Ditt längsta ord?

Coola Ola skrev:
hyper och kontra vetfan hur svenskt det är men nerv, akustisk, diafragma (nja, kanske inte då...) och vibrationer är ju klart svenskt iaf. får se om det klara korvgubbens högt ställda krav...

Hyper och kontra är prefixer, så det borde väl vara ok. Kommer från latinet, men används ju internationellt... :va

Esquire skrev:
Ett ord som jag tycker är ganska trevligt är punschskvätt. Inte särskilt långt, men det har sju konsonanter i rad. :)

Jag vet ett med 8 i rad... Fundera du tills imorgon på det! :)

Finns väl en stad i England eller Skottland som innehåller uppåt 100 bokstäver? chhchwsahhshahsc nånting :)

Hittar det inte när jag googlar men det finns ju google genier här som säkert kan lösa det...

Flåt.. det är inget svenskt ord, men det är coolt iaf! :7peta

Förkortning är konstigt nog ett ganska långt ord :3freak

Last edited:
skoteridioten skrev:
Ni talar bra latin.

Iofs inte ett långt ord i sig, men en lång mening för att funka även baklänges :gnissla

Dessuttom ligger Oslo nästan mitt i det forna Tjeckoslovakien!

MikkE, Kalle Anka har lärt oss mycket! :tummenupp

/ Johan

mjukis skrev:
Finns väl en stad i England eller Skottland som innehåller uppåt 100 bokstäver? chhchwsahhshahsc nånting :)

Hittar det inte när jag googlar men det finns ju google genier här som säkert kan lösa det...

Flåt.. det är inget svenskt ord, men det är coolt iaf! :7peta

Walesisk stad vid namn Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch

Bengan skrev:
Walesisk stad vid namn Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwyll-llantysiliogogogoch

och förkortningen på staden är? Kommer inte ihåg den...

Va ju inte riktigt 100 bokstäver men en bit på väg :brinnerup

mjukis skrev:
och förkortningen på staden är? Kommer inte ihåg den...

Va ju inte riktigt 100 bokstäver men en bit på väg :brinnerup

Förkortningen är det väl inte, det är väl någon som druckit för mycket och försöker utala whiskeysorten, Laphroig. Eller hur faan det nu stavas!

Kawwa skrev:
Förkortningen är det väl inte, det är väl någon som druckit för mycket och försöker utala whiskeysorten, Laphroig. Eller hur faan det nu stavas!

Nu missförstod du mej lite hörrö... Menar att ist för att säga alla dom där bokstäverna som inte står i någon som helst rimlig ordning så finns det en förkortning för samma stad. Ett namn som alla kan uttala.

mjukis skrev:
Nu missförstod du mej lite hörrö... Menar att ist för att säga alla dom där bokstäverna som inte står i någon som helst rimlig ordning så finns det en förkortning för samma stad. Ett namn som alla kan uttala.

Jo. det var det jag menade! Han skulle säga Laphroig men var aspackad och det blev LLluodmx kö<okdjlncv<i,clogogogohbvg, så nu mera så finns även ett långt namn på den staden! Så var det! :tummenupp En som vet fakta :rolleyes:

Av nån anledning hittade jag minimumochmaximumstermometer som ett ord i en svensk ordbok när jag var liten. Man kan ju ifrågasätta om de verkligen är ett ord, men det var så det stod där.

Längsta ord? Det är väl bara att sätta samman en massa ord, eller?

snabb-sport-hojs-åkare-skinnställ

Inte en snabb sporthoj utan sporthojen är en Snabbsporthoj, alltså. :rolleyes:

Och skinnstället är för snabbsporthojsåkaren. :rolleyes:

Alltså namn på kemikalier skrivs ju samman i svenskan, då är det bara att kombinera fritt!
cyanoallyldiisopropylidenalfamannofuranos :näsblod

Här har du ett jävligt låååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååångt ord

:):)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...