Henken
Guest
Sen skrev jag nyss barnen när jag i samma inlägg, fast längre upp redan fastställt att de hade ett barn, dvs den 43:årige. Ajaj, det var med vilja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I Rinke by talar dem Rinke by svenska. Att du aldrig lär digNoicE skrev:Dem känns inte helt hundra
Dom funkar alltid, även om det kanske är lite rinkebysvenska![]()
Många har inte koll på vart "jag" och "mig" ska användas. "Du är bättre än mig" är ett ganska vanligt grammatiskt fel.Gasarn skrev:En ännu enklare test:
Byt ut "de" i meningen Du ska skriva till "jag".
Om Du vill säga "mig" blir det dem, om Du vill säga "jag" blir det de!
Klåckrentt!![]()

Bingo skrev:"Dåm" och "Dåmm" är ochså okej. Dem som säjer annat ska ni inte bry er åm. Skriv såm det låter. Typ.
rejser skrev:har nog aldrig sett någon använda "dem" innan jag såg det här på SH...
No shit! Nog den värsta dem-skrivare jag stött på.Swedie skrev:"Dom" är inget ord. Det är hur man uttalar "Dem".
Jag har dock problem med Dem och De.
På McDonalds jobbar de fulaste människorna.
De som ej har jobb, dem kan jobba på McDonalds.
K-Micke skrev:Skärp er nu. "Dem" används i 99% av fallen felaktigt när man läser inläggen på det här forumet."De" eller "Dom" ska det vara i de flesta fall.
Gulsnabbtrajja skrev:No shit! Nog den värsta dem-skrivare jag stött på.
Antar att din McD-skrift här skulle vara ett exempel på hur det ska se ut men är det rätt? Jag tycker inte det (fast jag är inte 100, tycker bara det känns jättefel) .

"dom" är ok enligt senaste upplagan.akora skrev:"Dem" är rätt enligt boken![]()
Vilket?sege skrev:Det är fel!![]()
Triumphrider skrev:Så jag undrar om det är Dem eller Dom som är talspråk, jag använder åtminstone oftast "dem" när jag pratar dialekt, å "dom" när jag skriver "högsvenska"

Gulsnabbtrajja skrev:Vilket?
berggren_martin skrev:Många har inte koll på vart "jag" och "mig" ska användas.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |