Dissection-Reinkaos

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Så trodde man att Operation Mindcrime II skulle stå ohotad som 2006 års bästa skiva...sen dimper Dissections nya "Reinkaos" ner i brevlådan. Jag hade inte ens vågat hoppas den skulle vara hälften så bra! Oavsett hur mycket pandamålade "true"-blackmetal yngel som sågar skivan för att den inte låter exakt som "The Somberlain" så framstår det för alla med öron att lyssna med att detta låter klassiskt Dissection även om kostymen är ny, melodierna och riffen är så typiskt Jon Nödtveidt det bara kan bli. Finns inte i närheten av en dålig låt på skivan!

Mästerligt!

Nice måste lyssna lite då, har ju inte hört dissection öht efter storm of the lights bane lr vad den skivan heter.

Så trodde man att Absolute Kidz 17 skulle stå ohotad som 2006 års bästa skiva...sen dimper UNI's nya "Hits For Kids 12 " ner i brevlådan. Jag hade inte ens vågat hoppas den skulle vara hälften så bra! Oavsett hur mycket Ronald McDonald sminkade fyraåringar som sågar skivan för att den inte låter exakt som "Det vackraste" så framstår det för alla med öron att lyssna med att detta låter klassiskt KidicKt lIkZom även om kostymen är ny, melodierna och riffen är så typiskt barnkalas det bara kan bli. Finns inte i närheten av en dålig låt på skivan!

Mästerligt!

Sitter o lyssnar på Dissection nu. Har blandade känslor men jag antar att ett par spinnar till eliminerar förvirringen. 'Storm of the Lights Bane' är en av mina personliga favoritplattor men jag kan inte påstå att jag hade några högre förhoppningar på det här släppet. Det är bra för då blir man inte besviken i alla fall om utifall att det skulle vara så... :)

Markus skrev:

:hihi

imaster skrev:
2130140 Sitter o lyssnar på Dissection nu. Har blandade känslor men jag antar att ett par spinnar till eliminerar förvirringen. 'Storm of the Lights Bane' är en av mina personliga favoritplattor men jag kan inte påstå att jag hade några högre förhoppningar på det här släppet. Det är bra för då blir man inte besviken i alla fall om utifall att det skulle vara så... :)

SOTLB och The Somberlain var de plattor som fick upp mina öron för extremare typer av hårdrock för sisådär 10 år sedan. De är megaklassiker och i princip felfria, enda black metal-plattan i samma klass enligt mig är Dimmu Borgirs mastodontverk "Death Cult Armageddon", om Reinkaos kommer åtnjuta samma status i min skivhylla 2015 återstår att se men jag kan iaf konstatera efter en handfull lyssningar att det inte är omöjligt....:)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg