Djurplågeri

Det där var ju inte så schysst, men man får acceptera även andra kulturers sedvanor tycker jag.

Man ska fan inte acceptera att dom plågar små oskyldiga djur:mad:

Varför inte? Allt annat som avviker från det som är normen i Sverige skall ju accepteras:va

Personligen blir jag mycket upprörd av liknande klipp. Jag far mer illa när jag ser djur lida än när jag ser människor lida.

Det där var ju inte så schysst, men man får acceptera även andra kulturers sedvanor tycker jag.

Acceptera andra kulturers sedvanor??? :dummer :7peta

Det där är fan oacceptabelt vart än man kommer ifrån! Flår man djur, tar man död på dom först, end of discussion!

Fyfan! Så jävla sjukt! Den som tycker något annat borde fan få uppleva samma behandling!

Det är inte frågan om att det är en kulturs sedvanor att flå djur levande. De flås levande för att bevara skinnet så helt som möjligt. Och tror inte att det är de fattiga kulturerna som satt det kravet. Vi i väst köper och är glada så länge vi slipper se vad som pågår. Köper vi inte, så skulle detta inte ske. Att då påstå att det är en kulturs sedvana att flå djur levande får författaren framstå som svagbegåvad.

Vem fan i väst går klädd i tvättbjörn/björnapa/vad-fan-det-nu-är?

Varför kommer jag att tänka på Dave Chappelle:
How many squirrels had to die to make you look fly?

Därav att man undviker allt som har med päls på kläder att göra... även sånt man tror är fusk.

Så bidrar man inte.

Tycker det vore så trist att kasta skinnstället, 10-talet bälten, dito antal skor så jag sätter mig inte på den hästen. Men visst, all heder åt de som lever som de lär.

Vem fan i väst går klädd i tvättbjörn/björnapa/vad-fan-det-nu-är?

Varför kommer jag att tänka på Dave Chappelle:
How many squirrels had to die to make you look fly?

Så din teori är att de flår djuren levande för skojskull? Låter vettigt.

I Iran används bland annat stening som avrättningsmetod. Enligt din begåvade retorik ska alltså omvärden inte bry sig om detta för man ska "acceptera" andras kulturers sedvanor......:huvet
All form av djurplågeri ska motarbetas, oavsett om det handlar om djurtransporter inom EU eller om att dänga björnar i marken.

I Iran används bland annat stening som avrättningsmetod. Enligt din begåvade retorik ska alltså omvärden inte bry sig om detta för man ska "acceptera" andras kulturers sedvanor......:huvet
All form av djurplågeri ska motarbetas, oavsett om det handlar om djurtransporter inom EU eller om att dänga björnar i marken.

Eller så kanske vi ska börja med Iran...

/Carin

Eller så kanske vi ska börja med Iran...

/Carin

Aha, det låter smart. Enligt dig ska man inte bry sig om tex personer som missköter sina djur i sverige för det finns alltid dom som är värre, som i detta fallet.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg