Diverse Ducati-mek

Fördelen är att hojen går lite jämnare i låga hastigheter pga av att man hamnar på lite högre varv. Ducces motorer, och twinnar generellt, är lite stötiga i gången på låga varv. En annan effekt är att hojen känns lite piggare.

Den enda nackdelen är väl att du minskar topphastigheten en smula, men det är så marginellt att det knappt är värt att ta med i beräkningen.

Att tillägga är att hojen varvar lite mer vilket kan vara jobbigt vid långkörning, men vi snackar marginellt
 
Finns täckkåpor till sadeln...konstigt att det inte följde med en sådan. Brukar göra det. Annars kolfiber. Dreva ner gjorde jag på min S4RS, men jag vete fan om det behövs på en 2V snällspis som denna. Speglarna måste du göra nått åt. Mickey Mouse öron är inte snyggt alltså. Som tur är finns det massor av speglar avv välja på. Räcker med en tycker jag. Skylten är en annan självklar grej...
 
Finns täckkåpor till sadeln...konstigt att det inte följde med en sådan. Brukar göra det. Annars kolfiber. Dreva ner gjorde jag på min S4RS, men jag vete fan om det behövs på en 2V snällspis som denna. Speglarna måste du göra nått åt. Mickey Mouse öron är inte snyggt alltså. Som tur är finns det massor av speglar avv välja på. Räcker med en tycker jag. Skylten är en annan självklar grej...

Har ett styre från suburban machinery som ligger och väntar, samt ett par små barend mirrors! skylten ska jag beställa en ny nu när dem ändrat storleken lite på rätt håll! :fakta täckning för sadeln är snyggt, men har antingen en brud eller packning på ungefär 50% av tiden jag kör så jag ska fundera på att beställa en röd kåpa.. bestämmer mig till våren :D :hihi
 
Har ett styre från suburban machinery som ligger och väntar, samt ett par små barend mirrors! skylten ska jag beställa en ny nu när dem ändrat storleken lite på rätt håll! :fakta täckning för sadeln är snyggt, men har antingen en brud eller packning på ungefär 50% av tiden jag kör så jag ska fundera på att beställa en röd kåpa.. bestämmer mig till våren :D :hihi

Är det 7/8" styre du köpt, dvs någon av dessa ?

Vilka barend mirrors blev det till slut är jag också nyfiken om :)
 
blev m3 versionen! 7/8 alltså :) såg väldigt bra ut, men har inte haft tid eller tillräckligt med värme för att hänga i garaget ;P

Köpte ett par speglar från alien moto som jag fick härom dagen. har ingen bild just nu. men dem är rätt små och svarta... och runda :) såg helt okej ut, inte direkt någon premium-känsla i dem men dem kostade bara 299 plus frakt :tungan blir nog bra dethär!
 
blev m3 versionen! 7/8 alltså :) såg väldigt bra ut, men har inte haft tid eller tillräckligt med värme för att hänga i garaget ;P

Köpte ett par speglar från alien moto som jag fick härom dagen. har ingen bild just nu. men dem är rätt små och svarta... och runda :) såg helt okej ut, inte direkt någon premium-känsla i dem men dem kostade bara 299 plus frakt :tungan blir nog bra dethär!

Grymt! Köpte styrändsspeglarna från Biltema men dom verkade inte passa så jag lämnade tillbaka dom. Ska kolla in speglarna på alien moto och se om det är något att ha!
 
Satte dit en ny "liten" skylt på en av hojarna förra veckan, den är marginellt mindre, waste of time ( nästan ):gnissla

Jag har kvar min skylt sen innan jag kapade häcken på min hoj, så jag har fula hål på min skylt. tänkte skaffa en ny vilket som :)

synd att dem inte gjorde den ännu mindre bara ;P
 
Grymt! Köpte styrändsspeglarna från Biltema men dom verkade inte passa så jag lämnade tillbaka dom. Ska kolla in speglarna på alien moto och se om det är något att ha!

såg dem också när jag var där senast. dem såg ut som dem jag beställde från alien moto, typ! :tungan

trodde att dem passade till det styret :va tänkte ju köpa dem om dem jag köpt inte passade xD
 
såg dem också när jag var där senast. dem såg ut som dem jag beställde från alien moto, typ! :tungan

trodde att dem passade till det styret :va tänkte ju köpa dem om dem jag köpt inte passade xD

Det kanske är så att dom egentligen passar och att jag gjorde fel när jag skulle montera dom men det tvekar jag på. Är det inte meningen att man skall kunna expandera den vid montering för när jag la in spegel vid styränden så var den för smal :S Den från biltema är iaf 17mm (ej expanderad)
 
Är det någon som har bra koll på vilken olja moster 620 mår bäst av? Jag misstänker att oljan jag har gör så min koppling klibbar en del. när hojen är kall så dör den när jag lägger i växel (som om jag inte höll inne kopplingen även fast jag gör just det). :död

Kan tillägga att om jag pumpar på kopplingen ca 10 gånger innan jag lägger i ettan så brukar inte problemet uppstå. åtmistone rätt sällan.

vem vet. hon kanske är lite kräsen? :tungan
 
Är det någon som har bra koll på vilken olja moster 620 mår bäst av? Jag misstänker att oljan jag har gör så min koppling klibbar en del. när hojen är kall så dör den när jag lägger i växel (som om jag inte höll inne kopplingen även fast jag gör just det). :död

Kan tillägga att om jag pumpar på kopplingen ca 10 gånger innan jag lägger i ettan så brukar inte problemet uppstå. åtmistone rätt sällan.

vem vet. hon kanske är lite kräsen? :tungan

Det är väl hydrualisk koppling på den där. Har du luftat kopplingen? Det kanske behövs nya tätningar i kopplingscylindrarna.
 
Det är väl hydrualisk koppling på den där. Har du luftat kopplingen? Det kanske behövs nya tätningar i kopplingscylindrarna.

jag är ganska ny på detta så jag vet inte vad det är för typ av koppling. hojen har gått 1000 mil ungefär. ska det behövas redan? :) sorry för noobigheten :D

är det svårt att lufta? / dyrt att byta kompplingscylindrarna?
 
Det har inte med milen att göra direkt. Gummi åldras. Du har en behållare vid kopplingshandtaget, lika som på bromhandtaget, om det är hydraulisk koppling. Det kanske rent av är för låg nivå? Byta tätningar kan inte vara så dyrt. Det är ett ganska enkelt jobb för en verkstad. Lufta kan man göra själv. Har Du ingen kompis som luftat bromsar på bil? Liknande procedur.
 
Det har inte med milen att göra direkt. Gummi åldras. Du har en behållare vid kopplingshandtaget, lika som på bromhandtaget, om det är hydraulisk koppling. Det kanske rent av är för låg nivå? Byta tätningar kan inte vara så dyrt. Det är ett ganska enkelt jobb för en verkstad. Lufta kan man göra själv. Har Du ingen kompis som luftat bromsar på bil? Liknande procedur.

mho jag hra luftat bromsarna på min bil också :P men känner mig nog mest osäker. kan ju kolla närmre på det när det blir lite varmare i mitt garage.

men till topic igen när det är dags att byta olja, något tips om någon speciell som brukar vara bäst för min hoj? :)
 
Att kopplingen klibbar känner jag igen från min Monster. Förra året fick jag i en ny olja Shell Advance VSX 15W-50 och då försvann det helt och hållet. Tidigare räckte det med att den stod någon dag för att det skull klibba fast.

(För att inte plåga vxl lådan gjorde jag så att med motorn avstängd peta jag i ettan och sen slet fram och tillbaka tills det släppte.)
 
Att kopplingen klibbar känner jag igen från min Monster. Förra året fick jag i en ny olja Shell Advance VSX 15W-50 och då försvann det helt och hållet. Tidigare räckte det med att den stod någon dag för att det skull klibba fast.

(För att inte plåga vxl lådan gjorde jag så att med motorn avstängd peta jag i ettan och sen slet fram och tillbaka tills det släppte.)

Hur menar du med att du "slet" fram och tillbaka? att du rullade den försiktigt fram och tillbaka eller? :7peta
 
Min koppling klibbar också. Det gör den om den står bara över natten. Jag gör som Sthlm:are, håller in kopplingen, petar i ettan och rullar fram och tillbaka. Ganska jobbigt att man måste hålla på så här, men det låter ju fan inte bra när man slår i ettan och kopplingen är helt fastklibbad. Har förstått att det här är mycket vanligt på Monster. Skall prova med Shell Advance VSX 15W nästa gång.
 
Standard problem på äldre hojar. Då var en del av startproceduren att kicka loss kopplingen med kucken
 
Back
Top