Ditt livs viktigaste filmtips

Love Actually

Helt outstanding och underbar. Man blir alltid på ett gott och mysigt humör.

jag skulle nog säga:

vafannu har jag suttit i 5minuter å kommer bara på massa omogna filmer, så jag säger "dom omutbara"

för det var den ända "vuxna" å inte allt för våldsamma jag kom på

allars skulel det nog bli smala sussie :tungan

Snakes on a plane? 80tals versionen eller den nya? Båda suger nåt så kopiöst i vilket fall som helst. Det enda som gör det värt att se den nya är att i början kör killen cross, det handlar om flygplan, det är en söt flygvärdinna med :tuttar

Ah ,men den e bra jord eler hur ??

The Shawshanks Redemption - som redan har blivit motiverad, men ingen kan ogilla den filmen.
The Usual Suspects - Underbar "aha" film
Mullholland Dr. - om personen vill ha en utmaning, tror ingen förstår den filmen efter att bara ha sett den en gång. Men fan vad gött det är när poletten trillar ner.

Mullholland Dr. - om personen vill ha en utmaning, tror ingen förstår den filmen efter att bara ha sett den en gång. Men fan vad gött det är när poletten trillar ner.

Jag tror inte ens han som gjorde den förstår den själv. Jag fattade då jävlat ingenting. Vem var den där cowboyen och varför i helvete blev alla olika personer i slutet? Det är väl förmodligen den klassiska förklaringen på konstiga filmer som gäller.. allt var bara en dröm. Hoppas det inte är så.

2782410 Jag tror inte ens han som gjorde den förstår den själv. Jag fattade då jävlat ingenting. Vem var den där cowboyen och varför i helvete blev alla olika personer i slutet? Det är väl förmodligen den klassiska förklaringen på konstiga filmer som gäller.. allt var bara en dröm. Hoppas det inte är så.
Läs "This is why this movie is brilliant..."
Det är den bästa förklaringen jag hittat, listade ut det mesta själv, men den här analysen är klockren!
http://imdb.com/title/tt0166924/usercomments

Jag hatar då mulholland drive just för att man inte förstår den. Folk kallar det smart, jag kallar det bara dumt att göra filmer så att inte en enda jävel förstår dom. Folk bara: "åååh vad är det som händer egentligen? Den är så smart och mystisk!" Det är den inte, den är gjord att vara så svår som möjligt så ingen ska fatta den för att David Lynch är dum i hela förbannade skallen.

Snakes on a plane? 80tals versionen eller den nya? Båda suger nåt så kopiöst i vilket fall som helst. Det enda som gör det värt att se den nya är att i början kör killen cross, det handlar om flygplan, det är en söt flygvärdinna med :tuttar

Jag tror du får ta å länka till nån sida om originalet för att jag ska tro att det finns, finns inte på imdb iaf och finns det inte där så brukar det inte finnas alls.

Last edited:
Den filmen verkar ju inte ha nån koppling till snakes on a plane förutom att det är en massa ormar i ett slags fordon.

Eeeeeeh, den fina bruttan med silikonbröst som dåårnar på toaletten?

för övrigt har jag också otroligt svårt för de flesta av mr lynchs filmer, någon som har sett the eraser???

Började kolla på Dune dock, har sett Blue Velvet och Wild At Heart.
Man kan nog sammanfatta det som att allt han gjort förutom Twin Peaks och den där med gräsklipparen är stinking dåligt.

fy fan

blue velvet har väl sina stunder och lost highway är faktiskt helt ok men det the eraser är riktigt illa, sjuk stämning i den filmen nästan så man går runt och mår dåligt efter att ha sett den.

Hard Candy.

För att det är en sån mysko film och så har man lite att tänka på efteråt... om man vill.

Jag tror du får ta å länka till nån sida om originalet för att jag ska tro att det finns, finns inte på imdb iaf och finns det inte där så brukar det inte finnas alls.

Ska se ifall jag hittar orginalet nånstans, jag kan säga att orginalet är så dåligt gjord...så...hittar inga ord att beskriva skiten med, men den är så sjukt dålig. I slutet på orginalet landar typ killen i orginal filmen planet med ögonbindel för han fick typ ormgift i ögonen...så kasst.

Btw, såg orginalfilmen på Tv1000 tror jag för nåt år sen.

Eeeeeeh, den fina bruttan med silikonbröst som dåårnar på toaletten?

Just det, hon ä fin med :tummenupp

Last edited:
Apropå Mullholland Drive så sitter jag och kollar på den nu.
Skulle kunna vara em sådan film som Svenska Filminstitutet finansierat.

fy fan

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back