Diskussionstråden om olyckor 2022

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Blev påkörd bakifrån av en polare 1974 - han landade på mage med sin passagerare på ryggen, hade heltäckande hjälm vilket var ganska nytt på den tiden........ det var nog bra....... visiret bortfläkt och haka/panna på hjälmen var ordentligt nedslipat
Den enda gatukrasch jag ställt till med slutade med att jag landade på hakan först. Rätt glad för heltäckande hjälm faktiskt! Det skavet hade jag är inte velat ha i ansiktet.
 

pjocke

Medlem
Gick med
15 Jun 2020
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Tuareg 660 2022
Körskolan jag körde med hade en uppsättning kraschad utrustning av hyfsad kvalité och lite prylar som var skräp som vi fick titta på när vi gjorde riskettan. De hade fått dem av gamla elever som tänkte att det nog kunde vara bra information.

På SMC:s avrostning på Knutstorp i våras hade en lokal trafikskola en station där de visade hur olika material står emot en slipskiva. Det var ganska intressant.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
De där bilderna skulle jag ju vilja visa i utbildningsverksamheten… inte minst handskarna.

”Ni väljer nivå på utrustning själva men såhär kan det se ut efter en kana på asfalt i 80 knyck… och att köra med uppfälld korvätarhjälm kanske är en direkt dålig idé.”
Ja, det är ju mer än en gång man har fått frågan varför man inte kör i jeans när det är varmt, jeans är ju robusta grejer liksom. Då brukar jag alltid fråga om dom har cyklat omkull med trampcykel någon gång, och det har alla. Då brukar jag fråga om jeansen höll och om dom brukar cykla i motorvägshastighet, och svaret brukar vara nej och nej, och då är diskussionen om mitt skinnställ klar.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ploppade upp en gammal tråd om Course. Handskarna på bilden är just Course.
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top