Ditt absoluta favoritmärke bland mc och varför?

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jag har i mina dagar kört Yamaha, Kawasaki, Husaberg och GasGas. Måste säga att det är kärlek varje gång jag ser vinkelnhusan, vilken hoj det är :kär
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
YAMAHA! :Bugar

Varför? Suveränt underbara crossplanemotorer. :tummenupp

Å så de fantastiska tvåtaktarna. :kär
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Aprilia

älskar RSVn 04-09 eller hur länge den nu producerades.. i min mening en av dom snyggaste hojarna nånsin fortfarande, go på landsväg och kompetent på bana, skottsäker motor, bra bromsar och fjädring standard.. en hoj som är bra på allt men inte bäst nånstans kanske (ens när den kom, nu är den ju 10 år).

ed: hade även tonårscrush på RS250 och Erika Eleniak så det spelar nog också in..

Du sammanfattar det bra, RSV 04-09 och RS 250. :)
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
images


Kan du va !!
 

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Just nu känner jag väldigt för Suzuki, har haft ett väldigt problemfritt ägande och mycket körglädje. men jag kollar mycket på triumph, ett lockande och intressant märke, men även Aprilia är jag mycket nyfiken på! =)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Trots att jag kört KTM de senaste åren måste nog ändå säga Aprilia. Var väldigt kär i både min Mille -02 och min Tuono Factory -08.

Ducati har en del riktigt fina hojar också. Inbillar mig fortfarande att jag en dag kommer äga en Streetfighter 1098.
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
är inte något märkes freak men kawasaki för dom ursprunliga H1 och H2 modellerna :rock
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Kawasaki!

Bra hojar å så har jag haft tur med bra mc-verkstäder.

Mina har oftast upplevts som "italienska japanare" å låtit ljudligare än andra japsmärken i låda å motor. Men hållit bra ihop ändå.
 

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Honda
Får nog bli Yamaha. Mina har alltid funkat problemfritt trots att jag hellre kör, fast inte så försiktigt, än skruvar. Snyggast logga också :D
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Rent ägande/körmässigt kan jag inte säga så mycket då jag bara ägt Yamaha.

Är det mitt favvo hojmärke?
Jag vet inte, det har aldrig varit något direkt aktivt val, de valde mej, alla 6 har kommit i min väg på något slumpmässigt och underligt vis.

Inte bara rosor..
Den senaste R1an och jag kom verkligen INTE överens i början.
Hade allvarliga planer på att ta den till Yamaha Scandinaviens huvudkontor efter stängning och låta den köra rätt in genom deras entré, jag var så arg på den.

Det hade gått knappt 1000mil och ett förfärligt år när jag i vredesmod satte ut den på blocket för 76000kr, ingen ringde...(?!), Karma eller ödet?
Nu har den varit hos mej 11år.. :)

Med åren har den fått två polka-kompisar, så inaveln fortsätter.

Har mekat Kawa, BMW och Honda men det som slår mej är att jag kan se något slags röd tråd i Yamahas konstruktionstänk som jag värdesätter över de andras.

Dessutom har ingen av dem någonsin lämnat mej stående varken hemma eller utomlands och vi pratar +25k mil Yamaha :tummenupp

20160916_231136.jpg
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Honda. De är för mig navet, halspulsådern, måttstocken som allt ska mätas emot och jämföras med, även om inte ens jag tycker att sådana jämförelser alltid talar till deras fördel. Typ, sällan, för att vara ärlig. Blytung historik, dock. Och, det är kärlek, stabil som urberget. Även om jag är patologiskt lättfotad och, hellre än bra, vänstrar med i stort sett alla andra lättsinniga tvåhjuliga stycken som kommer i min väg...


"First gear (Honda Honda) it's alright (faster faster)
Second gear (little Honda Honda) I lean right (faster faster)
Third gear (Honda Honda) hang on tight (faster faster)
Faster it's alright..."
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top