"Do not attempt to operate this machine at maximum power..."

Mattias skrev:
Tvåtakt är som konståkning, krävande och exakt. Fyrtakt är som hela havet stormar.

Precis Matte! Fjollorna med tvivelaktig läggning håller sig till att åka skridskor i kroppsstrumpa medan hela havet stormar däremot kräver sin man! Det var väl preciiiiis så du menade va? :tungan ;)
 
abstruse skrev:
Precis Matte! Fjollorna med tvivelaktig läggning håller sig till att åka skridskor i kroppsstrumpa medan hela havet stormar däremot kräver sin man! Det var väl preciiiiis så du menade va? :tungan ;)
Jag menade att tjocka bonnläppar utan stil och finess inte kommer nånvart på ett precisionsredskap. En fet diesel funkar däremot.
 
Nyteknik skrev:
Innan jag ens har satt min fot i lejonkulan är mitt intryck att tvåtaktsgänget värnar om sina egna på ett annat sätt än "de stora grabbarna". Jag är smått förbluffad över alla vänliga, hjälpsamma och uppmuntrande tillrop jag har fått de senaste veckorna från folk både på och utanför detta forum. Så nog verkar det minst lika trevligt att köra tvåtakt som fyrtakt.


Den sociala faktorn i depåerna är vad man gör den till. På samma sätt som vissa av oss är löjligt sociala finns det de som är rent skrattretande asociala.

Purfärska rookies behöver ett tag att hitta sin nisch och det kan kännas stönigt i början men sen är det bara att ösa på. Hjälpsamhet och vänlighet på den nivå det förekommer i svenska RR-depåer har jag aldrig sett motsvarigheten till någonstans, men alla tar sin del av gemenskapen på sitt sätt.

Visst kan man käbbla och skoja mellan klasserna om det ena och det andra men att utpeka vissa som otrevligare än andra är allt extremt. Visst kan jag käfta med räserförare som skruvar till midnatt jämt och ständigt men det är ju deras val och inget säger väl att det är tråkigt egentligen även om det är just det som gör att räser inte är aktuellt för mig.

Sanningen är ju den att det alltid är synd om den som står med verktyg i näven klockan tolv på natten(om man har hjärta i kroppen) men det har jag också sett 4taktare göra även om det inte är lika ofta.
 
Mattias skrev:
Jag menade att tjocka bonnläppar utan stil och finess inte kommer nånvart på ett precisionsredskap. En fet diesel funkar däremot.

Du menar så mycket, när får vi se maestro på banan då? På en diesel då, förstår jag? ;)
 
abstruse skrev:
Du menar så mycket, när får vi se maestro på banan då? På en diesel då, förstår jag? ;)
Vi får inte se maestro på banan. Talanglös och fattig är dåliga egenskaper för framgångsrikt rejsande.
 
Chris Ash skrev:
1.39.06 körde Robert Ek med sin TZ, det räckte till en 16:e plats på EM:et.

Känn dig inte pressad....

Du menar på Anderstorp? Inte illa! Men jag tror att hojen hade helt annan specifikation då än nu. Dessutom var ju Robert en snabb A-förare. Jag är inte ens B-förare ännu. Så jag känner mig faktiskt inte pressad. Snarare är det kul att veta att hojen har potential. Och en kul historia.
 
Jag tycker alla ska kramas och ha roligt tillsammans oavsett tvitakt eller diseldoft!

*kramisar*
 
Snabb 250:

"De Puniet’s unofficial time of 1’34.8, set at the end of a marathon session of 85 laps, is one and a half seconds under the current record of 1’36.398 held by Shinya Nakano and would have been enough to put him on the fourth row of the MotoGP grid at the Gran Premio Marlboro de la Comunitat Valenciana last November"

:tummenupp
 
Oro skrev:
Snabb 250:

"De Puniet’s unofficial time of 1’34.8, set at the end of a marathon session of 85 laps, is one and a half seconds under the current record of 1’36.398 held by Shinya Nakano and would have been enough to put him on the fourth row of the MotoGP grid at the Gran Premio Marlboro de la Comunitat Valenciana last November"

:tummenupp

Tror det är hans år i år faktiskt, han var bra snabb under 2003, och är klart snabbast nu under testerna. Vurpat lite för mycket bara..
 
Mattias skrev:
Vi får inte se maestro på banan. Talanglös och fattig är dåliga egenskaper för framgångsrikt rejsande.
Man kan köra bara för att det är roligt, eller kanske inte :va
 
För att det vara kul att tävla måste man vilja vinna och våga förlora.
 
För min egen del så vet jag att jag inte har kapaciteten att vinna, har väl lite för mycket självbevarelsedrift helt enkelt. Och inte den talang som krävs för att åka med släpp både fram och bak i alla kurvor.
Men det hindrar ju inte att jag vill vinna över de som ligger på samma nivå som mig själv och samtidigt förbättra mig. Man krigar över hela fältet och ett bra race för mig är inte ett där jag kommit på pallen (har inte hänt ännu iofs men 4:e plats är ganska nära) utan ett där det har varit många fighter som jag i slutändan helst har gått segrande ur.
Men visst vill jag vinna innerst inne men jag är ändå realist. Jag tävlar för att det är det roligaste jag vet, "vinna eller försvinna"-mentaliteten gäller inte för mig!
Är jag en loser då? :va
 
Torkel skrev:
För min egen del så vet jag att jag inte har kapaciteten att vinna, har väl lite för mycket självbevarelsedrift helt enkelt. Och inte den talang som krävs för att åka med släpp både fram och bak i alla kurvor.
Men det hindrar ju inte att jag vill vinna över de som ligger på samma nivå som mig själv och samtidigt förbättra mig. Man krigar över hela fältet och ett bra race för mig är inte ett där jag kommit på pallen (har inte hänt ännu iofs men 4:e plats är ganska nära) utan ett där det har varit många fighter som jag i slutändan helst har gått segrande ur.
Men visst vill jag vinna innerst inne men jag är ändå realist. Jag tävlar för att det är det roligaste jag vet, "vinna eller försvinna"-mentaliteten gäller inte för mig!
Är jag en loser då? :va

Nej, självklart inte. Ungefär nittionio av hundra som tävlar på amatörnivå gör det för att de tycker det är roligt inte för få medalj.
 
Åh nej, du är ingen förlorare. Jag är liksom du ingen som hamnar på pallen men jag anser mig inte vara någon förlorare för det. En av mina största vinster var faktist när jag kom sist i mitt premiärrace. Precis som du skriver är vinna ett relativt begrepp, liksom förlora. Mål är personliga och varierar. Det jag menade när jag skrev om att vilja vinna och våga förlora är att man måste vilja göra sitt yttersta och i och med det nå sin begränsning var den må vara. Att nå sin begränsning är för de flesta en besvikelse då man kanske når den tidigare än man hoppats. Man är rädd för att förlora helt enkelt. Jag kan tänka mig hundra orsaker till varför man inte vill tävla, femtio har att göra med avsaknaden av vilja att vinna och femtio har att göra med rädslan för att förlora.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top