Distanser hjulaxel

kiddie

"Medlem"
Gick med
30 Nov 2006
Hoj
ingen direkt körbar
Jag tänkte försöka få fast mina motardfälgar på hojen och klurar på lite distanser och har några frågor som nån säkert har bra svar på.

Bakaxeln på min hoj (XR600) är 17mm medans nya hjulet förväntar sig en 25mm axel, det borde fungera bra att bara göra distanser som sticker in och agerar axel för lager och mellanlägget mellan lagrena väl? Lagret är 13mm djupt och jag tyckte det såg estetiskt snyggt ut att det sticker in 27mm till efter det för att hålla distansen mellan lagrena på plats. (se bifogad ritning)

De distanser som sitter på crosshjulen idag har en innerdiameter på 17.2mm och axeln är 16.9mm vilket gör att de glappar ganska friskt. Vad jag förstår bör distanserna sitta ganska tight mot axeln? Det borde därmed vara ok att köra de nya distanserna på 17mm?

Vilket material bör man göra distanserna i? Ser ut som att det skulle kunna vara stål bak och aluminium fram nu.

Sist, men absolut inte minst. Finns det någon vänlig själ som har möjlighet att svarva upp dessa till mig för en lagom peng?

Bifogat

• fram.gif
    fram.gif
    3 KB · Visningar: 39
  • bak.gif
    bak.gif
    4.3 KB · Visningar: 40
Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!