Distans problem XR 650

Jox

Ödmjuk i min framgång
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Hej jag har problem. Jag köpte en 320 skiva till min XR 650- 02
med distans. Men det passar inte med mitt ok. Det passar bara till orginal oket. Jag har ett braking 4 kolvs ok. Detta ok går ej att ta isär så att det passar på distansen.

Min fråga är om det är någon som kör med orginal ok. Med en distans som man bultar oket direkt i distansen. Och om man då är intreserad av ett byte..... :confused:

/Jox

Vad äre för distans?

Så här är det

Om man anväder ett orginal ok. Så skall man ersätta delen som är markerad med en röd prick med distansen som är markerad med två röda prickar. Man plockar isär orginal oket. Men nu till problemet. Jag har ett Braking ok. Som passar orginal men inte till distansen. Då detta ok ej går att ta isär. Disansen markerad med en blå prick monteras i gaffeln med texten utåt. Då är det omöjligt att montera braking oket i distansen då det inte passar i hålen.

Bifogat

• del2.jpg
    del2.jpg
    31.6 KB · Visningar: 210
brakring oket ska väll sitta direkt i grafflen...

Distansen är till orginal oket....

Nu skämms jag..

Så jävla pinsamt den passar ju utmärkt rakt på :rodnar :rodnar
Tänk att man kan bli så förblindad av besvikelse. Jag var helt inställd på att jag behövde en distans.

Åter igen... :rodnar :rodnar :rodnar :rodnar :notme

gjorde typ samma fel själv förrut...
känner sig lagon dum när man får till det...

Nu är det bara ut å gasa som gäller!

:tummenupp

Modell-anpassat tror jag ordet för dagen är :) Det är så jäkla skönt när prylar passar direkt och man inte behöver ha tillgång till spett och slägga, samt sju timmar i en verkstad för att få dit sakerna.

Är det något bra klipp i Braking ? Pump och slang utbytt också eller ?

.

Är det något bra klipp i Braking ? Pump och slang utbytt också eller ?

Vet inte ännu har inte hunnit prova. Men jag har hört från ganska säkra källor att det ska vara grymt bra. Nä, pumpen är inte bytt ennu tänkte prova orginal först för att se hur det blir. Men vem vet man måset kanske byta senare.

Back