Video Dokumentär om MV Agusta F3 och Ducati Multistrada

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Riktigt underhållande dokumentärer om MV Agusta och Ducati i serien från National Geographic. Jag har inte sett några trådar med de tidigare men även om de redan finns
är de värda att se igen tycker jag.

Favoritscenen är när Castiglioni Jr dyker upp på morgonen och stiger ur sin C63 AMG i sin hyfsat perfekt skräddarsydda kostym, blicken han ger sin sekreterare och att han börjar dagen med en espresso (förvisso en Nespresso, men ändå) innan allt annat. Blir det mer italienskt än så? :)

MV Agusta F3

Ducati Multistrada

Det finns massor med bra avsnitt i samma eller liknande serier om bilar om man är intresserad. Mest sevärda tycker jag Pagani, Koenigsegg, Rolls-Royce och Aston Martin är.

Finns även en grym dokumentär från BBC om Mclaren MP4-12C som ger en bra inblick i mentaliteten hos McLaren som är beundrandsvärd i all sin galenskap. T.ex. bestämde Ron Dennis att den nya fabriken skulle vara 99m bred istället för de ursprungligt planerade 100m eftersom man då kunde använda jämna golvplattor hela vägen och inte behövde skarva med delade plattor i ändarna. Han tyckte att ojämna plattor vore oharmoniskt och taffligt, villet inte här hemma hos McLaren :)

Last edited:
Jag har sett dom här tidigare och dom är skitbra, verkligen sevärt:-)
Den med McLaren ska jag leta upp och kolla på, tack för tipset:-)

Tackar:-) (fastnade lite på en dokumentär om Aston Marting One-77, ska kolla den sen^^)

Ohhh, den är grym. Jag tyckte den bilen var meningslös innan jag såg dokumentären.

Favoriten är ändå den om Pagani, coolare snubbe än Horatio får man leta efter :)

Ohhh, den är grym. Jag tyckte den bilen var meningslös innan jag såg dokumentären.

Favoriten är ändå den om Pagani, coolare snubbe än Horatio får man leta efter :)

Håller på att kollar på den om McLaren nu, får kolla den efteråt:-)
Jag hade massa saker att göra idag, men får ingen gjort:D:D:D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...