Displayen lyser & lamporna blinkar fast tändningen är avstängd (ZX10R -04)

Bullmannen

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Kawasaki ZX10R -04
Hej!

När jag kom ut till min ZX10R 2004 i onsdags så stod hastighetsmätaren och lös + att alla lamporna på displayen lös och FI-lampan blinkade väldigt snabbt trotts att tändningen var avstängd. När jag vred till ON och försökte starta så ställde inte insprutningen(?) under sadel in sig och när jag försökte starta så drog den runt motorn men gick inte igång. Sen i torsdags hade problemet löst sig självt och den var som vanligt.

Nu är det så här att jag tvättade den i tisdags och varmkörde den efteråt utan problem. Sen ställde jag in den i garaget och under natten blev det fel någonstans. Jag gissar på att fukt har letat in sig någonstans som sen torkade upp efter två dagar..

Tänkte höra om någon varit med om något liknande och har någon aning om vart jag ska börja leta? Har haft hojen i ett år och tvättat den några gånger innan utan problem. Vill ju inte råka ut för detta varje gång den kommer i kontakt med vatten :(
 
Last edited:
Jag har samma fel på min z750 fast det är endast fi lampan som lyser när tändningen är av, när ja vrider på tändningen slocknar lampan, när ja sedan startar så lyser den svagt och blinkar, upptäckte det här i morse när jag skulle köra till jobbet, när ja nästan e framme på jobbet slocknar lampan, men den lyser när ja stänger av och tar ut nyckeln. Känns som att det e nått fukt relaterat. Nån som har en ide vart man ska börja felsöka? Mvh Linus
 
Av med tanken och dra isär alla kontakter du ser och spruta in wd40,556.
Ta isär en i taget så kan du inte göra något fel mm.
Även kontakten till oljegivare,tempgivare,mm.
 
Av med tanken och dra isär alla kontakter du ser och spruta in wd40,556.
Ta isär en i taget så kan du inte göra något fel mm.
Även kontakten till oljegivare,tempgivare,mm.

Ok, jag lyckades lokalisera rätt kabel igår, va en som gick till sprutet på höger sida, när ja drog ur den slockna lampan, men vet inte varför den beter sig så? Drog iallafall ur samtliga kablar och spreja in kontakt spray, lampan slockna igår på hemvägen, men har återigen kommit tillbaks nu.. Mvh Linus
 
Av med tanken och dra isär alla kontakter du ser och spruta in wd40,556.
5-56 funkar väl dugligt om man kör enligt "man tar vad man har" metoden, men ska man inhandla något för ändamålet är 2-26 betydligt bättre :fakta
ramka_4005.jpg
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top