Dogge Doggelito har godkänt RoLLER ljudet!

Kevorkian skrev:
Jag tänkte satsa mina ören på f(x)=8/6*x^2-32/6*x+4. Men den stämmer inte för f(-1) & f(5) verkar det som.

f(x)=8/6*x^2-32/6*x+4 = x^2-4x+3 och detta stämmer inte. Ingen andragradskurva stämmer in på McB:s graf, utan det måste finnas fler rötter eller lokala max/min som inte syns i grafen.
 
Chribba skrev:
f(x)=8/6*x^2-32/6*x+4 = x^2-4x+3 och detta stämmer inte. Ingen andragradskurva stämmer in på McB:s graf, utan det måste finnas fler rötter eller lokala max/min som inte syns i grafen.


Nja, det är inte likhet mellan 8/6*x^2-32/6*x+4 & x^2-4x+3. Jag utgick från att f(0)=4, f(1)=f(3)=0 & att (dy/dx)f(2)=0 när jag tog fram funktionen. Men det verkar inte som f(0)=4 i McB's graf, bland annat.

Det är nog som du säger. Man ser inte hela grafen på bilden.

Men, men :felämne

Sorry, Rullarn!!
 
Kevorkian skrev:
Nja, det är inte likhet mellan 8/6*x^2-32/6*x+4 & x^2-4x+3. Jag utgick från att f(0)=4, f(1)=f(3)=0 & att (dy/dx)f(2)=0 när jag tog fram funktionen. Men det verkar inte som f(0)=4 i McB's graf, bland annat.

Det är nog som du säger. Man ser inte hela grafen på bilden.

Men, men :felämne

Sorry, Rullarn!!

Oj, hjärnsläpp av mig. Hade det varit ekvationer och inte funktioner så hade min likhet gällt.

@Bearing: Det finns ingen andragradskurva som har rötter i punkterna (1,0) och (3,0) och samtidigt har ett minimun i punkten (2,-1).

//Ska-sluta-spela-viktig-nu
 
Chribba skrev:
@Bearing: Det finns ingen andragradskurva som har rötter i punkterna (1,0) och (3,0) och samtidigt har ett minimun i punkten (2,-1).

//Ska-sluta-spela-viktig-nu


Jo. Just f(x)=(x-1)(x-3) har rötter i x=1 & x=3 samt minimum i x=2.
 
Tycker McB kan posta en bild av sin avatar i högre upplösning så den går att utläsa korrekt :tungan
 
Mmm o jag har trampat sönder adam alsings glasögon :D
morsans kusin e sport kommentator! :rolleyes:
Klämt på tess mattiassons rumpa i en minut :banana
Pratat med orup som såg ut o vara hög som ett hus! :3freak
Träffat svenka landslaget i hockey!
Semestrat med en känd landslags simmare
Pratat i 10 min med cralle om spårval :tummenupp

Fasen så mycket häftigare o ballare mska man blir när man träffat lite kändisar! :3freak :hihi
Man känner det som inom sig att man blitt någon b kändis elle så! :tomten
Fasen så bra det kännns!! :död
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top