Ditec behandling till mc?

Helt värdelöst!

Skickade in min förra hoj på en sån beh när den va ny. Slutade med att jag fick göra om allt själv... Vaxrester i varenda liten springa och massa stänk överallt. Ett helvete att få bort allt.

Vaxa du hojjen själv med vanligt vax :tummenupp

RR_larsson skrev:
2305650 Helt värdelöst!

Skickade in min förra hoj på en sån beh när den va ny. Slutade med att jag fick göra om allt själv... Vaxrester i varenda liten springa och massa stänk överallt. Ett helvete att få bort allt.

Vaxa du hojjen själv med vanligt vax :tummenupp

Fan va klantigt. Maskerade dom inte hojjen innan eller fuskade dom? :7peta
Har polerat X antal bilar o motorcyklar och det e regel No1 för ett bra slutresultat. Finns inget fulare än polermärken på lister, rester av polermedel i skarvar etc...

Interceptor skrev:
2305706 Fan va klantigt. Maskerade dom inte hojjen innan eller fuskade dom? :7peta
Har polerat X antal bilar o motorcyklar och det e regel No1 för ett bra slutresultat. Finns inget fulare än polermärken på lister, rester av polermedel i skarvar etc...

Lämnade in min bil till Ditech i svedala och skulle få efterbehandlat den.. ALDRIG MER!
kvarglömt pollermedel och stora ringar på hela taket!!!!!!!!

DON'T DO IT!!!

Gnid in hojjen med ett antal lager Auto Glym (Extra Gloss sist förståss, helst minst två omgångar) så vet man att det räcker. Bara att drälla på lösningsmedel och spola med högtryckstvätten hela sommaren efter det. Allt lossar (med undantag av lite fett från kedjan men det är ju bara att ta med en trasbit och lösnigsmedel efter tvättoch torkning.

okey! tack för svaren:) var får man tag på sånt där Auto Glym?? får ta och testa de..

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti