DJ**LA idiot!!!!

• Thread starter Thread starter Mcbrud
  • Start date Start date

Mcbrud

Guest
Kom hem helt skakis idag efter jobbet pga av en bildåre som inte hade vett att titta efter andra trafikanter i backspegeln!!!
Körde hem i ösregnet och tog det extra lugnt pga väglaget och visheten om att jag har en lätt bil med breda däck, alltså risk för vattenplaning. Kom på 45:an mot göteborg och när jag precis bytt fil för att köra ner till tingsstadstunneln så svänger en idiotgubbe in framför mig utan att kolla ifall det låg någon bil där. Jag fick tvärbromsa för att han inte skulle köra på mig och fick då såklart vattenplaning precis innan kön in i tingsstadstunneln. Släppte allt vad broms/gas heter och precis när jag kanade ut på gräset till vänster så fick jag grepp igen, dock klappade hjärtat som en tossing och jag var så förbannad att jag kunde mördat första bästa person som kom fram till mig! Upptäkte då att jag hade en polisbil bakom mig ( som föresten inte gjorde ett skit) vilket hindrade mig från att köra om idioten och bete mig högst olämpligt. Fick bli helljus och en massa tutande kombinerat med ett inte så vackert budskap vilket innefattar ett visst finger istället.
Vissa människor borde inte ens få finnas på vägarna...

Förstår dig. Jag råkar ut för dem nästan dagligen... det kryllar av muppar med postorderkörkort, framför allt på motorvägarna.

nuförtiden blir jag så sne att snart kommer hjärtat att stanna... ska nog ta o uppsöka en psykolog. Inte bra med en massa road rage i kroppen men vad ska man göra när man hela tiden möter folk som inte kan köra.

Råkade också ut för en gubbe, med hatt, som låg och körde i 50 på en 70-väg. Jag kom från en 90-väg och motorbromsade tills jag var ganska nära och sedan bromsade jag. Då tyckte den vänlige herrn att jag hamnade för nära och han kände antagligen för att lära mig lite trafikvett varpå han nitade och stannade bilen tvärt. Jag fick panikbromsa för att inte köra över gubbfan. Sen körde han iväg igen och måttade med armarna, håll avstånd är vad jag tror han försökte säga. Jag gav honom fingret och pekade på hastighetsskylten. Saken var den att jag kom honom inte så nära med bilen innan han nitade men tydligen ska man ge dem ett jäkla utrymme både framför och bakom annars kan det gå illa. :kocko

Berättade precis det här i en annan tråd menmen:

När jag körde moped för några år sedan så kom det en övningskörande tonårstjej (vad annars)
som skulle köra om och svängde ut i min fil så att jag var centimeter från v70:n till vänster om mig och
centimeter från diket till höger.

Inte bara att hon inte hade vett att sakta ner innan hon körde om
och inte gasa på i omkörningen,
utan istället lät hon omkörningen hålla på i säkert 20 sekunder :kocko

blir så jävla less, vissa kvinnor har inget bakom ett fordon att göra.

Här i stockholm har vi som nationalsport att ligga bredvid varandra på flerfiliga vägar.

Det fungerar så här:

1# Åk runt på lite större vägar.. (Är du ensam för tillfället välj den högra filen om det är två filigt och mittenfilen om det är tre!)
2# Leta upp någon annan bil och kör upp jämsides med den.
3# Vad som än händer så får du aldrig avvika från dennes sida.

Lätt som en plätt.. Riktigt roligt också! Prova själva!

Mcbrud skrev:
Kom hem helt skakis idag efter jobbet pga av en bildåre som inte hade vett att titta efter andra trafikanter i backspegeln!!!
Körde hem i ösregnet och tog det extra lugnt pga väglaget och visheten om att jag har en lätt bil med breda däck, alltså risk för vattenplaning. Kom på 45:an mot göteborg och när jag precis bytt fil för att köra ner till tingsstadstunneln så svänger en idiotgubbe in framför mig utan att kolla ifall det låg någon bil där. Jag fick tvärbromsa för att han inte skulle köra på mig och fick då såklart vattenplaning precis innan kön in i tingsstadstunneln. Släppte allt vad broms/gas heter och precis när jag kanade ut på gräset till vänster så fick jag grepp igen, dock klappade hjärtat som en tossing och jag var så förbannad att jag kunde mördat första bästa person som kom fram till mig! Upptäkte då att jag hade en polisbil bakom mig ( som föresten inte gjorde ett skit) vilket hindrade mig från att köra om idioten och bete mig högst olämpligt. Fick bli helljus och en massa tutande kombinerat med ett inte så vackert budskap vilket innefattar ett visst finger istället.
Vissa människor borde inte ens få finnas på vägarna...

Var med om något liknande bara några hundra meter därifrån i höstas. Skilnaden var att jag låg jämsides och att killen körde lastbil. Nåja, jag blev ju av med uppslaggsmärket i dörren... Tur att jag inte hade hojkortet då.

Här kör alla som kärringar när de skall ut på motorvägen....

50-70 km/h ut på motorvägen... sen gasar de på lite.

Ibland blir det trafikstopp... visar sig sen att det är nån gammal gubbe eller käring som cruisar på i sina 60-70 blås på motorvägen.

Sen ibland kan man se "äldre folk" köra mot fel riktning på motorvägen.
Varje dag man är ute så ser man/ eller är nära på att krocka.

man måste vara uppmärksam i trafiken :tummenupp

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...