Diskutera ALDRIG med en gammal bessevisser!!

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
:mad: Var på en brorsans födelsedags firande i helgen då en gammal granne frågar om jag åkte HOJ dit. Nej det är lite kallt för de svarar jag och nog om det, Hennes man säger direkt efter det.

-Ja undra när dom kommer förbjuda de där maskinerna.
-Va?? Förbjudas är ett rent skämt lika mycket hoj åka kommer de bli ändå.
-Ni kör alldeles för fort å olyckerna bara blir värre å värre.
-Ja om du som billist kunde köra ordenligt så hade det ju gjort hojåkarnas liv mkt lättare. Av alla hoj olyckor så är det 80% bilisternas fel. (är dock inte helt säker men sa ngt som lät bra)
-Nej du, DÄR HAR DU FEL DET ÄR 98 % mc ÅKARNAS FEL
-:mad: Okej det stämmer ju NOOOG!
-A å i staterna så tar dom hojarna som åker fast å då får dom inte tillbaka hojarna sen.
-( TROLIGT!) Åfan de visste jag inte men du vet Vi är med i EU å då måste vi förbjuda Hojar i hela EU å de kan du å idioterna i detta land som är emot hojar slåss om å jag önskar dig lycka till..:mad:

Jag säger till brorsan som fyller år. Jag drar fan blir bara sne. brorsan säger de lugnt jag köper min hoj snart å då får vi höra andra ord vettu;)

Hur i helvete kan man leva i sån drömm värld`???

lätt som en intelligent diskussion från båda sidor.. om det nu är så att du även återgivit det du inflikade..*tummen upp*

Då svarar man raaaaap och så kollar man honom tomt i ögonen, vänder på klacken och faller raklång bakåt för att få slut på diskutionen.

...Av alla hoj olyckor så är det 80% bilisternas fel. (är dock inte helt säker men sa ngt som lät bra)
-Nej du, DÄR HAR DU FEL DET ÄR 98 % mc ÅKARNAS FEL
...

Med tanke på hur stor del som är singelolyckor så är du tyvärr helt fel ute. Han är nog närmare sanningen än dig iaf.

Förövrigt ska man bara skratta åt dessa människor, då brukar de blir tysta.

Med tanke på hur stor del som är singelolyckor så är du tyvärr helt fel ute. Han är nog närmare sanningen än dig iaf.

Förövrigt ska man bara skratta åt dessa människor, då brukar de blir tysta.

50% är direkt orsakade av ouppmärksamma bilister.

Va uppe i nån tråd för några veckor sedan ingen aning om vart man hittar källan men trot om du vill.

Va uppe i nån tråd för några veckor sedan ingen aning om vart man hittar källan men trot om du vill.

I England hade ett försäkringsbolag gjort en undersökning, och de hade kommit fram till att två tredjedelar av alla olyckor helt eller delvis berodde på bilisten. Innan man dock börjar skräda med denna siffra i allt för stor utsträckning ska man veta att det inte i alla fall frikänner mc-åkaren helt. Ett exempel skulle kunna vara att en mc-åkare kommer i 200 på slangen och ska köra förbi någon. Bilisten brister i uppmärksamhet och kör ut framför mc:n, men å andra sidan, hade denne hållt hastigheten hade olyckan inte skett alls.

Helt sant att det kan vara bådas fel att de krockar.
Sen att formellt sett är det bilförarens fel som bryter mot förträdesplikten eller sånt.
Men jag tror det är mycket så att man inte ser det man inte tittar efter.
De flesta tittar bara efter bilar och långtradare eftersom MC är så ovanliga i kalla Sverige.
Va uppe någon jättebra länk till ett uppmärksamhets test för ett tag sedan, man fick kika hur många gånger de kastade en boll till varandra, jag hade rätt svar men jag missade den "moonwalkande björnen" just för att jag inte tittade efter en moonwalkande björn :D

I England hade ett försäkringsbolag gjort en undersökning, och de hade kommit fram till att två tredjedelar av alla olyckor helt eller delvis berodde på bilisten. Innan man dock börjar skräda med denna siffra i allt för stor utsträckning ska man veta att det inte i alla fall frikänner mc-åkaren helt. Ett exempel skulle kunna vara att en mc-åkare kommer i 200 på slangen och ska köra förbi någon. Bilisten brister i uppmärksamhet och kör ut framför mc:n, men å andra sidan, hade denne hållt hastigheten hade olyckan inte skett alls.
Slangar man förbi en korsning och en bil kör ut kan man inte lasta bilisten, brassar man fan får man stå sitt kast om det smäller.

Jo, för han har skyldighet att lämna företräde för ALL korsande trafik oavsett om du kör i ljushastighet eller snigelfart måste han alltid lämna företräde.
Det finns inga ursäkter för att inte se sig för i trafiken !

Man har inga rättigheter i trafiken, bara skyldigheter. Det gäller bilister såväl som motorcyklister! :mattias

vem som hade "rättigheten" att köra först känns nog ganska ointressant när man ligger i gipsvagga

Acceptera att ALLA* bilister är idioter och överlev lite längre...

*ja jag drar alla över en kant

Du skulle ha gjort en fuck you-burnout. Har du provat att borra förresten?

Knappast va, och vidare:

− Nästan hälften av alla mc-förare omkom i singelolyckor.
− Var femte mc-förare omkom under sitt första år med mc-körkort.
− Var femte omkommen mc-förare var påverkad av alkohol eller andra droger.
− 7 av 10 omkomna mc-förare som sitt körkort körde Supersport.

Källa: http://publikationswebbutik.vv.se/u...v_vagverkets_djupstudiematerial_2000_2003.pdf
(Gammal studie, orkar inte googla efter nyare)

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd