Dom tål rätt så mycket stryck!!

Krickan4

The Tivoli
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki Gsxr
För att köra rakt in i sidan på en mini-buss typ 30km! det var väl vad jag fick ner hastigheten till :crash
Bild 1

Bifogat

• dscf0049.jpg
    dscf0049.jpg
    119.9 KB · Visningar: 608
Så länge ramen inte ser ut som konsumkringlan så är det väl bra.

Mattias skrev:
Så länge ramen inte ser ut som konsumkringlan så är det väl bra.
Och med tanke på hur skadorna ser ut är det kanske dags att se över gaffeln.....

Precis vad jag tänkte på... E gaffeln rak eller har den fått sig en rejäl törn?!

Supermoto skrev:
Och med tanke på hur skadorna ser ut är det kanske dags att se över gaffeln.....

Ursch vilka hemska bilder! Stackars husan, och dig med för den delen.

Är det bara gaffeln som är sne?

Kompisen hade kollat upp vad en motard gaffel kosta och det var runt 10-12000:- har jag för mig.

Hoppas att det löser sig fort så du kan ut å gasa snart igen.

spexan skrev:
Den ser ut att ha ont :( ....
Hur gick det med dig?
Arm bågen gick ur led och jag blev titan kittad i under armen plus att kroppen blev lite blå slagen!
Gipset åker om 2 v sen får man se om hojen är klar eller det blir en ny!

Krickan4 skrev:
Arm bågen gick ur led och jag blev titan kittad i under armen plus att kroppen blev lite blå slagen!

Ajje..
hoppas det blir bra med hojjen med.

Krickan4 skrev:

Hmm har du glömt att hojen varit ut för en 130km/h krasch me? rakt in i en stolpe (med mig emellan)
UTAN ATT DU GJORT NÅTT ÅT DEN :rolleyes:
Och före det highsiden :rolleyes:

Så på bilden ser ni en hoj som varit e backen 3 gånger med följande skador på förarna;
6 brutna revben
2 knäckta revben
Spräckt njure
Brutet underben
Spräckt bäckenben
Krossat knä (titan renoverat)
Arm urled
Arm bruten (titan renoverad)

Och hojen har "bara" dessa skador:bow :bow :bow

Det känns som om det är säkrare att ställa upp i Ultimate Fighting än att prova den där Huskyn :skrämd

Krickan4 skrev:

Inte för att jag vill förstöra din sommar på något sätt nu men jag frontalkrockade med en bil i 50 km/h den 29/4.
Jag fastnade med foten mellan fronten och hojen vilket innebar att jag slungades ner i motorhuven och slog höger armbåge ur led.

Dom drog tillbaks armbågen och gipsade den som jag skulle ha i 3 veckor sen var det dags för återbesök.

Efter 3 veckor så var jag en lycklig man när jag klev upp på morgonen och skulle åka in och plocka bort gipset.

Den lyckan varade i ungefär 3 timmar för att efter det så gick jag ut ifrån sjukan med ett nytt gips i form av glasfiber.

Nu sitter jag här bakom datorn efter ca: 2 månader och knaprar Citadon och försöker att räta ut samt böja armen för att slippa en operation i slutet på Augusti.

Som läget är nu så ser det dåligt ut för att jag kan röra handen max 10 cm utan att pressa på med andra handen och när jag pressar så kan jag komma ungefär 2cm till och det gör ont som fan.

Nu hade jag lite otur när min hoppade ur led för att det lossnade en benbit i armbågen som är 1,5 x 0,5cm.

Jag hoppas att inte du kommer att få samma problem som jag har utan att din skada läker fort och bra.

Mvh.
Belle

Belle skrev:
Inte för att jag vill förstöra din sommar på något sätt nu men jag frontalkrockade med en bil i 50 km/h den 29/4.
Jag fastnade med foten mellan fronten och hojen vilket innebar att jag slungades ner i motorhuven och slog höger armbåge ur led.

Dom drog tillbaks armbågen och gipsade den som jag skulle ha i 3 veckor sen var det dags för återbesök.

Efter 3 veckor så var jag en lycklig man när jag klev upp på morgonen och skulle åka in och plocka bort gipset.

Den lyckan varade i ungefär 3 timmar för att efter det så gick jag ut ifrån sjukan med ett nytt gips i form av glasfiber.

Nu sitter jag här bakom datorn efter ca: 2 månader och knaprar Citadon och försöker att räta ut samt böja armen för att slippa en operation i slutet på Augusti.

Som läget är nu så ser det dåligt ut för att jag kan röra handen max 10 cm utan att pressa på med andra handen och när jag pressar så kan jag komma ungefär 2cm till och det gör ont som fan.

Nu hade jag lite otur när min hoppade ur led för att det lossnade en benbit i armbågen som är 1,5 x 0,5cm.

Jag hoppas att inte du kommer att få samma problem som jag har utan att din skada läker fort och bra.

Mvh.
Belle
Det är rätt man vet inte vad man får för dom när gipset är av?men enligt röntgen ser det bra ut!sen tar det nog ett par veckor eller mer innan man kan röra på armen som vanlig igen!

Last edited:
borggren skrev:
Hmm har du glömt att hojen varit ut för en 130km/h krasch me? rakt in i en stolpe (med mig emellan)
UTAN ATT DU GJORT NÅTT ÅT DEN :rolleyes:
Och före det highsiden :rolleyes:

Så på bilden ser ni en hoj som varit e backen 3 gånger med följande skador på förarna;
6 brutna revben
2 knäckta revben
Spräckt njure
Brutet underben
Spräckt bäckenben
Krossat knä (titan renoverat)
Arm urled
Arm bruten (titan renoverad)
Och en stortå

Och hojen har "bara" dessa skador:bow :bow :bow
Du glömde en stortå!jag har skrivit till det! :notme

Last edited:
Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard