Domen mot 16-åringarna som sparkade ihjäl på Kungsholmen

Vad tycker du om påföljderna?

• Antal röstningar
    0

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Var påföljderna riktiga i relation till brottet?

Tre döms för grov misshandel och vållande till annans död till 3 års sluten ungdomsvård. En döms till ungdomsvård för anstiftan av misshandel. En går fri.

Rätt magstarkt att John Charlie Newman, killen med kotlettfrisyren som har Silbersky som försvarare, styvnackat menar att han handlade i nödvärn.

De åtalade:

http://www.geocities.com/andrew.tassel/

Skicka "hem" gärningsmännen samt deras familjer.

Man blir förbannad. :mad:

De slog och sparkade honom till döds, klart som satan det är MORD och inget annat.

Döm alla 3 för mord.
Så jävla sjukt att man ska komma billigare undan bara för att man är flera. So what om man inte kan avgöra vem som dödade honom exakt, alla var med på det.

Om jag drar med mig 2 polare och vi har varsin pistol o tömmer maggen i huvudet på någon, är inte det mord då? Varför ska de vara skillnad för att man slår. :confused:

De slog och sparkade honom till döds, klart som satan det är MORD och inget annat.

Döm alla 3 för mord.
Så jävla sjukt att man ska komma billigare undan bara för att man är flera. So what om man inte kan avgöra vem som dödade honom exakt, alla var med på det.

Om jag drar med mig 2 polare och vi har varsin pistol o tömmer maggen i huvudet på någon, är inte det mord då? Varför ska de vara skillnad för att man slår. :confused:
Men akta dig gosse om du skattefuskar.. 10-15år i bunkern..

Man har ju ett solitt förtroende för rättsväsendet i det här landet.

NOT..

Pratar ni om dom från Upplands Väsby som utförde detta på en äldre handikappad man?
Nej, vi snackar om några killar som sparkade ihjäl en kille på en fest. Socialgrupp 0,5... :rolleyes:

Dom är ute om ett år eller så, är dom bara snälla å kammar håret varje dag så är det nog inga problem :mad:
Men som sagt, skattefusk eller fortkörning, då blir man fastbojad på väggen i källarn på Hall i 15 år :huvet

haha skule behövas lite vigilanter som gjorde rent hus

vi borde köra jänkarnas 3 strikes law..

3 brott och du åker ut om du inte är född i landet..

Vissa som skrivit i tråden är inte de vassaste knivarna i lådan, vart tror ni grabben som dog kom från? så börja inte med tjaffs om svenskar och invandrare. Alla dessa snubbar som var inblandade var från de lite finare områderna i sthlm och hade det ganska gott ställt, trotts det kan det gå snett.

Sveriges system fungerar bara på de som bryr och sköter sig. Gör man inte det så påverkar lagens arm knappt på en. som en klapp på ryggen.

Men akta dig gosse om du skattefuskar.. 10-15år i bunkern..

Är inte det självklart? Det värsta brottet e ju brott mot staten :fakta

Skick dem till Sibirien. Men först efter två veckors offentlig förnedring på allmän plats. Fastbundna och måltavla för rutten frukt och hundbajs. :kulspruta

Vissa som skrivit i tråden är inte de vassaste knivarna i lådan, vart tror ni grabben som dog kom från? så börja inte med tjaffs om svenskar och invandrare.

Poäng.. Jag är inte helt nöjd med svensk integrationspolitik, men här handlar det om ett dysfunktionellt rättssamhälle..

Jag bryr mig inte ett skit om detta fall egentligen, för det dödas ungdommar runt hela sverige idag, samt andra ställen runt världen. Varför detta tagit upp så stor del i media handlar det om överklassungar. Min polare var knivhuggen förra nyår av ett gäng grottmänniskor, rent av slaktad. Inte fan vart det lika uppmärksammat.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti