DNA-registrera alla svenskar?

DNA-registrera alla svenskar?

• Antal röstningar
    0
Gustav1 skrev:
Bara för att du berömmer mig så kommer jag inte att påpeka stavfelet, den felaktigt placerade bokstaven "e" eller det borfallna t:et.

Däremot vill jag gärna göra korv av dig. Konstig känsla.

(Edit; Stavfel. :D )

...Jag i min enfald hade hoppats att språktalibanerna försvunnit. :huvet Men jaga stavfel du... Personligen tycker jag det är fel forum att jaga stavfel på. Det är inga D-uppsatser som skrivs här utan detta är ett diskussionsforum. Tycker det är ganska löjeväckande att anmärka på stavfel när det som sägs(skrivs) är så oerhört mycket viktigare än "hur korrekt" det skrivs..

Personligen är jag återhållsam med anmärkningarna med undantag för de riktigt grava språkliga klavertrampen... Där de födda på 80:talet är extremt överrepresenterade..

luNaRStoRmARE och andra fjortisar som helt verkar sakna förmågan att göra sig förstådda i skrift.

Göra korv? Något mitt namn får dig att associera till eller någon språklig brist som får dig att vilja gå till handgripligheter?

Hehe, längesen vi hade personangrepp(tm) här på sh :corn

korvgubbe skrev:
...Jag i min enfald hade hoppats att språktalibanerna försvunnit. :huvet Men jaga stavfel du... ...

Jag skiter fullständigt i hur du eller någon annan stavar. Jag gillar däremot att försöka stava rätt.
Sen kan stavfel ligga till grund för skämt som jag råkar gilla.

Nu är förresten november slut!

Markus skrev:
Ödets ironi eller vanlig dyslexi? :hihi

Ja det där var ju roligt. :D
Det såg jag inte förrän nu så det måste väl innebära dyslexi eller möjligen skitigt tangentbord.

Bara det att det att Hr Björn Eriksson vart med och kläckt förslaget borde väl räcka som anledning att tveka!
Snacka om Intellektuell försurning!

Säga vad man vill om aftonlövet och dess debattörer men Hakelius har en viss
känsla...
" Förresten borde alla betraktas som skyldiga till allt, om de inte kan bevisa motsatsen. Det är inget att oroa sig för. Om man har rent mjöl i påsen."
:7peta
Min syrra som är advokat brukar säga att:
"Samhället har bara straffade och ännu ej straffade medborgare!"

SSDD skrev:
Min syrra som är advokat brukar säga att:
"Samhället har bara straffade och ännu ej straffade medborgare!"

Och det var något av det dummaste jag hört. Hon gör ingen skillnad på skyldig eller oskyldig tydligen, vilket förmodligen är en förutsättning om man ska hjälpa jordens avskum.

Markus skrev:
Och det var något av det dummaste jag hört. Hon gör ingen skillnad på skyldig eller oskyldig tydligen, vilket förmodligen är en förutsättning om man ska hjälpa jordens avskum.

I ärlighetens namn, finns det någon som aldrig gjort något som är straffbart?

Sen var nog inte påståendet så allvarligt menat heller? Även om hon jobbar med att "hjälpa jordens avskum" :rolleyes:

Chris Ash skrev:
I ärlighetens namn, finns det någon som aldrig gjort något som är straffbart?

Förmodligen inte, men det är ett anmärkningsvärt uttalande från en advokat. Tycker jag.
Precis som det vore anmärkningsvärt om en handläggare på migrationsverket sade att "det finns bara två sorters flyktingar, de som ska kastas ut och de som inte ska kastas ut". Det är sant i viss mån, dock olämpligt.

Markus skrev:
Förmodligen inte, men det är ett anmärkningsvärt uttalande från en advokat. Tycker jag.
Precis som det vore anmärkningsvärt om en handläggare på migrationsverket sade att "det finns bara två sorters flyktingar, de som ska kastas ut och de som inte ska kastas ut". Det är sant i viss mån, dock olämpligt.

Jargongen hos olika yrkesgrupper skall nog aldrig presenteras offentligt. Jag jobbade på en inkassobyrå under en period. Kundbegreppet där kan närmast klassificeras som "intressant".

Alla mina påsar är fyllda med rent mjöl, så jag behöver inte registreras.
Om jag tänker ha ihjäl någon i framtiden, så vill jag inte registreras.

Men kläm gjärna fast ett chip, som kan ses av sateliter, i örat på de som vill under tolv år. Så vi slipper nyheter om barn som drunknat i skogen efter att ha gått vilse, kommit bort på badstranden mm.
Kanske borde man börja sälja sådana, finns nog en stor marknad inom demensvården och barnomsorgen. Blir lite som att märka vargar. Och varför inte operera in dem på alla som sitter i fängelse, Så ser man direkt vilken gran dom trycker under. Eller varför inte på ALLA, så kan man ju avläsa både vilken hastighet alla färdas med och var hustrun är på firmafesten. Och tillsammans med Dna registret så kan vi se var alla med fräknar och stora bröst finns.

supernaut skrev:
Alla mina påsar är fyllda med rent mjöl, så jag behöver inte registreras.
Om jag tänker ha ihjäl någon i framtiden, så vill jag inte registreras.

Men kläm gjärna fast ett chip, som kan ses av sateliter, i örat på de som vill under tolv år. Så vi slipper nyheter om barn som drunknat i skogen efter att ha gått vilse, kommit bort på badstranden mm.
Kanske borde man börja sälja sådana, finns nog en stor marknad inom demensvården och barnomsorgen. Blir lite som att märka vargar. Och varför inte operera in dem på alla som sitter i fängelse, Så ser man direkt vilken gran dom trycker under. Eller varför inte på ALLA, så kan man ju avläsa både vilken hastighet alla färdas med och var hustrun är på firmafesten. Och tillsammans med Dna registret så kan vi se var alla med fräknar och stora bröst finns.

Eller så fortsätter vi som vi gör nu, griper var tionde brottsling och dömer honom/henne till två veckors spa.
Ditt och mitt exempel är ungefär lika sanningsenliga.

Men vafan, ett DNA-register har ingen som helst preventiv effekt. Du kommer alltså fortfarande inte våga gå igenom parken när det är mörkt, eller är det ok att våldtas om man VET att förövaren åker dit? Den som tror något annat kan få förklara varför inte brottsligheten minskar i de amerikanska stater som har dödstraff på menyn? Sjuka och brottsligt benägna upphör inte att vara sjuka eller brottsbenägna bara för att det finns en (omtvistat) större risk att åka dit.

Polisen resurser kommer förmodligen aldrig att utökas i tillräcklig omfattning för att hålla jämna steg med buset. Uppklarande procenten kommer alltså inte att hamna speciellt mycket närmre de påstådda 100%.

Förtroendet för staten sjunker för varje ny skandal som uppdagas, jag litar inte ett skit på att våra "folkvalda" har mitt intresse för ögonen när det vankas miljarder för att privatisera vad som helst som vi medborgare har betalt med våra surt förvärvda skattepengar. Heder och moral är förlegade begrepp och som någon sa "skit i vad jag har för mjöl i påsen". Finns ingen anledning för mig att gå med facklan i täten och helgonglorian nyputsad och fin när jag springer till den snart privatiserade forskningsanstalten för att lämna ifrån mig min identitet på silverfat till något jon som redan diskuterat försäljning av registret till högstbjudande (naturligtvis med vinstintressen) så fort det är komplett.

"Det skulle aldrig gå för då skulle folket rasa" .. HA!!! Säger jag bara, det är Sverige vi lever i .. ni vet landet där man knyter näven i byxfickan och på sin höjd skriver en insändare till tidningen och sen händer det inget mer .. oss kan staten våldföra sig på hur mycket de vill i vårt kollektiva rectum, hjälplös fårskock är nog närmre sanningen. "Har man inget att dölja så finns det inget problem". Ja men nu har jag något att dölja, min troliga "lat-gen" eller förmodade anlag för benskörhet eller påstådda fallenhet för sötsaker - men det är MIN ensak, inte statens.

Den (falska) trygghet som eventuellt existerar idag kan redan i morgon vara ett minne blott. Jag litar inte på staten - staten litar uppenbarligen inte på mig heller om man begär att jag ska ingå i ett DNA-register. Vad hände med "oskyldig tills motsatsen bevisats"?

Dryga muppar som förordar ett elitistiskt samhälle där det är ok att rata en arbetssökande pga en förmodad risk för högre sjukdomsprocent än genomsnittet borde få chansen att leva i ett sådant, men bara om de själva tillhörde en definitiv underklass i detta samhälle.

t-rex skrev:
Jargongen hos olika yrkesgrupper skall nog aldrig presenteras offentligt. Jag jobbade på en inkassobyrå under en period. Kundbegreppet där kan närmast klassificeras som "intressant".

Nu blev jag nyfiken! :huvet

Smeddie skrev:
Polisen resurser kommer förmodligen aldrig att utökas i tillräcklig omfattning för att hålla jämna steg med buset. Uppklarande procenten kommer alltså inte att hamna speciellt mycket närmre de påstådda 100%.

Nja.
Om det hittas dna på brottsplatsen skulle de vara rätt enkelt hitta den skyldige. I teorin skulle det ju bara vara att gå in i ett register och knappa fram vems dna detta är.
Polisen skulle helt enkelt slippa mycket av dagens spaningsarbete och liknande tidskrävande saker.

Men den stora faran är ju att polisen stirrar sig blinda på dna-fynd och ignorerar andra faktorer.

Markus skrev:
Vadå, har du anmärkningar? :lol De säger säkert jättedummiga grejor om dig.

Har nog faktisk klarat mig. Jag är så jävla dryg att de inte vill ha med mig att göra. :D

Men det hindrar dem säkert inte. De kallar mig säkert för "nyfiken i en strut" bakom min rygg, och skrattar åt att jag betalar mina räkningar!
:huvet

Markus skrev:

:pannkyss så så !
Ironi ?? Näe Nä.
:7peta
Jag delar upp mänskligheten i 2 grupper:
Dels dom som delar upp mänskligehten i 2 grupper ,,,, Och dom som inte gör det!
:rofl

:fatta! hörru ,, Du har rätt "Allt finns i betraktaren ögon!"

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back