Ditec behandling till mc?

Helt värdelöst!

Skickade in min förra hoj på en sån beh när den va ny. Slutade med att jag fick göra om allt själv... Vaxrester i varenda liten springa och massa stänk överallt. Ett helvete att få bort allt.

Vaxa du hojjen själv med vanligt vax :tummenupp
 
RR_larsson skrev:
2305650 Helt värdelöst!

Skickade in min förra hoj på en sån beh när den va ny. Slutade med att jag fick göra om allt själv... Vaxrester i varenda liten springa och massa stänk överallt. Ett helvete att få bort allt.

Vaxa du hojjen själv med vanligt vax :tummenupp

Fan va klantigt. Maskerade dom inte hojjen innan eller fuskade dom? :7peta
Har polerat X antal bilar o motorcyklar och det e regel No1 för ett bra slutresultat. Finns inget fulare än polermärken på lister, rester av polermedel i skarvar etc...
 
Interceptor skrev:
2305706 Fan va klantigt. Maskerade dom inte hojjen innan eller fuskade dom? :7peta
Har polerat X antal bilar o motorcyklar och det e regel No1 för ett bra slutresultat. Finns inget fulare än polermärken på lister, rester av polermedel i skarvar etc...


Lämnade in min bil till Ditech i svedala och skulle få efterbehandlat den.. ALDRIG MER!
kvarglömt pollermedel och stora ringar på hela taket!!!!!!!!

DON'T DO IT!!!
 
Gnid in hojjen med ett antal lager Auto Glym (Extra Gloss sist förståss, helst minst två omgångar) så vet man att det räcker. Bara att drälla på lösningsmedel och spola med högtryckstvätten hela sommaren efter det. Allt lossar (med undantag av lite fett från kedjan men det är ju bara att ta med en trasbit och lösnigsmedel efter tvättoch torkning.
 
okey! tack för svaren:) var får man tag på sånt där Auto Glym?? får ta och testa de..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top