Disturbed

Chris Ash skrev:
2150261 Vad fan tror du man har texthäftet till?;)

Det var dit jag ville komma... varför bry sig om att ens bifoga ett texthäfte? Gör låtarna, growla och skriv sen en bok eller något om man vill förmedla ett budskap eftersom man ändå aldrig komme rha en suck att höra vad som "sjungs"...

korvgubbe skrev:
2150266 Det var dit jag ville komma... varför bry sig om att ens bifoga ett texthäfte? Gör låtarna, growla och skriv sen en bok eller något om man vill förmedla ett budskap eftersom man ändå aldrig komme rha en suck att höra vad som "sjungs"...

Det beror på vilken typ av growl du menar, precis som vilken annan sångstil som helst så har folk sina personliga röster, Jon Nödtveidt, Micke Åkerfeldt, Mikale Stanne, Piotr Wiwczarek mfl har jag inga större problem att höra vad de sjunger. Corpsegrinder, Chris Barnes och gubbarna i Nile är helt omöjliga att höra nånting av.

Dessutom skriver tex Opeth och Dark Tranquillity lyrik i yppersta världsklass....många NU-metalband önskar man att de growlade så man slapp höra deras pubertala gnäll.

Mr Eastman skrev:
2150145 Disturbed är helt underbara! älskar alla deras plattor! :yoparty :banana :fyllisar

Håller med.

10.000 Fist är ultrakrymm. Bra tempo.

Deras tidigare plattor är också ok, men inte lika bra som 10.000 Fists.

korvgubbe skrev:
2150255 Ah, vad bra! Jag har några låtar som jag försöker ta ut texten ur. Det är till 99% growl så du kanske kan hjälpa mig urskilja vad de säger?!
:hihi
Håller med men vill du höra texter lyssna på clawfinger. Visa texter är ju till och med bra. Men dom hörs i alla fall.

prulle skrev:
2154949 Håller med men vill du höra texter lyssna på clawfinger. Visa texter är ju till och med bra. Men dom hörs i alla fall.

Njae, då lyssnar jag iofs hellre på Disturbed och Godsmack m.fl.
Har lite svårt för clawfingers "rap"..

korvgubbe skrev:
2154952 Njae, då lyssnar jag iofs hellre på Disturbed och Godsmack m.fl.
Har lite svårt för clawfingers "rap"..
Okej. ja det har jag också men visa låtar är shysta. Fan godsmack hade jag glömt bort tack!

Ända band jag på rak arm kan säga growlar så de låter bra är soulfly och dom growlar knappt. :D

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa