Diskussion olyckor 2012

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tycker ALLA bilister borde få sig en åktur på en mc så de kan förstå hur oskyddad och naken man känner sig på hoj. Kanske hade det fått dom att tänka efter lite.

Som hojåkare är jag väldigt uppmärksam på trafiken runt omkring mig när jag kör bil.

Tråkigt som fan det som hände! V i f!
 

tkdrille

Guest
Om nu han kommit i hög hastighet så kan det faktiskt vara så att bilisten inte hunnit se mc. Så tycker inte vi ska lägga skuld på bilföraren förrän de har avlagt sin skaderapport. Olyckor händer och de ska helst inte sluta med en så tråkig utgång.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Behöver inte ha gått speciellt jättefort. Visst är bilen kraftigt skadad i sidan men när man jämför den med bilden på VFR750:n som sitter i kupén på en Jetta eller vad det är för bil så går det inte att jämföra.

Uppenbart är det dock att bilisten inte sett killen.

Tragiskt hursomhelst när nån med hela livet framför sig stryker med.

RIP
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Polisen har stenkolll iaf:

– Vi håller på och förhör vittnen till händelsen, men vi kan inte säga ännu om det är någon som kört in i den andre, säger Nils Norling, informatör på ledningscentralen hos polisen i Skåne.

Nej, det var säkert två helt separata singelolyckor, som av en ren slump råkade inträffa samtidigt på samma ställe :huvet

mcw.jpg
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hände även i Gävle i söndags. Dock inte lika allvarligt, men likförbannat onödigt. Min kollega kom åkandes på hojen i stadstrafik, och fick se en äldre herre i en husbil i en korsning. Den äldre herren, som min kollega såg hela tiden, gav sig helt sonika ut i vägen, mitt framför honom, precis helt utan tillstymmelse till att titta sig för. Detta resulterade i att min kollega bromsade omkull och undvek att krocka med husbilen. Han bröt tummen och hela smalbenet är knallblått. 6-8 veckor i gips, och 4-6 veckor rehab. Den äldre herren stannade och tog på sig alltihop, förvisso, men va fan!!!
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Höll på att krascha in i en sidan på en bil idag, och då körde jag själv bil. Kvinnan som körde bara stirrade rakt fram och körde rätt ut i korsningen... Hoj i stan innebär fan snart 20km/h max!
 

Busapilot

Busapilot
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Kgl. Hufvudstaden
Hoj
Rytande Busa, Husaberg TE 300 -12
Precis sådär är det! Resonera som så, att ingen ser dig och om de mot all förmodan skulle se dig, så försöker de köra på dig. Det har jag klarat mig på sen -73, med 10 000-tals mil bakom mig. Har du inte örnkoll så är du rökt, så enkelt är det! Capiché!
 

enhjuling

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1200GS
Höll på att krascha in i en sidan på en bil idag, och då körde jag själv bil. Kvinnan som körde bara stirrade rakt fram och körde rätt ut i korsningen... Hoj i stan innebär fan snart 20km/h max!

Eftersom det är vi som slår oss när det smäller så, ja det är bäst att backa av och utgå ifrån att bilar svänger utan att titta, fotgängare kastar sig ut på övergångsställen utan att se sig för. Cyklister behöver vi knappt nämna...
Håller vi hastighetsgränserna något så när kan en uppmärksam bilist/fotgängare/cyklist se oss och avgöra om han/hon hinner över vägen innan vi är framme. Det kan vi knappast begära om vi kör mycket för fort.
Kör försiktigt så det inte händer mer nu.
/Stefan
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Behöver inte ha gått speciellt jättefort. Visst är bilen kraftigt skadad i sidan men när man jämför den med bilden på VFR750:n som sitter i kupén på en Jetta eller vad det är för bil så går det inte att jämföra.

Uppenbart är det dock att bilisten inte sett killen.

Tragiskt hursomhelst när nån med hela livet framför sig stryker med.

RIP

Du kan inte jämföra en Polo från mitten av 90-talet med en Avensis heller, RC 30-n höll väl styvt 250 km/h dessutom. Platsen i Lund, kommer inte ihåg säkert, men jag tror det är 30 där alltid. Kan någon bekräfta eller dementera.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
En polare såg när det hände. Enligt honom gick det betydligt snabbare än 50 km/h. Så det är väl inte så svårt att gissa vad som hänt, bilen hann inte se mc'n.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Du kan inte jämföra en Polo från mitten av 90-talet med en Avensis heller, RC 30-n höll väl styvt 250 km/h dessutom. Platsen i Lund, kommer inte ihåg säkert, men jag tror det är 30 där alltid. Kan någon bekräfta eller dementera.
Bodde där i 8 år och även om det är några år sedan så passerar jag platsen med jämna mellanrum så jag kan dementera, det är 50 där.

Problemet är nog att många kör fortare än 50, bortser man från just korsningen så är det en bred väg med cykelbanor en bit från vägen. Korsningen blir det ofta stopp och vänstersvängare och folk som ska in på vägen får ofta vänta ett bra tag vilket gör att många chansar på att de hinner in i/innan luckor, har själv fått tvärnita ett antal gånger där, dock mestadels folk som kommer från sidovägarna och kör ut, vad jag förstod av olyckan så var det här en vänstersvängare på huvudleden.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Visst är bilen kraftigt skadad i sidan men när man jämför den med bilden på VFR750:n som sitter i kupén på en Jetta eller vad det är för bil så går det inte att jämföra.
Du kan inte jämföra en Polo från mitten av 90-talet med en Avensis heller, RC 30-n höll väl styvt 250 km/h dessutom.
Nu kan jag banne mig inte hålla mig längre. Det var en röd VW Golv MkIII som Hondan körde in i. Jag har sett den live, och det var en mycket obehaglig upplevelse att se en bil vikt runt en hoj, och veta att 3 personer dog i den skrothögen. Högerdörren sitter mosad mot C-stolpen på vänster sida och tog med sig dom två som satt i bilen.

attachment.php


attachment.php


attachment.php
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Nu kan jag banne mig inte hålla mig längre. Det var en röd VW Golv MkIII som Hondan körde in i. Jag har sett den live, och det var en mycket obehaglig upplevelse att se en bil vikt runt en hoj, och veta att 3 personer dog i den skrothögen. Högerdörren sitter mosad mot C-stolpen på vänster sida och tog med sig dom två som satt i bilen.

Ja, det är verkligen en himmelsvid skillnad på den och Polon, nästan som jetta och Avensis.

Ursäkta och tack för rättelsen. Mest glad att du fick det ur dig...
 

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Det är 50. Bor ett par minuter därifrån.

Du kan inte jämföra en Polo från mitten av 90-talet med en Avensis heller, RC 30-n höll väl styvt 250 km/h dessutom. Platsen i Lund, kommer inte ihåg säkert, men jag tror det är 30 där alltid. Kan någon bekräfta eller dementera.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top