tvålen
Sporthojsnörd
- Gick med
- 15 Nov 2004
- Hoj
- XL650V, GSXR600, GSXR750
Fick mig en funderare såhär i höstmörkret som jag grubblat lite på......
I sommras när jag körde LMS b-race så var jag tvungen att "tillfälligt bryta" race:et pga växelreglaget från växelpinnen upp till motorn hoppade ur då en muttern innanför gummiskyddet bestämde sig för att hoppa ur.
Gled av banan vid torparn och fick hjälp av en funkis att sätta tillbaka pinnen och sedan for jag till depån där Herr Mekaniker stod redo med verktyg för att åtgärda problemet.
Åkte sedan ut på banan och fullföljde återstående varv. På race-papperna stod det sedan att jag var DNF från det varv jag åkte av. Notera att jag aldrig ramlade eller nåt sånt.
Var det för att jag körde in i bandepån eller trodde raceledningen att jag hade ramlat kanske? Red ut problemet åt mig käre racingfantaster!
I sommras när jag körde LMS b-race så var jag tvungen att "tillfälligt bryta" race:et pga växelreglaget från växelpinnen upp till motorn hoppade ur då en muttern innanför gummiskyddet bestämde sig för att hoppa ur.
Gled av banan vid torparn och fick hjälp av en funkis att sätta tillbaka pinnen och sedan for jag till depån där Herr Mekaniker stod redo med verktyg för att åtgärda problemet.
Åkte sedan ut på banan och fullföljde återstående varv. På race-papperna stod det sedan att jag var DNF från det varv jag åkte av. Notera att jag aldrig ramlade eller nåt sånt.
Var det för att jag körde in i bandepån eller trodde raceledningen att jag hade ramlat kanske? Red ut problemet åt mig käre racingfantaster!
