Djurplågeri

I Iran används bland annat stening som avrättningsmetod. Enligt din begåvade retorik ska alltså omvärden inte bry sig om detta för man ska "acceptera" andras kulturers sedvanor......:huvet

Om du är upprörd kan du ju börja med att reagera mot de som vill införa halal- och koscherslakt i Sverige, det är rätt dåligt med opposition där så att säga.
men det är klart, det är ju enklare för folk (inte dig specifikt) att avstå från pälsar de ändå inte har råd med och förkasta någon Uzbekier med axelklaffsskinnjacka än att sluta äta danskt griskött och kasta de där mjuka, fina skinnhandskarna.

Aha, det låter smart. Enligt dig ska man inte bry sig om tex personer som missköter sina djur i sverige för det finns alltid dom som är värre, som i detta fallet.

Att kvinnor blir stenade, i Iran, för att de har blivit våldtagna anser jag vara prioriterat.
Bry sig om djurplågare ska man göra! Prioritera dem...? Nope...

/Carin

Om du är upprörd kan du ju börja med att reagera mot de som vill införa halal- och koscherslakt i Sverige, det är rätt dåligt med opposition där så att säga.
Klart man blir upprörd över det, det är rent ut sagt förjävligt. Men jag kan vara upprörd över mer än en sak samtidigt.
sluta äta danskt griskött och kasta de där mjuka, fina skinnhandskarna.
Har aldrig varit på ett slakteri men jag har mycket svårt att tänka mig att dom använder sig av metoden "dänga grisen i marken hårt som fan" när dom ska avlida djuren som i filmen med björnen.

Bry sig om djurplågare ska man göra! Prioritera dem...? Nope...
/Carin

Hmmm har läst det jag skrev tidigare 10 ggr men inte någonstans skriver jag att man ska prioriterea det. Läs om läs rätt.
Klart som f-n att stening är värre än djurplågeri, men man kan väl för bövelen motarbeta BÅDA sakerna. Fan du är ju t.om tjej, hur är det med simultankapaciteten.

Last edited:
Ni som är starka motståndare till pälsindustrin här i Sverige kan ju fundera över dethär:

Vart tror ni produktionen flyttas om den förbjuds här?

PETA är samma organisation som anser att ha husdjur är samma sak som slaveri och de är emot djurförsök även om det räddar liv på människor...
Plus att organisationen själv avlivar djur i USA som de inte hittar hem till.

Ett av avsnitten av Bullshit handlade om den oransiationen och jag väljer att ta deras propaganda med en nypa salt.

(Plus att livet i sann darwinistisk anda inte är så snällt och vänligt.)

sådär får man inte göra!!! :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta :gråta jag ska åka till vart fan det nu utspelar sig, dänga de ansvariga i marken (eller slå dem med pålar) och därefter skala av dem skinnet medan de fortfarande är i livet!!!:mad: :mad: :mad:

Fy satan!! :mad:
Dom som gör något dyligt skulle själva smaka samma misshandel!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg