Så länge jag inte fått nå´t bekräftat så säger jag ingen rök utan eld. Givetvis finns det puckon som hoppar på folk helt utan anledning men i vissa fall så vinklar tidningarna det till att offret är så ini helvetes oskyldigt. Upplys mig gärna om nå´n har några invändningar.

Det finns ju redan redovisat, i denna tråden till och med. Förra sidan.

Men för all del, känns det bra att argumentera din poäng (vilken den nu är...) utifrån ett enskilt fall, så kör hårt!

Hur kan man besvara sin egen fråga och ändå inte förstå?! :va

Sluta jämför äpplen och päron så kanske det går att föra en diskussion.
Vem är det som inte vill förstå!? :död

Naturligtvis kan man inte juridiskt jämföra brott ur skilda kategorier.. Jag diskuterar moral och etik, kompis..
Hur fyrkantig är du? :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...