Distanser för bromsok

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Letat nu efter distanser i ex. alu för bromsok till en k5:a men inte hittat nåt vettigt, nån som har nå tips vart man kan hitta detta? saknas ungefär 15mm.

nån som kanske kan tillverka 2par åt mig? självklart mot betalning.

hittade ett kitt från brembo men frakten var tok för mycket och skulle man slå ut på material priset skulle det bli dyrare än guld i sin vikt.

http://www.ebay.com/itm/Brembo-15mm...Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item43aaef0219

Vad är det för dimensioner du är ute efter?

Och för att förtydliga; du vill flytta ut ett par radiella ok?

dimensionerna vet jag ej på rak arm, det ska passa för en K5:a, distanserna ska flytta oket 15mm.

Stämmer bra det, det ska bytas till ett par monoblock ok som inte är original på den hojen och det saknas ca. 15mm
de tar i skivan just nu.

Har du bara dimensionerna på distanserna kan jag lösa det åt dig gratis. Problemet brukar bara vara att hitta material...

Har du bara dimensionerna på distanserna kan jag lösa det åt dig gratis. Problemet brukar bara vara att hitta material...

Ska kolla exakt vad det ska vara för dimensioner så återkommer jag till dig. Hur menar du då med material?

googlade lite och hittade en snubbe som hade dimensionerna om jag förstått det rätt.

yes you will need FOUR spacers (washers) with the following measurements

24mm Outer Diameter (OD)
10mm Inner Diameter (ID)
5mm Thickness

preferably made of a material harder than Aluminum. I tried to get some stainless steel ones made but they are expensive so i just ordered some non stainless steel ones and plan to coat them with a rust proof coat of some sort.

Jag menar materialet det ska tillverkas av kanske jag inte alltid kan få tag på menar jag. Blir väl en aluminiumstång.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman