Djur i bur..hamster etc

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Men vafan....vad ska detta vara bra för?

Har varit matvakt flera ggr till grannarnas ungars smådjur, en stackars ensamboende hamster med ständiga ögoninflamationer som knappt hittar till sitt hjul...
Ökenråttor som spelar fotboll med sina bajskorvar...

Är inte detta ett stort jävla djurplågeri? ungjävlarna tröttnar, föräldrarna gnäller, medans djuren sitter & ruttnar bort i sina burar & gnager på gallret...

Såg på anslagstavlan i lokala matbutiken idag att grannarna säljer en komplett hamsterbur med alla leksaker, så nu har den stackaren fått springa till dom sälla jaktmarkerna.

Vad är nöjet med detta elände?
Fåglar i bur orkar jag inte ens gå in på....:rolleyes:

Ja, eller nötkreatur som lever sitt liv på 3x1 meter för att sen slaktas så att vi kan käka upp dom.

Ja, eller nötkreatur som lever sitt liv på 3x1 meter för att sen slaktas så att vi kan käka upp dom.

Fast de fyller ju åtminstone en viktig samhällsfunktion :mattias

Jag har själv haft djur i bur när jag var yngre, men aldrig en liten plastbur på 30x40cm utan vi byggde ett "marsvinshus" av hönsnät på 2x4 meter och mina 2 hamstrar fick bo i ett stort terrarium.
Ska man prompt låta ungarna ha djur (vilket man ska, det är bra att de lär sig tidigt) så ska man även lära dem hur man hanterar djuren på bästa sätt OCH man ser till att ge djuret det bästa gällande både mat och boende.

Det absolut värsta jag vet är ju "sommarkatterna", skulle jag få tag på en förälder som gjorde dylikt så hoppas jag att jag har vett nog att gå därifrån.

Marsvin rules! Haft 14st tror jag (fick massa knåddar) så äggentliggen var det väl bara 3 som vi hade under längre perioder.

Alltid glada, keliga, lekfulla och konstant hungriga :tummenupp

Jag har haft massa "djur i bur" som liten.. Det roligaste är väl i så fall marsvin och kannin men som du säger vad är poängen med det hela? Visst det va kul då men sen växte man ifrån det och det va inte lika kul längre även fast jag än idag gillar marsvin och kanniner tex så skulle jag inte skaffa några...

Har en hund och en katt idag, och är det nåt djur man ska ha så är det helt klart en hund!
Det är den bästa vän man kan ha inget snack om saken det skulle jag aldrig tröttna på.
Katten är mest ute och sprigner eller ligger och sover om inte hunden försöker äta upp han..

Att du ens orkade skriva några rader om dessa skit husdjur...

Det enda bra med dem är youtube klippet från ovan talare.

De brukar ju dessutom vara riktigt inavlade med...

Man skall INTE låta barn "äga" djur.
Ungar har oftast inte den förståelse och respekt för levande djur som krävs för att det skall få ett värdigt liv.
Har sett ungar som bl.a. velat testa ifall den nya hundvalpen kan flyga från balkongen...

Om man absolut vill ha ett djur i familjen så lägger man fram det så att familjen äger djuret tillsammans, med gemensamt ansvar för djurets välmående. Och inte fan att ungen får handskas med det utan en ordentlig lektion i empati och sunt förnuft.

Att du ens orkade skriva några rader om dessa skit husdjur...

Det enda bra med dem är youtube klippet från ovan talare.

Skit husdjur? Eller skithusdjur? Youtube klippet? Youtube-klippet? Nagra extra lektioner i svenska skulle gora dig gott. Liksom resten av din generation!

Iaf. Only way att ha dom dar krabaten ar sasom fd. kattgrabben beskrev det, storre terrarium/bur. Forjavligt att de ens tillats has i sa sma bur.

I NZ och Australien saljer dom forutom inavlade hamstrar/rattor, ocksa hundar och katter i djuraffarer.... De sitter dar dag in och dag ut i sma glasburar tills nagon koper dom. Undrar vad som hander med dem som inte saljs...:(

Last edited:
+1.

dessutom stinker det något otroligt i hem med djur i bur.

inte om man gör som min tjej gjorde, hon tog ett rum, anlitade plattsättare. la klinkers, byggde golvbrunn o hela kittet, sen stoppa hon in alla fåglar o gerbilliknande typer(20 undulater, 1 nandayparakit, 1 jandayparakit, 2 nymfparakiter, 2 sk gerbilar/råttor) hon hade där :D stoppa in lite träd o annat krafs fåglarna kan ha nytta av. skitsmidigt att städa stället. 0 odör från dem. o så kan man titta på dem genom en glasdörr.

Back