Djurplågaren i Lerum !!

Status
Ej öppen för fler svar.
Hur menar du nu, det dödas ju hundratusentals eller miljoner i Sverige årligen för att hjälpa oss människor till ett bättre liv. Det är ju för djurens bästa också, inte ska man väl begränsa dödandet generellt sett?
:confused:

För det första så tycker jag att det är skillnad på att döda för matens skulle oich att döda på grund av en pervers sadistisk läggning (killen skriver ju i sin blogg att han dödar på grund av kicken, maktbegäret och upphetsningen...). För det andra så är det också skillnad på hur djuren dör. Slakt är väldigt humant jämfört med den typ av tortyr den här grabben utövar...

Edit: fan vilka bra limerickar på förra sidan, nu blev jag lite gladare iallafall:hihi

Last edited:
Killen verkar vara sjuk, visst är det helt förkastligt vad som hänt men faktum kvarstår: förmodligen psykiatrisk diagnos.

Vad hjälper det att slå en som är sjuk, ge han vård istället så han kommer tillbaka till verkligheten. Tyvärr har jag för mig att dessa typer av tankar och vaneföreställningar är svårbotade.

Jag har 5 katter och tar hand om dom som om det vore mina små "barn", men man får aldrig glömma att en katt är ett djur. Det finns tyvärr gott om djurplågare dock...

Tyvärr har jag för mig att dessa typer av tankar och vaneföreställningar är svårbotade.
Mjo, finns väl inte direkt så många piller som biter på psykopatiska personlighetsstörningar.

Lobotomi och kastrering kanske vore något att återinföra?

Han borde åtminstone få samma behandling som han utsatte djuren för.

Hade han levt i Egypten på Faraoernas tid hade han fått det ganska jobbigt, eftersom katterna ansågs heliga, det var dödsstraff om du klev en på svansen, han hade blivit levande begravd med 10000 skalbaggar......
PS. om åklagaren i Lerum Tingsrätt tillåter mig, verkställer jag gärna detta....

"Whoever kills a cat in Egypt is condemned to death, whether he committed this crime deliberately or not. The people gather and kill him. An unfortunate Roman, who accidentally killed a cat, could not be saved, either by King Ptolemy of Egypt or by the fear which Rome inspired"

Last edited:
Hade han levt i Egypten på Faraoernas tid hade han fått det ganska jobbigt, eftersom katterna ansågs heliga, det var dödsstraff om du klev en på svansen, han hade blivit levande begravd med 10000 skalbaggar......
PS. om åklagaren i Lerum Tingsrätt tillåter mig, verkställer jag gärna detta....

Hade han levt för 50 år sen hade inte en rackare brytt sig :näsblod

Hade han levt för 50 år sen hade inte en rackare brytt sig :näsblod

Nu klampar du runt i fel tråd.....vad tillför detta tråden?
Menar du att om detta hände 1959 så hade folk ryckt på axlarna? Det finner jag föga troligt, men visst, idag finns det en större förståelse & empati för djur i och med media.

Last edited:
Nu klampar du runt i fel tråd.....

Voine? :confused:

Edit:
Eftersom du ändrade din post,
kolla vem jag citerade och speciellt VAD jag citerade.

Ok att dra in egypten för 3000år sen men inte svenskt 50-tal? :rolleyes:

Last edited:
Blir så äcklad så jag får ont i magen av att läsa det här, den här killen behöver hjälp

han _borde_ dömas till livstid i tortyrkammare -.-

Om han bedöms vara psykiskt sjuk är inte tortyrkammaren någon lösning.

Läste en artikel i en av morgontidningarna eller om det var en av kvällstidningarna för något år sedan om en pedofil som antagligen aldrig kommer att bli utsläppt i samhället under sin livstid. Han svarar nämligen inte på behandlingar. Den kvinnliga reporten nämnde i början av intervjun att hon hade ett barn. Under intervjun återkom mannen med frågor om barnet. Han förstod inte att han var sjuk och ansåg sig rehabiliterad efter alla år inlåst.

Döms djurplågaren till fängelse kommer han att bli utsläppt när man anser straffet avtjänat. Döms han till sluten vård kommer han att släppas ut när han anses frisk.

Är det någonstans man ska vända sin ilska när psykiskt sjuka människor är inblandade är det samhället. Inte sällan har de själva eller anhöriga sökt vård utan att få den hjälp de har rätt till. Det har vi sett bevis på genom åren.

MINST!!!! :mad::mad::mad:
Öga för ett kattöga! Hand för tass! Kewk för svans!! :mad::mad: :kulspruta:kulspruta:machinegu

:rofl

Jag börjar gilal den här tråden.

Alla katter gick på kräftskiva förutom de i Lerum för de har miffot slängt i en brunn.

:banana

Alltså, perspektiv är inte fen genomsnittlige sporthoj.com-medlemmens starkaste sida känns det som. Miljontals fiskar dränks varje dag för att vi ska få fiskpinnar som smakar fittmos, vem sörjer dem? Så kommer en gothare och kväver en kisse och folk går upp i virtuell falsett, löjlitt.

Jag har också dödat djur för fun, bland annat fiskat aborre som jag aldrig åt upp. Ska jag också dömas till tortyrkammare nu? :(

Ok att dra in egypten för 3000år sen men inte svenskt 50-tal? :rolleyes:

:hihi

Last edited:
Du har inte katt va Markus?
Bara det faktum att du gör dig lustig över hela denna historia placerar dig fan i samma kategori som gärningsmannen, du verkar för övrigt vara helt dum i huvet & en av dom drygaste personer jag stött på i detta forum...är du lika illa i verkligheten eller är du bara tuff bakom tangenterna?

Last edited:
:rofl

Jag börjar gilal den här tråden.

Alla katter gick på kräftskiva förutom de i Lerum för de har miffot slängt i en brunn.

:banana

Alltså, perspektiv är inte fen genomsnittlige sporthoj.com-medlemmens starkaste sida känns det som. Miljontals fiskar dränks varje dag för att vi ska få fiskpinnar som smakar fittmos, vem sörjer dem? Så kommer en gothare och kväver en kisse och folk går upp i virtuell falsett, löjlitt.

Jag har också dödat djur för fun, bland annat fiskat aborre som jag aldrig åt upp. Ska jag också dömas till tortyrkammare nu? :(

:hihi

Det är helt enkelt inte ok att mörda en hund som heter Torsten. Det vet alla, även du. Där går fan gränsen.

Du har inte katt va Markus?
Bara det faktum att du gör dig lustig över hela denna historia placerar dig fan i samma kategori som gärningsmannen, du verkar för övrigt vara helt dum i huvet & en av dom drygaste personer jag stött på i detta forum...är du lika illa i verkligheten eller är du bara tuff bakom tangenterna?

Det är omöjligt att inte göra sig lustig över ett gäng upprörda människor som tävlar i att skriva tuffast inlägg, tror att man kan döma någon till tortyr, tycker att Gunwald Larsson är det tuffaste som finns. Leker ni med plastsvärd på fritiden också? :rofl

Självklart är det synd om de drabbade djuren, det försvarar inte de svåra fjortistendenser som sköljer över din värdelösa tråd.

Snacka om att spela tuff bakom tangenterna, är du 16 år eller? :lol

Ta ditt tortyrjeng och gå med i Djurens Rätt eller något, mitt tips. Jag kan betala ditt medlemsskap om du vill. :lol

Det är helt enkelt inte ok att mörda en hund som heter Torsten. Där går fan gränsen.

Ja där går gränsen!

Hundar är ju smarta djur :tungan

Blev dock lite fundersam på
Det var förra torsdagen i samband med att Evas make Janne hade varit ute och rastat familjens två West Highland white terrier som Torsten försvann.
Familjen hade inte ens hunnit sakna honom..
Hur fan rastar dom hunden egentligen? Släpper ut till skogs?

Verkar som hundägarna börjat ta efter kattägarnas princip om att djuret är en utekatt/hund.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey