Ditt favvo riksintresse

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Min favorit är nog Örträsk, det är ett riksintresse för kulturmiljövården.

Vilket är ditt favoritriksintresse?

Mitt riksintresse är att byta fjädrar fram på gamla Märsor.
Nee, skoja bara.
Jag tycker Slussen:s vara eller inte vara är av "riks"-intresse.

Försvarsmaktens upprustning :)

Skyddet av den personliga integriteten. Sverige har något verkligt unikt i kameralagen. Samt allemansrätten.

Ja, jag är emot kameraövervakning i allmänhet. Övervakad skall man vara om man gjort sig skyldig till något inte för att man ej skall göra sig skyldig till något.

Allemansrätten innebär skyldigheter också. Det är något många glömmer...

Rätten att peta näsan när man står vid rödljus. Tycker det är skönt att se att traditionen bevaras över könsgränser, nationalitet och klasstillhörighet. Vi är aldrig så lika varandra som vid ett trafikljus med den intelligenta uppsyn ett finger i näsan ger.

Det ack så eminenta Donken på Sveavägen, Stockholm.
Finns det något bättre på sommaren?

Det måste vara konflikten om rätten till att använda ordet "Fäbod" i matsammanhang.

Melkers i Falun "äger" rätten. Dom kallar all möjligt skit för "Fäbod". Det är pressat jävla kött från när och fjärran.

Och en stackare som tillverkade RIKTIG glass från fäbodgående kor. Fick inte kalla den för det. "Fäbodglass"

Är inte det kass!!! :fakta

Glass är för det första godare än konstgjord jävla skinka. Inte på mackan kanske. Men förövrigt.

Det måste vara konflikten om rätten till att använda ordet "Fäbod" i matsammanhang.

Melkers i Falun "äger" rätten. Dom kallar all möjligt skit för "Fäbod". Det är pressat jävla kött från när och fjärran.

Och en stackare som tillverkade RIKTIG glass från fäbodgående kor. Fick inte kalla den för det. "Fäbodglass"

Är inte det kass!!! :fakta

Glass är för det första godare än konstgjord jävla skinka. Inte på mackan kanske. Men förövrigt.

På samma sätt som att "Fäbojänta" och "Falukorv" är ett riksintresse.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park