Div reflektioner mek med Gixxer 1100

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Hoj
1982 Suzuki Katana
Jag har en 1992á där standardfelet 2án hoppar ur.
Jag tog tjuren vid hornen och beställde grejer hem från usa och för ett par dagar sen kom grejorna hem.
Jag bad om hjälp med att klyva motorn och byta ut delarna och fick då till svar av polarn att det är bara att säga till när delarna kommer.

När delarna till slut dyker upp var polarn som bortblåst och till slut ruttnade jag och klöv motorn själv.

I af. Byta delarna var ganska lätt och med lite hjälp av frun fick jag tillbaka gafflarna i rätt läge sen var det bara att skruva ihop allt igen.
Delarna jag bytte var 2áns, 5áns drev och växelgafflarna.

Det som nu slog mig efter att ha tagit första turen efter att ha satt ihop hela hojen är att växel lägena är grymt tajta.
Nu kommer jag inte ihåg hur det var när jag åkte sån här hoj när dom var nya men det var i af största överaskningen med den här operationen.

Nån som har upplevt samma sak?

Jag bara väntar på inspirationen att lyfta ur moroten ur hojen för att göra en liknande operation på min RW 94:a. Men jag är rädd att min "meck legetimation" inte gäller längre av åldersskäl, och att jag blir anmäld inför patientorganisationen om det skulle gå fel vid operationen av växellöddan.
Den har funkat i 5säsonger med att hoppa över 2:an...
Funderar på att skaffa en extra hoj så man kan få några mil i år iaf *S*
Är man slö eller *S*

Ja, det är inte utan att man undrar hur hojen kändes när den var sprillans ny.

Om man vann enorma summor pengar skulle det vara kul att renovera upp ett gäng gamla hojar till nyskick.

Jag har kanske inte kunskaper att göra hela jobbet själv, men hade man möjligheten att ha en under renovering och en körklar, så skulle jag nog klara det mesta.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D